Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IOTA (kryptovaluta/Internet of Things)

Du har helt rett… Var et svakt øyeblikk for meg i går, men vanskelig å si hvordan et krasj for BTC kan påvirke kryptomarkedet.

Når det gjelder samarbeidet som skal meldes på nyåret skal vi ikke se bort i fra at det er Tesla som det er snakk om. Bosch er leverandøren av “hjernen” til Tesla, og med tanke på at Iota allerede har samarbeid med VW, hvem andre store kan det være? I tillegg er det jo allerede meldt at Bosch vil gi tilgang til nettverket sitt, samt fungere som advisor.

Aldri dumt å sikre gevinst heter det :slight_smile:
Føler litt på usikkerheten selv. Men når en kollega skulle forsøke å få seg krypto og den etter den andre børsen hadde stengt for nye kontoer ble jeg litt beroliget.

Hei,
Jeg er egentlig nylig begynt å små-investere i kryptovaluta. Jeg har nå litt BTC, Ether, Litecoin og ganske mye IOTA. Jeg har allerede tatt ut alt av penger som jeg gikk inn med, slik at verdiene mine i kryptovaluta nå kun er gevinst. Jeg tenker langsiktig og kommer ikke til å daytrade eller selge/flytte på mine midler. Jeg har allikevel et spørsmål: Hvilken kryptovaluta har dere mest tro på?

For meg er det faktisk Iota. Der Bitcoin har mange usikkerhetsmomenter i forhold til bruk, beviser Iota stadig at de mener alvor når det fjelder faktisk bruk.

1 Like

Jeg er også enig at Iota har mest potensiale langsiktig, men tror Raiblocks har mer potensiale til å øke de neste mnd’ene. Har laget en post om de her som du kan lese.

Har selv nettopp i dag investert i dem. De har mye likt som Iota, men fokuserer mer på å være en currency, en data overføring osv.

Grunnen til at Raiblocks er så lavt prises er pga. Fortsatt få som vet om den og den er kun på få, små kryptobørser.

Takker for svar!

Jeg er rett og slett veldig usikker på teknisk analyse. Ser jo at du traff bra her, så tipper TA er noe du stoler på. Kan du dele hva som fikk deg til å tenke at target var 5,6 - gjerne med noen charts? Selv prøver jeg litt på TA men er veldig usikker og gjør ofte feilvurderinger. Alt du måtte ha av tips mottas med takk :slight_smile:

Target 5,6 var all time high 6/12. Forskjellige targets kan settes ut fra tidligere kurs topper og bunner.

Eller så har man en topp fra 9/12 på 5.1 og 4.9 fra 12/12, hvis jeg har forstått riktig og det er her den bouncer opp og ned nå i disse dager

EDIT : Men her er jeg også fersk, så kanskje tråden Generelt - Teknisk Analyse er riktig sted å spørre

2 Likes

Jeg har postet charts rundt betraktningene litt lengre oppe. Det handler stort sett om å bruke motstand og støttenivåer, historiske nivåer, og trekke liner deretter. Volum er viktig, samt brudd på formasjoner og linjer. 5,6 var den siste toppen, og dermed blir det naturlig motstand før vi får ny ATH.

Chartet mitt ser nå slik ut:

Topplinje rundt 5.5, bunnlinje på 4.5 og en kileformasjon innad. Nå har vi brudd ned fra kilen så ny motstand ligger langs den nedre linjen i kilen. Du ser hvordan times candlene bouncer mot linjen. Når vi bryter gjennom blir det normalt sett etablert ny støtte, i stedet for motstand. Da får man også i 90% av tilfellene en “pullback” mot den nye støtten, som skal testes.

2 Likes

Kan det lønne seg å kjøpe litt ekstra Iota nå? ser ut som den er på vei opp

I[quote=“FreddyG, post:314, topic:3733”]
Topplinje rundt 5.5, bunnlinje på 4.5 og en kileformasjon innad. Nå har vi brudd ned fra kilen så ny motstand ligger langs den nedre linjen i kilen. Du ser hvordan times candlene bouncer mot linjen. Når vi bryter gjennom blir det normalt sett etablert ny støtte, i stedet for motstand. Da får man også i 90% av tilfellene en “pullback” mot den nye støtten, som skal testes.
[/quote]

Takk - veldig bra forklart! Likte spesielt det siste, viktig kunnskap for en som trader…!

1 Like

Kasta håndkleet i IOTA selv nå. Synes det ble for vanskelig og risky med korte småtrades. Ble et tap på 1,3% som er ukas første møkkatrade.

Hva var bakgrunnen for at du solgte? (Aldri feil å ta gevinst, bare lurte på om det var av noen spesiell grunn).

Jeg trader med giring på bitfinex. Closer man og kursen er jojo så går det fort gærnt. Ellers synes jeg bevegelsene , ordrebildet og markedet er litt spesielt akkurat i dag. Totalt sett ubehagelig å trade, spesielt nå som jeg er på ferie og skal være tilstede sosialt.

1 Like

Full forståelse for det!

Iota ned 60%

Drøy natt. Hadde kjøp inne på 4.4 som gikk inn, solgt igjen på 3.64 på morgenen

Noen som fikk kjøpt på 1.1?

Fikk kjøpt 1000 på 1.5

3 Likes