Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

InterOil Exploration and Production (IOX)

Jeg har litt erfaring fra selskapet / aksjen selv fra en lang lang tid tilbake og det du sier stemmer bra med egen oppfatning og opplevelse. Jeg tenker den umiddelbare triggeren er avklaringene / lovnadene. Boreprogram og økt inntjening osv kommer jo senere. Personlig rir jeg hypen i IOX og prøver å koble meg litt på hva som driver aksjen i disse dager. Har i utgangspunktet ingen langsiktige planer i papiret.

Ja, helt klar over dette. Men så kan hverken oljeprisen eller dagens geopolitiske bilde sammenlignes med noe vi har sett før. Presset på myndighetene, og vilje til å foreta raske avklaringen har heller aldri vært større. Nå har jo også myndighetene fattet et vedtak om økt produksjon og åpning av nye felt, og inngått avtale om oljeleveranser til USA.

IOX har beviseligt ikke været i stand til at kapitalisere på de tidligere positive konjukturer i markedet, så hvorfor skulle dette gøre en forskel?

Ikke frem til nå nei. Men skal man alltid styre etter bakspeilet kommer man aldri noen vei. Det er risiko i dette spillet og tar man ikke risiko blir det heller ingen muligheter for (god) premiering. Spørsmålet ditt er retorisk og speiler mye at du er misfornøyd med ledelse og laden - iaf i fortiden. Ikke at jeg er en blåøyd investor - men jeg er heller ikke inne her for the long run. Ride the hype.

2 Likes

Mange investorer er ufrivilligt blevet fanget i IOX pga. manglende handling på planer og intentioner fra ledelsen; for alt i verden, tjen de penge der kan tjenes. Jeg har tjent mine og følger kun aktien fra sidelinien.

(for de det måtte interessere)

Jeg har nå solgt unna omlag halve innehavet mitt her idag i påvente av videre utvikling. Lagt opp noen ordrer ned mot og på nivåer beskrevet i den siste TA-posten min så får vi se om de slår til eller om snittet igjen blir i høyeste laget :cowboy_hat_face:

1 Like

Ikke umulig at aksjen skal teste 2. 50 området eventuelt 2.30 forutsatt et generelt kraftig fall i markedet , det har vært stor omsetning mellom 2kr.og 2.80 området, pluss i margen.

Tillater meg selv å låne litt tekst fra et annet forum angående nyhetene:

"Energiministeren i Colombia på Twitter: https://twitter.com/DiegoMesaP/status/1506050099625005059?ref_src=twsrc^tfw

Nå er det ikke snakk, nå er det beviselig skjedd noe. Colombia har fra perioden 11. til 17. mars 2022 høyeste oljeproduksjon siden 2020- og det gies klar beskjed om at den skal økes ytterligere, og at behandlingstiden hos ANH (byrået som forvalter/behandles IOX sine godkjenninger) kuttes kraftig ned, og at enkelte saker som tidligere tok 120 dager, nå er nede på 3 dagers behandlingstid. Effektiviteten på søknader og produksjonen skal kraftig videre opp. Da er det lett å forstå at IOX i børsmelding av 14. mars, meldte om at det nå jobbes med å få på plass nye felter i tillegg."

2 Likes

Snuser nok på 3-3.2 i dag

1 Like

Det ser ut som det er stille før stormen. Jeg blir ikke veldig overrasket om du har rett. Men vi skal nok over 3 som et minimum.

1 Like

Der har vi 3-tallet. Ser at noen forsøker seg med åpne og meget høye volum på salg.

Åpne / synlige volum = «vi kjøper»
Skjulte volum = «vi selger»

:nerd_face::pray:

Har lykkes godt i å presse prisen ned i dag. Hpbjorn; Kom du deg i inn igjen forresten?

Buy the dip i oljerelaterte aksjer har virkelig gitt god avkastning i år :smiley:

1 Like

Helt sant det. Jeg er spent på hvilken oppgang som ligger å lusker. Når kommer børsmeldingen? i morgen? Det er ikke lenge før hvertfall.

Hva tenker dere om kommende uke?

Jeg tenker at vi mangler nok «umph» til å knerte 3kr og at vi vil sige nedover - selv med høy oljepris. Evt fundamentale news fra Sør-Amerika kan selvsagt snu på dette bildet/scenariet.

Uten news vil 2-2,50kr raskt være i spill.

Umulig å spå hvor denne vil gå fremover🤔