Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IOTA (kryptovaluta/Internet of Things)

Er det noen grunn til ikke å handle Iota på Binance? Vanskelig identifisering på Bitfinex…

Hvis alt er slik i startfasen så er kanskje en prising på 100 milliarder kroner litt i overkant?

2 Likes

Hvis konseptet er bra nok, så overlever folk litt beta. Ref: Google.

Det gjelder vel ikke akkurat bare IOTA. Kostnadene på en bitcoin-transaksjon nå er jo helt latterlige, det kan jo ikke fortsette sånn og fortsatt være nyttig.

2 Likes

Hadde det vært perfekt hadde det vært priset til 1000 milliarder… minst…

1 Like

I utgangspunktet kan det brukes til å kjøpe det man trenger, så lenge tilbyderen av det man trenger også tilbyr betaling med Iota.

Fra Bitfinex da jeg måtte vente tre døgn på en transaksjon (et par tusen mIota):

EDIT: feil i teksten

1 Like

(se posten over)

Transaksjonen tok altså lang tid på grunn av for få wallets/noder, og at Bitfinex gjør en del av transaksjonene manuelt (når de er litt større).

Om det å flytte iotas fra lommebok til lommebok tar tid er det litt krise. Internt på børsen er man aldri innom blockkjeden eller hva det nå kalles på iota

Lurer i grunn på det samme, noen som bruker Binance?

1 Like

Iota er ikke særlig gode til å svare på kritikk.

Husk at iota er high risk, den er priset på håp og forventninger og ikke faktisk funksjonalitet.

1 Like

Uff, det der var absolutt ikke bra svar :smile:

Svar st han kan kjøpe dem for snittpris av 2 ukers siste pris minus 20%. Tviler på han tørr :stuck_out_tongue:

Sønstebø virker som en douchebag, helt enkelt. Var en tur innom “Slack” i går, og kritikk blir virkelig ikke tatt godt i mot - det har jeg sett flere eksempler på nå. Har bestemt meg for å selge 1/3, slik at jeg har innskuddet + en del gevinst, så får resten gå av seg selv.

Jeg synes det er helt essensielt at folk som sliter og spør, får ordentlige svar. Virker som enkelte av founderne er mer interessert i å krangle på twitter enn å jobbe med teknologien. Det blir litt for useriøst for min smak…

2 Likes

Hvor langt har denne teknologien egentlig kommet og hvilke utfordringer sliter man med om dagen?

Helt klart at Søstebø ikke er glad i kritikk, det ser man på måten han svarer.

Men kan også skjønne at han blir lei, da han er meget aktiv på reddit/twitter og deltar aktivt på r/iota. Når folk da itillegg klager på walllet og andre ting som har med trading av miotas, når han i utgangspunktet ikke lagde IOTA med trading av valutaen som hovedfunksjon, og den er langt i fra ferdig.

1 Like

FInt innlegg av Sønstebø på Medium, om data-markedsplassen. Vet ikke om det har blitt postet her før:

3 Likes

brudd?

Kan se slik ut. Støtten på 3.5-3.6 holdt greit, godt hjulpet av Bitcoin prisen.

Kan virke som det er litt hype rundt Microsoft sin Quantum satsing og mange spekulerer at dette har noe med IOTA å gjøre.

Kommmer du til å gå tilbake for fullt i IOTA etter å ha solgt 1/3 for noen dager siden?

EDIT: Kan se ut som den skal litt ned igjen, hvis jeg leser Stoch og RSI riktig.

Jeg kommer hvertfall til å spytte inn mer cash regelmessig på bitfinex for å være klar til å handle IOTA på det jeg tror er greie nivåer underveis. Tror det kan være greit å ha en cash reservere når man handler crypto.

1 Like

Jeg kommer ikke til å handle noe mer i Iota, foreløpig. Har nokså stor andel der selv om jeg har solgt en del. Men kommer til å kjøpe Litecoin / Ethereum fremover.

1 Like