Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IO Biotech (Nasdaq:IOBT)

Noen som har tanker om at IO Biotech er “kjøpbar”?

Aksjen har falt 85% siden toppen for 16 måneder siden. Selskapet antar å ha rekruttert 75% av pasientene til sin fase3 studie i melanoma nå til sommeren, og antar å være rekruttert ferdige i løpet av 2023.
En interim analyse av ORR på de 75% første vil her kunne foreligge neste år.

Dessuten flere fase 2 studier i ulike kreftindikasjoner i pipen.

Jeg har hengt meg litt opp i resultatene fra MM1636 (Melanoma).
Studien sammenligner IO102-IO103+Nivo vs Nivo mono med N=30, og hele 60% er stage M1C.

Resultatene er som kjent svært bra, med hele 47% Complete responses og hele 80% ORR.

Men jeg vet ikke om jeg blir så veldig imponert over mOS på 46.8 mnd. Det er endel større en mOS for Nivolumab mono på 36.9, men ikke i nærheten av mOS for Ipi+Nivo som er på hele 72.1.

Og med nesten 50% CR så skjønner jeg ikke hvorfor mOS ender under 4år.
Det er vell også OS som til slutt teller?
@polygon Noen synspunkter?

Edit: For ordens skyld. Etter nærmere undersøkelser så meldte selskapet følgende ved Q3-2022.
“Median overall survival (mOS) was reached at 46.8 months post first trial treatment”.
Så min opprinnelig skepsis til mOS står ved lag.

Fra selskapets ‘Investor Deck (mars)’
image

1 Like

Men så er det de mener der at den er minst 46,8 per oktober 2022 også :wink:

Og man ser på swimmer-plottet på siden før at bare 8 av de 30 var døde per desember 2021, og bare en av disse åtte var blant de 14 CR, og denne pasienten døde som følge av “severe nivolumab induced side effects”

1 Like

Edit: Opprinnelig post over oppdatert. Det er ikke minst, men lik 46.8.

2 Likes

Enig i at det var klønete formulert.

Ref chatten før den døde: therogers eminente graving: https://jitc.bmj.com/content/11/5/e006755

Det ble nevnt at Kohort C mangler. Det kan tyde på at Cohort C ikke har fått inn nok pasienter ennå, så ingenting å rapportere. (og syntes jeg så noe om 2 pasienter i kohort C når jeg googlet, men må ha sett feil, finner ikke igjen det)

Ref; Combination Therapy With Nivolumab and PD-L1/IDO Peptide Vaccine to Patients With Metastatic Melanoma - Full Text View - ClinicalTrials.gov så er kohort C beskrevet slik

Cohort C: Extension cohort (10 patients). Progressive disease during follow up OFF anti-PD-1 after clinical benefit (SD/PR/CR) on anti-PD-1 therapy. Subjects should not have discontinued antibody therapy due to serious and/or lifethreatening toxicity

1 Like

4 pasienter var inkludert, men 2 av dem døde

1 Like

IO Biotech har nådd 225 pasienter rekruttert i deres hovedstudie i Meanoma og får dermed interim avlesning Juni-24. Verdt å merke seg at de øker rekrutteringen fra 300 til 380 for å raskere nå primær endepunktet PFS.

https://investors.iobiotech.com/news-events/news/news-details/2023/IO-Biotech-Announces-Achievement-of-Significant-Phase-3-Clinical-Trial-Recruitment-Milestone/default.aspx

1 Like

Aksjen falt altså 26% på gårdagens melding hvor det eneste nye var økning fra 300 til 380 pasienter for å raskere nå primær endepunktet. At studien treffer Interim avlesning neste sommer og at cash beholdning er stipulert til Q3-24 var altså ikke noe nytt, da det har vært kjent i flere mnd.

I dag er aksjen opp igjen 26%. Volumet disse to dagene har også sky rocket.
Men hvorfor denne tilsynelatende uvanlige handelen?

Edit: Svarer meg delvis selv her. Har kommet analyser på banen nå.

1 Like

Blev lite förvirrad när någon nämnde att mOS var uppnådd i fas I/II-melanomstudien. Enligt senaste bolagspresentationen var mOS ej uppnått efter 49,8 månaders medianuppföljningstid, enligt avläsning januari 2023. Vilket är det som faktiskt gäller?

Vi hadde en diskusjon rett over her om det. Det var veldig uklart formulert fra selskapets side i tidligere presentasjoner, men nå kan vi 100% sikkert konkludere med at mOS ennå ikke er oppnådd ja. Men det er muligens ikke lenge til når man ser på KM-plottet:

Nykode ville naturligvis sagt at den blir minimum 60 måneder, men faktum er at vi ikke kan vite ennå fordi minimum oppfølgingstid er mindre enn 40 måneder.

1 Like

Det sier jo litt om hvor man er - når Yahoo finance beskriver IOBT som en penny stock og en shenanigan, og en analytiker ikke vet at en fase 3 gjerne er blindet for selskapet.

Hej! Jag har ett videomöte inbokat med IR nu på torsdag. Jag har en hel del frågor jag kommer ställa där jag kan dela med mig av svaren här senare om ni vill. Jag tänkte höra om någon här hade några bra frågor som jag kanske kan prioritera före vissa av mina egna frågor?

/L

5 Likes

Del gjerne et referat av callen. Er vel flere her som eier IOBT.

Hva har du laget deg slags tanker før callen?

Det kunne se ut som at de kommer farlig nær tom kasse mens de venter på interrim data i 2024, og det er en situasjon jeg ikke hadde likt som ny aksjonær. En eventuell finansieringsrunde før data kunne jo være et entry point om man har tro på dataene.

Har de noen forklaring på de dårlige randomiserte dataene i NSCLC som var gjemt vekk i prospektet? Såvidt jeg husker gjorde eksperimentell arm det dårligere enn kontrollarm. Fant ikke detaljene nå, siden jeg er på telefon.

Hadde vært interessant om de ville si noe om når hovedstudien leser av. Vi vet interim blir juni-24, men ved hvor mange events leser primær endepunktet av? (Studien er en "pre-specified event-driven trial).

Også interessant med litt kontekst hvorfor de øker fra 300 til 380 pasienter. Dette kommer med en kost og Merck må ha godtatt dette siden de sponser Keytruda til studien. Selskapet er presset på finansiering og vet veldig godt at å hente penger i dagens marked er vanskelig.

Jag kan dela med mig av frågorna jag tänkt ställa senare idag. Du får gärna leta upp informationen om NSCLC idag så jag kan fråga imorgon.

ORR 46,9% vs ORR 43,8% låter ju inte så bra. ORR med IO102 + IO103 i basket trial ligger väl nu på 44%. Det ser inte så bra ut faktiskt.

Konstigt att de har så bra respons i melanom men inte NSCLC… är det bara ett typ 1-fel helt enkelt?

2 Likes

@Laaarsas Noen tanker du kan dele fra videomøtet ditt med IR?

Hvorfor slettet du denne? Jeg er sikker på at mange her hadde satt veldig pris på dine skarpe spørsmål og tolkninger av svarene du fikk på dem.

Data på mRNA-4359 kommer først i 2027, så jeg tror ikke det er det største problemet for IOBT.
https://ascopubs.org/doi/abs/10.1200/JCO.2023.41.16_suppl.TPS2676

Teknisk sett er forspranget til IOBT massivt, i at de er det eneste selskapet med en pågående fullskala fase 3 med en kreftvaksine.

Ellers er nok IOBT sine data fra NSCLC det som uroer mange ja.

4 Likes