Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IOTA (kryptovaluta/Internet of Things)

ask me anything på Iota´s reddit kl.18.00. Kursen har gått en del opp den siste timen. Dagens innganger for min del i dag er fra 3.87-4.12.

RT: 4.43

Edit: Solgte ut på 4.35

3 Likes

Stille her om dagen

Har kommet noen spennende nyheter fra teknologimessen CES, se blandt annet denne fra Toyota.

De har gått sammen med Amazon, DiDi, Mazda, Pizza Hut og Uber for å utvikle ett mobilt selvkjørende markedsplass. De satser på at de kan begynne å teste dette til OL 2020.

Kommer også fram at VW også satser stort på selvkjørene biler i tiden fremover og teamer opp med NVIDIA (har allerede samarbeid med bla Tesla, Uber, Volvo osv)

IOTA har sett at dette er ett av mange bruksområder og har alledede tatt grep og teamet opp med iTiC (http://www.itic-sc.com/) og slipper flere nyheter om dette iløpet av Q1/Q2 2018.

Jeg prøver iallefall å fiske til meg mer MIOTAS rundt 3

5 Likes

“At a press event here at CES on Monday, Stefan Hartung, a Bosch board member, and Mike Mansuetti, president of Bosch in North America, said the supplier would extend its crowd-sourced parking service out of the pilot phase, to 20 U.S. cities, including Los Angeles and Boston.”

http://www.autonews.com/article/20180108/MOBILITY/180109819

2 Likes

For dere som holder til i Oslo

3 Likes

Oppgang i dag. Noen spesiell grunn?

Det globale markedet har vært nede og Iota har fulgt svingningene slik som de fleste coins. Men det begynner å se bullish ut. Jeg lastet opp litt mer i dag etter et par trades i andre coins. Klar for ny oppgang.

1 Like

7 Likes


"The analysts found a myriad of issues with the project, its technology and the team behind it. Their final conclusion is that given the current state of the IOTA network, the substantial technical risk, and the overwhelming evidence of serious flaws in the protocol, “we believe that IOTA is sharply overvalued at current prices.”"

Hehe, skulle akkurat poste den artikkelen :smile:

1 Like

Her er selve rapporten:

https://multicoin.capital/2018/01/23/iota-miota-analysis/

Når det gjelder høna eller egget-problematikken vil det samme gjelde de fleste andre teknologier også. Iota samarbeider tross alt med noen av de største industrigigantene.

Sammenlignet med andre valutaer er IOTA slett ikke høyt priset i mine øyne :slight_smile:

1 Like

David rant på twitter incoming… 3… 2… 1…

2 Likes

Han har vært på sosiale medier kurs og lært at drittslenging på Twitter ikke er smart når du leder ett selskap med over 6bill$ i mcap.

Men på Discord derimot… :laughing: :joy::joy:

3 Likes

Skjønner han ikke hvor mye han “ødelegger” for selskapet med den oppførselen?

1 Like

DENT
Er jaggu en av de bedre Cryptoer jg har sett

Appen er allerede ute på IOS Der man kan kjøpe datapakker over hele verden. Man også sende data til hverandre. Android kommer litt senere i Q1.
Denne kan bli stor!!!

Jeg gjentar - er du Suppoman? :smile:

hehe ja kanskje dt :wink:
Husker jeg var i hardanger i sommer og brukte opp kvoten min på data på tlf… brukte over 1000 kroner på en uke med å kjøpe ekstra data. 299 for 10 MB . Så dette er en måte å bruke Blockchain på en smart og god måte.

Jo, men akkurat i dette tilfellet tenker jeg det samme som Sønstebø. Den artikkelen holder ikke mål, og forfatteren er trangsynt. Det finnes ingen dokumenterte “flaws” i Iota, annet enn at det er en del problemer med dagens wallet som er lite brukervennlig. Jeg tror det blir en relief når vi får Trinity walleten som var lovet i starten av 2018.

Det er åpenbart at det vil bli et behov for en standardisert protokoll for maskin til maskintransaksjoner, etterhvert som Internet of Things utvikler seg til å bli en del av folks hverdag. Dette har jeg for øvrig lest en mengde artikler om gjennom masteren min (hadde IOT som fag). For eksempel, hvis bilen din skal kunne kommunisere med ladestasjoner, parkeringsplasser eller ulike typer betaling av live informasjon, så må det være en transaksjonsfri og standardisert protokoll som tillater betaling mellom ulike leverandørs produkter og løsninger. Hvordan kan maskin til maskin transaksjoner fungere, hvis du ser bort i fra teknologien til Iota? Det finnes ingen andre alternativer i dag, som muliggjør kostnadsfrie, direkte transaksjoner som er evig skalerbare.

Har man vanskelig for å se behovet eller usecasene som vil muliggjøre seg med årene som kommer kan man ta en titt på denne rapporten fra McKinsey. https://www.mckinsey.com/business-functions/digital-mckinsey/our-insights/the-internet-of-things-the-value-of-digitizing-the-physical-world

3 Likes

Prøver å skape litt FOMO her, legger meg på youtube type 16-åring nivå.

Her er bilde fra KIA sin presentasjon på CEC nå nylig.

Dette er helt klart IOTA sin tangle som er avbildet i midten. KIA partnership confirmed.

Ikke overbevist?
Ble nettopp åpnet ett IOTA kontor i Tel Aviv. Hva er den mest solgte bilen i Israel de siste årene? KIA

Og det som overbeviste meg helt var når jeg fant ut at man allerede kan kjøpe KIA i IOTA
https://www.truecar.com/local-car-prices/2018-kia-sorento-prices-iota-la/

OBS! OBS!
Håper alle skjønner at dette er en spøk

Hvis vi ser fem år fram i tid vil vi fortsatt ha IOTA. Momentet IOTA tross alt har med industrisamarbeid skal ikke kimses av. Ingen av oss vet hva som skjer bak i kulissene rundt omkring i verden,

Det er jo helt sinnsykt! Jeg betaler 99 kroner for 1GB ekstra - i feks USA og Tyskland! Jeg tror det faktisk har blitt gratis. 8GB inkludert i abonnementet her hjemme, og går jeg over det kutter de bare hastigheten (jeg har Onecall, koster 399/mnd). Forøvrig tror jeg Blockchain og lignende med fordel kan brukes på det meste vi har av kommunikasjon og betalingsløsninger, om vi ønsker at man ikke skal kunne endre på informasjon i etterkant. Det omvendte av datalagringsdirektivet på en måte! Er jeg helt enig med meg selv her? Hmm. Ikke sikker.

1 Like

Beklager jg skrev MB Istedenfor GB. De skal vel i hovedsak gå ut i markedet USA ,Texas, søramerika i første omgang. Dette hadde Ingenting med IOTA og gjøre

1 Like