Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

InterOil Exploration and Production (IOX)

Fortsatt under min forge utgang, men eg lar den gå om den ikle faller tilbake.
Olja er litt opp, da kommer iox etter, tipper den skal nedover igjen etterkvart som tiden går uten fundamental utvikling.
Aksjen har normalt sett stor svingninger, fin og trade dersom man kan sitte å følge med, noe eg ikke har mulighet til nå

3 Likes

nærmer seg en fin kjøps mulighet her, vurderer å kjøpe mer hvis den faller ytterligere.

går den til 6,8 nå bryter den en en liten ohs, :smiley:

Bond interest payment confirmed

Oslo, 24 July 2018 - Interoil Exploration and Production ASA (Interoil) is pleased to confirm that the company has paid interest related to the bond issued on January 2015. The amount paid was USD 1,123,062.48. 

Leandro Carbone, CEO, commented: “We are pleased that our financial discipline allows us to keep honouring our commitment with bondholders. This is the third interest instalment paid in line with our long-term financing plan”.

The next interest payment is due in January 2019. The bond matures in January 2020.

**************************************************************

Contact: [email protected]

Interoil Exploration and Production ASA is a Norwegian based exploration and production company - listed on the Oslo Stock Exchange - with focus on Latin-America. The Company is the operator of several production and exploration assets in Colombia. Interoil currently employs approximately 60 people and is headquartered in Oslo.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5 -12 of the Norwegian Securities Trading Act.

 


This announcement is distributed by Nasdaq Corporate Solutions on behalf of Nasdaq Corporate Solutions clients.
The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein.
Source: Interoil Exploration & Production ASA via Globenewswire

Nyheten er levert av GlobeNewswire.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180724.GlobeNewswire.HUG2206827

Sier vel litt om ståa når man melder stolt at man har klart å betale løpende renter?

5 Likes

Interoil Exploration & Production ASA: Vikingo-x1 Production

Oslo, 6 August 2018

Vikingo-x1 Operational Update

Last July 5 Vikingo’s flow production stopped and after a series of operational tests conducted by Interoil’s field personnel it was determined that the problem is caused in a failure in the downhole pump, an important device within Vikingo’s production string. In order to recover Vikingo’s production flow rates a workover operation is required to replace the broken downhole pump.
Profiting the presence of a workover rig, Vikingo’s workover program shall be aimed at both establishing production from the C5 layer and installing a selective production string to independently test and produce the lower C7 layer.
Prior to mobilizing the workover rig, Interoil approached one local native community, named “Duya”, with the intention to have their approval to mobilize the workover rig through their property.  Since the decision of the workover operation made, Interoil has been conducting daily meetings with the Duya’s native community explaining the importance of such workover operation in Vikingo with the view of securing the Duya’s approval.  In addition, and regardless of any progress with the Duya, Interoil has already started the required access approval for the use of an alternative private path with other independent landowners to the Duya.  This process is expected to take eight to nine weeks, providing Interoil the corresponding right of ways approval to mobilize the work over rig by the beginning of October of this year.

Leandro Carbone, CEO, commented: We are surprised with the delay we are experiencing with the Duya’s approval despite the good and permanent relationship we have established with them since the Vikingo-x1 discovery.  Despite Duya’s current situation, the alternative path to secure access to the Vikingo-x1 site is close to materialize considering Interoil has been working on the related right of ways since early this year.  We are confident that Vikingo’s production will resume in due course.

Contact: [email protected]
***************************
Interoil Exploration and Production ASA is a Norwegian based exploration and production company - listed on the Oslo Stock Exchange - with focus on Latin-America. The Company is the operator of several production and exploration assets in Colombia. Interoil currently employs approximately 70 people and is headquartered in Oslo.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5 -12 of the Norwegian Securities Trading Act.


This announcement is distributed by Nasdaq Corporate Solutions on behalf of Nasdaq Corporate Solutions clients.
The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein.
Source: Interoil Exploration & Production ASA via Globenewswire

Nyheten er levert av GlobeNewswire.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180806.GlobeNewswire.HUG2209317

Det blir stort sett en dårlig utvikling i iox når alle tror det løsner

4 Likes

Dere som følger selskapet, er dette en mulig kjøpsanledning - og i så fall hvor langt ned tror dere aksjen skal falle før den snur i løpet av neste to månedene? Eller er dette en “hold deg unna til vi får nye børsmeldinger” type hendelse?

Hva tror dere?

