Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IOTA (kryptovaluta/Internet of Things)

Gratulerer med dobling på et kvarter :joy:

Vi får se hva som skjer videre da. Ufattelig volatilt. Aldri vært med på noe sykere i noen markeder

Håper de som lette etter fin inngang avventet med å kjøpe til nå

1 Like

Det vil jeg kalle tidenes gavepakke

1 Like

Godt jeg stolte på magefølelsen. Gratulerer med ny fin inngang der nede på bunnen :slight_smile:

1 Like

Magefølelsen din kunne jo ikke vært bedre. Utrolig bra at du holdt deg utenfor denne korreksjonen, samtidig er det nok ikke feil å kjøpe på disse nivåene for et langsiktig bet :slight_smile:

1 Like

Noen som har gjort en enkel TA og har noe target på IOTA nå? Er på rundt 3.2 ish i skrivende stund på Bitfinex.

Nå har ikke jeg Vært med på slike korreksjoner før, så hvor raskt er kursen historisk sett tilbake til nivået før korreksjonen? Fikk fylt opp på 2,4XX og håper jeg sitter greit I det.

2 Likes

Rimelig raskt. Spesielt BTC.

Hvor er det folk flest oppbevarer IOTA? Finnes det en form for desktop wallet/app eller noe lignende?

Dette er svakheten til Iota.
Jeg ville egentlig fordelt mellom Bitfinex og Binance frem til det blir sikkert å lagre på Iota sin egen wallet.
De kom ut med en ny nå nylig, men tror egentlig ikke de er risikofritt lenger.

1 Like

Binance har også et langt større utvalg av coins, så det vil være smart å ha Iota der for evt å gå inn i andre coins ved behov.

Nå er tabbekvoten nådd for min del. Jeg tapte nesten hele min iota-beholdning på likvidering på bitfinex de seneste dagene. I tillegg til noe bitcoin. Glemte at jeg hadde en del kjøpsordre på vei ned, og at disse ikke ble regnet inn i likvideringskursen på de aktive posisjonene! Lå med ganske høy feber natt til i går da den verste korreksjonen kom, og sjekket ikke Bitfinex før i natt. Fy faen så kjipt - det var absolutt største kryptoinvestering og den jeg har mest tro på på lang sikt! Nok et eksempel på idiotisk selvsikker giringstrategi som ikke funker med krypto. Jeg tenkte av en eller annen grunn at hele kontoen skulle være sikkerhet for giringen men sånn er det selvsagt ikke - jeg var helt sikker på at jeg hadde nok sikkerhet, og jeg har ståltro på iota. Jeg skulle ønske det fantes en mulighet til å investere i en onlinetjeneste som tok vare på krypto for meg, uten mulighet til å selge/overføre/trade. Nå håper jeg at jeg har lært. Er alt for impulsiv og liksom vil ikke gi meg, men vet av erfaring at å holde uten å gire nok er det beste for meg. Men nå som jeg har tapt så mye må jeg liksom trade meg opp. Jaja - vi får se hva det blir til :slight_smile:

3 Likes

Virkelig leit å høre… Ingen kunne vel sett for seg de svingningene som vi nå har gått gjennom. Dette er også en reminder til meg selv om hvor skummelt giring kan være, og egentlig hvor lett det er å bli grådig.

Tror uansett du kan få med deg mye av oppgangen i Iota fremover om du får kjøpt deg litt opp over den kommende tiden.

1 Like

Du er ikke den eneste, likviderte min BTC beholdning på Bitmex ila dagen…

1 Like

Ja problemet er bare at jeg har hatt mye utgifter i det siste i forbindelse med oppussing og har lavere inntekt enn normalt :confused: Likevel tror jeg du har rett! Uansett sykt kjipt å se mesteparten av beholdningen borte fordi jeg har misforstått/glemt at kjøpsordre på vei nedover ikke er tatt med i beregnet likvideringskurs. Det burde være enkelt å beregne.

Jeg likviderte også et par posisjoner på BitMex de siste dagene. Det som er kjipt er selvsagt at pengene er helt borte - jeg som trodde jeg kjørte med veldig safe leverage. Det er det som er så sykt kjipt med krypto! Det skulle vært en form for tidsforsikring/ekstra margin ved korte kursfall, det skulle jeg vært villig til å betale en del for!

Noen som har svar på, hvorfor Iota er så lav?

Blir nok ørkenvandring en stund, kommer ikke nyheter før i slutten av jan/feb

1 Like

Den følger BTC sine svingninger ganske presist. Litt synd, men den blir nok mer uavhengig etterhvert som det kommer flere exchanges med Iota/usd. (det kommer).

På en annen side synes jeg ikke kursen er lav, med tanke på at vi lå på 0,3-0,5 i november, så kursen er fortsatt 10 gangern fra det nivået. Nå konsoliderer vi før neste rykk på nyåret, og ettersom flere får øynene opp for Iota tror jeg den vil gjøre det stort i 2018.

Samtidig kan det vært smart å ha noen kjøpsposter litt lavere, i tilfelle BTC krasjer.

Fremstår nesten litt som haussing, så håper de klarer å backe opp dette og ikke bare skaper hype. Men da kan vi forvente noe positivt til uken.

1 Like