Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

InterOil Exploration and Production (IOX)

Venter på gode nyheter

Hyggeligere for dei som valgte Iox gaten enn Apcl gate på terminal bygget

Sov i timen idag. Inne med et lite lodd men bare penger til Is.

Solgte en del IOX. Kjøpte litt APCL. #buylowsellhigh and #keepitsimpel
:thinking:

Nå skal vi himmelhøyt:) Passer 6 kr

Jeg mener at IOX har mye mer å gå på, er en del herlige triggere fremover :slight_smile:

Solgte mine 5 siste K på 5,99.

Duppe til 5,4 igjen så er jeg klar igjen :wink:

Jeg tror det er mulig å få de på 5,4 dersom det ikke kommer noen melding de neste dagene

Slutter den over kr. 6 så er det sterkt! Da tror jeg vi tester 6,50 kr denne uken.

Kan vi få flaggmelding om ny storfisk?

Nå stikker IOX fra deg :slight_smile: Ses på 12 kr.

Glad jeg ikke solgte igår :stuck_out_tongue:

Hva er det som skjer i IOX??

  • Resultat Ny 3D seismikk(LLa-47)
  • Oppstart av borekampanje på LLA 47
  • Partner JV
  • Eierskap
  • Argentina
  • Gas Plant
  • Produksjons økning(workover på Puli-c)
1 Like

Teknisk skal vi teste motstand på 7 kr. Brudd der og rett i 10 som neste motstand.

1 Like

Olja til himmels! Pengene renner inn i IOX:)
Gleder meg til q2 tallene.

2 Likes

Slik går det når Kaizers snakker om 100% . ses på 12 kr etc etc. At moderatorer her tillater slikt er for meg en gåte.!? Mens man for litt direkte(jeg vil si ærlig!) ordbruk får varsler i øst og vest… :disappointed_relieved:

I morgen er det GF.

Dette er triggelisten som gjør at jeg tror vi passerer 12 kr!

•Resultat Ny 3D seismikk(LLa-47)
•Oppstart av borekampanje på LLA 47
•Partner JV
•Eierskap
•Argentina
•Gas Plant
•Produksjons økning(workover på Puli-c)

Innlegg av: bæærnt

Her er en VELDIG enkel formel for å beregne verdien på 10 brønner som pumper olje på LLA-47: Står nok til stryk på eksamen som autorisert finansanalytiker, men skitt au:

  • WACC (avkastningskrav) 15%
  • 10 brønner
  • BOPD 700 pr brønn (da tar vi høyde for at noen kan være bom)
  • Oljepris USD 60
  • OPEX 60%
  • 30% av NOI til SLS eller annen partner som et langsiktig snitt
  • CAPEX 40% av 9 brønner a MUSD 3

VERDI = ((BRØNNER X BOPD X 365 X OLJEPRIS X (1-OPEX) X (1-SLS)) / WACC) - CAPEX

VERDI = ((10 X 700 X 60 X 365 X (1-60%) X (1-30%)) / 15%) - MUSD 10,8
VERDI = MUSD 275,4

Om vi forutsetter at vedtak om emisjon blir gjennomført så blir verdien pr aksje:

MUSD 275,4 / ((64.690.315 X (1+50%))= USD 2,84 a NOK 8,12
VERDI LLA-47 = NOK 24/utvannet aksje

Antar at dette er et nokså edruelig anslag som KAN ha mye oppside både på volum, oljepris, OPEX og delingsbrøk med partner. Det samme gjelder avkastningskrav, men her kan utslaget være motsatt med bakgrunn i kjøpers krav til avkastning og risikovurdering, nasjonale og globale energipolitiske tiltak og reguleringer.

Sånn, der brukte du mer enn 5 sek på å lage et innlegg. Håper du fortsetter med det!

BTW: Ofte så er forventningene til slike “happenings” nok til å kjøre kursen mye. Og på samme dagen så skjer det, hva??: sell on news?. Synes det er greitt å minne lesere på det scenario også, i samme åndedrag. Kanskje??

1 Like

Recommendation of the nomination committee

Reference is made to the previously published notice of the Annual General Meeting of Interoil Exploration and Production ASA (the “Company”) to be held on 28 June 2018. Further to item 6 on the agenda, the Company’s nomination committee has recommended that the general meeting approves the following remuneration to the members of the board of directors of the Company for the period from the Annual General Meeting in 2018 to the Annual General Meeting in 2019, in line with the remuneration amounts approved at the Annual General Meeting in 2017:

The Chairman of the Board: NOK 400,000 per annum All other board members: NOK 200,000 per annum (except for those members who have entered into a service agreement with a group company, unless otherwise agreed.)

The nomination committee has further recommended that remuneration is not awarded to the members of the nomination Committee.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5 -12 of the Norwegian Securities Trading Act.


This announcement is distributed by Nasdaq Corporate Solutions on behalf of Nasdaq Corporate Solutions clients.
The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein.
Source: Interoil Exploration & Production ASA via Globenewswire

Nyheten er levert av GlobeNewswire.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180627.GlobeNewswire.HUG2201599

Synst det ser ut til Iox ligger i fin og bratt trend oppover, blir spennede å hvor høyt den går