Jeg ville kanskje avventet litt, meldingen har både bra og negativ info, det positive er at de nå kan fokusere på C7, det negative er vel hvorfor dette ikke har blitt meldt før, noe som skaper mistillit til markedet… Men nå er det jo slik at oljen ikke bare forsvinner, det er en midlertidig stopp i produksjonen og vi får se hvor mye det er snakk om når produksjonstallene kommer ila uka…

1 Like

Eg ville kanskje holdt meg unna litt, eventuelt fisket litt lavt.
Iox er en aksje som går veldig på gode nyheter, og tilsvarende fall på negative hendelser.
En av iox sine triggere og nødvendighet for å levere penger til og overleve, har vert og er self fremdeles, det å øke produksjonen sin.
Når det så blir meldt om problemer tilknyttet dette, så frykter eg at iox faller også dei neste dagene
Hugs at det også er en storaksjonær på veg ut, noe som igjen kan være en positiv trigger når siste aksjen er solgt.
Det er fristende med kjøp på lave 5, men kniven er skarp når den er nyslipt…

Lykke til med valget

Jeg hadde en ordre på 4.84 men slettet den igjen. Jeg tror heller jeg avventer en uke eller to. Ut fra meldingen så tolker jeg det dithen at dette fort går flere uker uten løsning. Men jeg er fristet til å gamble ja, syntes det ser ut som om god mulighet for15% - 20% hvis ting kommer i orden fortere enn forventet. Men har ikke lyst til å sitte inne på vei ned heller … for feig :slight_smile:

Hugs at det kan komme positive triggere også, bl.a partner påmredterende drilling som kan komme når som helst

Mulig det er en overreaksjon, men når en slik melding kombinert med at Brown brothers selger seg ned, så kan alt skje. Jeg var med på oppturen fra 3-tallet så jeg fikk en god del gevinst realisert, så nå er jeg med med den gevinsten jeg hadde, snitter ikke ned med mindre den går ned til 2-tallet igjen :stuck_out_tongue:

Ja, men dette skjedde omtrent for en måned siden og de meldte det først nå med “vi forventer å fikse dette i løpet av maks 2 måneder” (hvis jeg leser meldingen riktig). Jeg ville trodd at hvis de forventet positiv melding i løpet av svært kort tid at de hadde utsatt børsmeldingen noe… men kanskje de måtte melde nå uansett? Jeg vet ikke hvor lenge de eventuelt kan vente med å melde hendelser som dette.

Dette burde blitt meddelt markedet umiddelbart da problemet oppsto.
Hadde eg vert aksjonær nå, så hadde eg blitt «lynings» ( som han sa nordlendingen på farmen ), når det drøyes så lenge med å melde en så viktig sak.

Det kommer vel en dårlig produksjonsmelding om noen dager også.

Trolig lurt å vente med inngang, men eg tar stadig feil

1 Like

Hadde man her bare visst når man kan regne med at vikingbo er oppogjen å, men her er det faktisk ikke mulig å estimere en tid da vi ikke vet når man er igang med vedlikeholdet, samtidig som vinner at det er problemer med grunneiere og tilkomst.
I en allerede sårbar lav produksjon, så viomdwtte medføre tapte inntekter over x tid, menst man fortsatt har løpende driftutfodter og kostnader i låneforpliktelser.
Eg tørr tippe at det er mer alvorlig enn det de hevdes blandt enkelte skribenter på HO.

Eg har følgt iox lenge, og det er sikkert kjent at det er to ting eg har som store og viktige triggere, det er økende produksjon og det er avtale om resterende drilling på feltet Lla-47.

Når det nå er problemer tilknyttet produksjon,
Så ser eg på dette som en kritisk og uheldig sak for selskapet

3 Likes

Jeg har konkludert med at jeg nok vil gå inn med en mindre sum penger tidlig i september hvis dette ikke er løst. Jeg forventer gradvis nedgang til dette kommer på plass, og at oppsiden blir desto større jo lenger tid det tar før det løses. De guider i utgangspunktet en løsning innen tidlig oktober senest, og mot slutten av en sånn periode kan ikke de lokale presse mer penger ut fra selskapet så jeg forventer en løsning 2-3 uker før senest. Kan selvsagt skje omtrent umiddelbart også, men risikoen for å sitte på nedover anser jeg som for høy.

I teorien burde en produksjonsrapport 09. - 11. september hvis dette ikke er løst før den tid være siste negative trigger før oktober. Selskapet vil nok gjøre alt de kan for å komme i mål med en positiv børsmelding før dette skulle jeg tro.

1 Like

Jeg solgte hele beholdningen idag, det er for mye usikkerhet ihht. det som ble meldt, er nok mer bak kulissene som vi ikke vet om, går inn igjen hvis den skulle falle… Sitter uansett med en fin gevinst siden jeg ble med fra 3-tallet. Hopper på igjen når det ser litt lysere ut

1 Like

Disclosure of large shareholding - Interoil Exploration and Production ASA - ISIN NO0010284318

In respect of the IOX Investments Limited (“IOX”) shareholding in Interoil
Exploration and Production ASA (the “Company”); we hereby wish to notify the
Oslo Bors that our current holding has been reduced to 4.97% (corresponding to a
holding of 3,215,503 shares in the Company) with effect from 7 August 2018.

The transaction which has reduced the IOX shareholding in the Company below the
5% threshold relates to the public sale of shares in the Company.

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=456742

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180809.OBI.20180809S11

1 Like