Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

InterOil Exploration and Production (IOX)

Nå har eg ikkje følgt med på iox på veldig lenge.
Flott med produksjonen, men hva med BH, kommer det ut en del aksjer etter konvertering ?

+50 mill aksjer i slutten av august.

1 Like

Desse er vel på tir ut i markede kanskje ?
Får lese meg opp litt å se på aksjonørlistene her, men tipper det er aksjer til alle som vil ha, en stund fremover

De største aksjonærene sitter på +/- 45 mill av disse aksjene. De resterende 5 mill har det vært synlige tegn på har vært omsatt i markedet siden de ble sluppet løs.

Production report for October 2020

Interoil Q3 interim financial report

Production report for November 2020

1 Like

Er du med mot nye høyder @Kronn? Må jo ha is til jul

Is må eg ha, men ingen iox på meg no, so eg må finne ein anna måte å finansiere juleisen :sweat_smile:

Det pleier jo å være du som er først inn å holder tråden ved like. Nå er XI å biller denne så da er det bare å finne fram det gamle skjemaet. Var det 1,8,2,4,3,2 og 3,6 som var de gamle skjøt og selg stoppa ?

1 Like

Stoler ikkje heilt på dei som har konvertert gjeld til aksjer, men skulle gjerne vert inne ja

Gratulerer med et mindre rally for IOX aktionærerne, men vær nu opmærksom på selskabets finansielle situation; fundamentalt er selskabet underfinansieret og har i hvert fald på papiret ikke økonomi til at effektuere det planlagte boreprogram.

Jeg tipper yderligere udsættelse, udvanding osv.

1 Like

Rolig nu,
Pas nu på ikke at gå i “Picker’nes “ fodspor ovre på HO ang. QEC. Når dette er sagt er jeg helt enig i at IOX hænger i en tynd tråd, men man ved aldrig, det kunne jo være at der skete et mirakel. Tænker at IOX alligevel er bedre til at trække kaniner op af hatten, end eksempelvis Trump. Hans miracels virker jo ikke. :thinking:

Hvis man er så langt ude som aktionær, at man håber på mirakler, så er man … ja, langt ude. Jeg er aktuelt ikke aktionær, men har tidligere siddet med i selskabet gennem det, der tenderer til verdensmesterskabet i ørkenvandring, så jeg vil mene, jeg har en del erfaring omkring selskabet, guiding samt resultater.

Jeg har aldrig set selskabet trække andet end kortvarige kaniner op af hatten … noget mange aktionærer har benyttet sig til at sælge ud eller shorte aktien med heftige kursfald til følge. Man kan selvfølgelig notere sig, at selskabet fortsat eksisterer og rapporterer til markedet, men jeg vil dog påstå, at selskabet er fastlåst rent økonomisk i en meget lang periode fremover, med mindre der tilføres så mange ressourser, at boreprogrammet helt eller delvist kan gennemføres og deraf … forhåbentligt … endegyldigt vende økonomien.

Problemet er dog at en sådan tilførsel af ressourser ofte kommer på bekostning af massiv udvanding og det kræver endvidere, at man har en ledelse, der rent historisk leverer på guiding - og man skal have boet under en sten eller være ekstremt faktaresistent, hvis ikke realiteterne har gjort indtryk. Selskabet leverer reelt ikke andet end copy/paste materiale i kvartalsrapporterne og boreprogrammet synes som altid at være på linie med forskernes optimiske tidslinier for tilgængeligheden af fusionsenergi; nærmere betegnet ca. 40 år ude i fremtiden …

Jeg ønsker for alle IOX aktionærer, at der kommer gang i boreprogrammet og kursen endegyldigt kan starte på den rejse, der oprindeligt var præmissen for at være aktionær i selskabet. Det fremstår dog at se, hvordan det skal blive en realitet, men 7,50 el. 10,00 i IOX vil være et utroligt recovery.

(jeg sad som 7. største aktionær på ca. 555.000 aktier med GA omkring 2,00 og solgte mig ud ifbm. melding om løsning på COR-6 … dette på baggrund af en beslutning om at tage en ekstrem stor eksponering for at sænke GA og forsøge at redde fjerene, men det er på ingen måde noget jeg er stolt af … jeg nævner bare dette for at tegne et billede af flere aktionærers aktuelle situation)

2 Likes

Financial calendar

Bond interest payment

Eg har i går og idag handlet meg litt iox, olje viser veg og drar med seg myggen etterhvert.
Vær obs på om bh begynner å spy ut aksjer

2 Likes

Det ligger 3 dokumenter av nyere dato hos ANLA som jeg dessverre ikke får åpnet. Venter jo f.eks på en godkjent prod plan for Vikingo m.m. Og så savner vi volum i papiret. Ikke mye som skal til før den får litt luft under vingene om ikke alle skal selge så snart vi kryper mot 2 blank.

1 Like

To store salgsposter i ECHO på AIM idag- IOX sin partner i Argentina - ca 50 mill aksjer tilsv 4% av selskapet. Kanskje Jose/Integra eller IOX har en finger med i spillet.

Hadde trua på at denne skulle fyke opp litt, jaja, får vente litt da