Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

InterOil Exploration and Production (IOX)

Takket @ThomasM ble jeg et par tusenlapper rikere siste halvtimen. Solgte meg ut på 7,5, inn på 7,1. Litt sent inne altså, og kanskje feil tidspunkt ut.

Herlig @VargVemund! :smiley: Nå er jeg ikke like oppdatert på denne aksjen som tidligere, men vil tro den vil fortsette turen oppover de neste dagene

1 Like

Solgte for tidlig i hvert fall…! [quote=“ThomasM, post:103, topic:2041”]
vil tro den vil fortsette turen oppover de neste dagene
[/quote]

Du har sikkert rett. Er det ren gjetning, eller er dette en stor milepæl? Virket ikke som det største funnet…!

Da har eg klinket til og blitt Iox aksjonær igjen, lukke på reisen :+1:

1 Like

Hvilken inngang? Target?

Er alltid betryggende å ha deg med på laget @Kronn etter min erfaring :wink:

@VargVemund tror og håper vi fort kan komme til 10 tallet! Meldingen gjelder som sagt LLA-47 som er diamanten til iox :smiley:

1 Like

Er på snitt 8ish, men skal nok prøve og få noe mer.
Litt opptatt nå, kommer tilbake

2 Likes

2 risikomomenter :

  1. Canacol selger ?
  2. Emisjon ?

Kjøpte 10k i tillegg til de 10 jeg hadde fra før. Håper vi unngår emisjon.

Eg har vurdert kjøp siste dagene, men vurdert det sit henn at ettersom canacol har solgt litt, kunne det være lurt og holde seg unna.
Nå har eg 17k til 7,93, og satser på at den kryper mot 10kr.
Har cash på hand som blir brukt om den galler nedover

Måtte fylle på litt til, så nå sitter jeg også med 17k til 7,02.

Der fikk eg knappe 2k til

1 Like

Jeg kom visst inn med 10k igjen.

Til 7,65. Ikke så bra akkurat nå, men stoler på at den går opp igjen.

1 Like

Ser ut til at eg ender i pluss :+1:

1 Like

Over i auksjonen da ?

Apcl har vert en hot aksje på tekinvestor, vertfall etter at det begynte å skje store bevegelser.
Uten sammenligning, men likevel :

Apcl har nada, bortsett fra potensial i lisenser i Afrika som grenser til tidligere store funn, men ikke selv påvist olje

Iox, hat allerede produksjon, selv om den er lav og mer enn halvert fra noen få år tilbake.

Har nylig truffet på 2 boringer, en i altair og nå en i den ettertraktede og lovende lisensen lla-47, som ble igår, og var den første av flere brønner.
Feltets 3D seismikk viser at det skal inneholde 30millioler fat, men kan være helt oppimot 100.
“Forståsegpåere” mener kvaliteten på treffet viser at det kan inneholde mer og bedre kvalitet enn ventet.

Eg mener Iox er en kar kjøp nå, og etter at treffet ble meldt igår, burde det jo self vert kjøpt tidligere, men eg og flere har nok vert kritiske til canacol som reduksjon.

Risiko:

  1. Disputten med myndighetene ang lisens
  2. Canacol fortsetter å selge
  3. Kapitalutvidelse

Iox er onshore, ikke offshore med dype og dyre hull.
Iox er i ett krevende colombiansk marked, men hvor største eieren har god kunnskap og kjennskap, canacol er ett sterk selskap i sterk vekst, som forhåpentligvis blir med videre

Lukke til, vurder gjerne og kjøpe Iox på dagens kurs

Edit : mcap Apcl 550mnok
Mcap Iox. 500 ish

3 Likes

Jeg var mes på litt av oppturen i høst/vinter og tok også en liten trade i går for å begrense Funcom-tapet, men solgte alt for tidlig. Vurderer en ny trade i dag.

Ser ikke så bra ut, forstår ikke helt :lying_face:

Ikke jeg heller. Fristende å plukke. Men kanskje det er noen rykter om et av scenariene du skisserre i går.

Eg kjøper, er i 26k nå

Edit : da har eg komt i 32k og logger av for dagen, vertfall noen timer, forventer at denne stiger frem mot helgen, lukke på reisen :see_no_evil:

3 Likes