Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IOTA (kryptovaluta/Internet of Things)

DISCALIMER: jeg er sannsynligvis den minst kunnskapsrike personen på insiderforumet når det gjelder kyptovaluta. Men jeg tror IOTA representerer en stor sjanse for dem som kan litt om kryptovaluta (og har mulighet til å handle).

Grunnen til at jeg kom over IOTA er fordi jeg nevnte Ethereum for en kompis av meg i en sms i slutten av mai, at jeg skulle ønske jeg fikk fingeren ut litt før og skulle kjøpt da ETH var på 50$ (da jeg åpnet konto og stilte noen spørsmål om hvilken cryptocurrency som var best her inne på tekinvestor - jeg åpnet bare en konto på Kraken, og glemte saken). I dag sendte jeg en ny melding til kompisen - om at ETH hadde steget fra 160$ som den lå på da jeg sendte ham melding, til nesten 400$ i dag.

I svar fikk jeg at jeg burde satse på IOTA isteden, at han hadde solgt alt han hadde i ETH i går. At en felles bekjent av oss jobber i IOTA Foundation, som er en av dem som står bak IOTA.

Uten å vite stort mer om IOTA enn at det er en ny måte å drive kryptovaluta, uten transaksjonskostnader og uten flaskehals i teknologien (ta disse utsagnene med en klype salt), kan jeg si at jeg gjerne vil investere i herligheten. Men, som vanlig har jeg skuslet bort penger på andre ting, som APCL, Funcom osv, :wink: og har ingen Bitcoin å kjøpe for.

Uansett: jeg skulle ønske jeg fikk informasjon om slike store muligheter fra mine venner og bekjente før lansering. Lanseringen er altså i dag. Så vidt jeg har forstått kan IOTA bare handles på Bitfinex (ikke hørt om før i dag, men er visst en av de store handelsplattformene). For å kjøpe må man ha Bitcoin fra før.

Dessuten må man sette seg inn i alt med wallets osv. Jeg har installert IOTA wallet men aner ikke mer hva jeg skal/kan/bør gjøre.

Kort sagt: det vil ta tid for meg å kjøpe IOTA.

Derfor: dere som kan dette med kryptovaluta - kan dere sette dere inn i dette? Jeg tror det kan være en vanvittig mulighet - ikke bare til å trade men hvis IOTA klarer å levere det som loves kan det bli en plattform for IOT, som jo lenge har vært etterspurt. Kanskje er IOTA verdt null kroner om et år, kanskje er det neste Ethereum. Det er i hvert fall verdt å satse en liten pott tror jeg. Men som sagt kan jeg ingenting om dette fra før, og forstår meg ikke helt på sjargongen.

IOTA lanseres i dag 13. juni. Det er helt tilfeldig at jeg kom over dette akkurat nå: jeg føler jeg kunne blitt inkludert i “det gode selskap” før nå, og ønsker med dette innlegget å gi dere andre i Tekinvestor insider mulighet til å finne ut for dere selv om dette er noe man kan satse på og tjene penger på eller ikke.

Microsoft er visst inne på investorsiden. Mener jeg leste det er et samarbeid mellom store pionerer i IOT. Det er sent, og det ble litt babling her, men jeg ville selv satt pris på å få info om noe sånt så tidlig som mulig. Kanskje jeg fantaserer her - eller kanskje dette er en stor mulighet for oss alle.

4 Likes

Dette er det som står om IOTA på profilen til min bekjente:

“The IOTA Foundation gathers an elite of blockchain pioneers and senior thought leader advisors across industries (including Fintech, IoT and Energy) to develop and deploy new Distributed Ledger Technologies (DLT). Most prominent is the “Tangle”, a revolutionary DLT designed for the Internet-of-Things (IoT) ecosystem and the emerging machine economy. The team led by David Sønstebø, an international blockchain pioneer from Norway, recognised in 2014 the limitations of traditional blockchains such as Bitcoin or Ethereum and designed from scratch a new shared ledger architecture to meet the challenge of securing and scaling micro-transactions in the IoT. IOTA has the potential to become a new international open standard for the IoT and we now work with a growing number of global corporations to explore proofs of concept and innovative business models across industries including smart city, energy, mobility, health and IoT.”

2 Likes

Jeg henger meg på. Ført over noen btc til Bitfinex.

@VargVemund vet du nærmere tidspunkt den blir tilgjengelig for kjøp idag?

Nei vet veldig lite om dette annet enn at jeg har på følelsen at det kan
bli bra. Tipper det er en starttid i forhold til USA-tidssone, kanskje kl
08 i New York.

Står noe her: http://iotasupport.com/whatisiota.shtml som kanskje
forklarer. I går var marcetcp på 550mill ca, tipper usd.

Forresten @larsen eller andre: vet dere om måter eller steder det går å
låne bitcoin midlertidig og kjapt?

Trading on YDX halted, preparing to launch on exchanges …
Bitfinex to begin trading IOTA on June 13th, 1PM UTC.

http://iotaprice.com/

Dvs kl 15 norsk tid.

Ja, fant ut @VargVemund

1 Like

Ser ikke slik ut. Foreløpig ikke noe til salg på Bitfinex.

Jo 1,5 musd volum allerede.

Jeg er innlogget på Bitfinex og det er ingen IOTA listet der enda.

Den er listet og trades for fullt. Her står det at den er 90% ned siden åpning :o

1 Like

Hvor?

Hold musa rett under Bitfinexlogoen.

Skjønner bare ikke helt hva forskjellen på IOTA USD og BTC er.

Sånn er det når man kun har mobil tilgjengelig :stuck_out_tongue: Ja den får bare synke :wink:

1 Like

La inn et kjøp på 0.0002500

Og der fikk jeg de :slight_smile: Da er det bare å bli sittende. Får sjekke ut dette med wallet når jeg kommer hjem, for ønsker ikke ha de liggende på Bitfinex.

1 Like

Tør ikke før jeg finner ut hva mcap er. Finner ikke circulating supply noe sted.

1 Like

Vet ikke om det er dette du leter etter:

Da var jeg eier av 800 IOTA. Bare å lukke siden å komme tilbake om 5 år… :joy: #lottokupong

4 Likes

Kanskje dette kun er noe for fremtiden, eller kanskje det er en flopp, men det løser mange av dagens problemer med blockchain teknologien.

2 Likes

Koster en IOTA 0,00025 bitcoin? Så IOTA MCAP er 694882570819 bitcoin = 1945671198294433 USD? Kan ikke stemme