Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Iran - Småprat

Det ser jeg ikke for meg. De er far-underground og ikke tilgjengelig. Sannsynligvis heller ikke med bunker-busters.

De har vel ventilasjonskanaler US kan benytte🙈

DK

Ventilasjons-drone-bomber blir sikkert det neste store…

1 Like

Det snerper til med et angreb !!!

DK

Det var nok disse eksplotioner som TOUSI tv talte om i går !!

Skal TRUMP blive bange :thinking:

DK

image

1 Like

Ser ut som oljeprisen tror det smeller snart.

3 Likes

Vi ser nok et hopp mot 90 dollars for Brent, om de går inn og Iran bomber basene rett etterpå. Tror nok ikke det blir full stopp rundt Hormuz stredet uansett. Men prisen har jo gått opp over 10% til nå i år, så usikkerheten er stadig økende. Ser ikke for meg at den store flåten bare skal ligge der å dyppe over lengre tid, det skjer nok noe snart.

2 Likes

Da er det dermed atomsaken som trigger Trump, og ikke å stanse drapene på demonstrerende befolkning.

Sidste nyt

:fire: :fire: :fire: :fire: :fire: :fire:

DK

1 Like

Trump ser ikke ut til å bry seg om mesteparten av sin egen befolkning. Hva får noen til å tro at han bryr seg som den iranske befolkningen (eller noen annen befolkning)?

4 Likes

Når dollaren svekkes, blir oljen (som prises i USD globalt) billigere for land som bruker andre valutaer. Denne økte kjøpekraften stimulerer etterspørselen, noe som igjen fører til at oljeprisen stiger i dollar. Dette + vinterstormer/kaldt i deler av USA har også sin påvirkning.

Ser ut som mitt innlegg ble sensurert her uten en kommentar eller notat. Posten skulle holdes til vurdering av moderator, antok det var siden det var første post på forumet. Og har blitt forkastet uten kommentar. Var ikke en uriktig ting i den.
Moderatorer her som er så mye anti-Israel, at pro iranske anti Hamas poster blir sensurert uten noensinne vært synlig? @pdx
Eller var det henvisning(uten lenke) til makabre ting Hamas har lagt ut på dark web som var årsak?

Bemerker, forumets retningslinjer ser ikke ut til å være i mot å hetse terrorist-regimer, vil gjerne ha klarhet i om jeg tolker det korrekt?

Jeg responderte til @even44 sitt innlegg, post 192 på denne forumtråden.

1 Like

Hvilke investeringer er du inne i? Dette er et investorforum, og hvis første posten din er på denne tråden er det jo tvilsomt at du har så mye på dette forumet å gjøre. Motbevis meg gjerne.

Det har aldri vært demonstrantene eller Iranere generelt sett som er/var Trump sitt fokus. Det tror jeg de fleste var klar over, men at det heller kunne være et påskudd får å styrte regimet som kommer alle til gode.

De siste meldinger fra Trump går på MAKE A DEAL, og det er det Trump er ute etter.
En DEAL som gagner han, men som nok bare kommer til å utsette problemene, ikke løse dem.

Og som jeg skrev over her - vil Trump virkelig gå til krig med de konskevensene som da bli eller vil han bare true seg til en deal? Vi får se…

1 Like

Sidste fra TOUIS tv :+1:

Iran har afvist Trumps fredsforslag – :fire: :fire: :firecracker: :firecracker:

DK

1 Like

Hvor er logikken i dette resonnementet? Går vel fint an å være medlem og lese hver eneste tråd for den saks skyld uten å skrive noe, for så å komme med en kommentar i en tråd som ikke handler om investeringer? Det er jo blitt ganske mange av de trådene etter hvert, noe som beriker forumet mye i mine øyne

Edit: Vet ikke hva moderert kommentar inneholdt, så tar høyde for at det er noe i konteksten her jeg ikke har skjønt :relaxed:

5 Likes

Har blitt sagt av de som driver dette stedet at folk som ikke skriver om investering og utenlukkende dukker opp i (geo)politikktrådene som ikke-betalende medlemmer her betyr

a) det må modereres (og jeg antar at hverken pig, evil, eller pdx eller ev. andre moderatorer modererer fordi de elsker å moderere, men snarere gjør det av økonomiske insentiver)

b) trådene ender opp med å bli lukket, primært fordi de blir lettere å moderere, men også fordi (rent logisk) de som betaler for æ være insidere faktisk også betaler for at det blir moderert (inkludert moderasjon av seg selv)

Greia er at pdx og crew egentlig ønsker å drive et investeringsforum, og så har de endt opp med (og til del også tillater) at andre tema også får eksistere (så lenge de slipper å bruke masse tid på å moderere trådene). Tror det må være litt som å ønske å drive restaurant, men så oppdage at mange av gjestene bare er der pga alkoholserveringa.

så gjetter på at det er det @HO5 sikter til

8 Likes

Det gir mening, og jeg skjønner godt (og setter pris på) moderering. Men jeg er ikke enig i at et innlegg i en av disse trådene som første innlegg automatisk kvalifiserer til å ikke ha noe her å gjøre. Men igjen, det kan hende at dette kombinert med innhold kan gi god grunn til å tenke i de baner. Og det kan hende jeg var litt triggerhappy på tastaturet. Benytter en åpenbar anledning til å si at jeg setter stor pris på dette forumet, selv om jeg ikke lenger er betalende medlem :+1:

3 Likes