Eller han bløffer/setter vilkår som den islamske terroristokkupasjonen i Iran ikke kan akseptere…
Er nok ikke akkurat uviktig å ta vekk fokus fra utfordringene på hjemmebane heller.
Og det var jo det han egentlig bekreftet i den meldingen jeg siktet til.
Poenget er dog at han tidligere vel ga demonstrantene håp om bistand mot terroren fra regimet. Mange fortsatte protestene i troen på at USA snart kom til hjelp. Nå er nok mange av dem døde…
Tror de fleste iranere har et ganske så avmålt forhold til USA, inkludert Trump og hans lovnader.
Kom hit pga min investering/aktive trading i AST Space Mobile. Den gjengen som fikk golden dome oppdrag i USA nylig, og setter opp avtale for globalt telefonnett og mobildata via satelitter, og vil da være leverandør til f.eks. Telenor Rakuten og slike. De har flere avtaler i grunn, tjener ikke penger enda. Et lite selskap kun verdsatt til ca 30 mrd $. Tullete å få informasjon om amrikanske selskaper av og til så håpte de var representert her på tek forumet.
Forøvrig er jeg eksponert til LSG(viktig med litt fisk eksponering i blant i Norge, spesielt høvelig om laksepris unaturlig presset pga biomasse økt temperatur-relatert noen uker før Kinesisk nyttår gir mulig fin trade anledning), BeWI(dersom Russland/Ukraina gir seg), Autostore, YARA, AXA, et geara indeksfond og et fond som har en andel i rentepapirer(Nordnet global indeks 125 og balansert).
Og en post burde ikke sensureres uten saklig årsak uavhengig? Hat-prat, person-sjikane eller oppfordring til vold/personangrep og brudd på lokal ToS, klart.
Og jeg tok fatt å skrivepennen fordi jeg er engasjert og frustrert til hva som skjer politisk i nettopp Iran, og åpen for å tro det kan være på størrelse med Soviet og Berlin-murens fall. Både for humane verdier og global handelsrute trygghet og verdier, med økt stabilisering til midtøsten og store handels aktører som har samarbeidet mye med Kina kan snu på 5-øringen å samarbeide med vesten.
Men også opprørt av media og enda mer FN, over 20 FN resolusjoner mot Israel og 0 relatert til Iran.

Ikke FN, men dette hadde vært en start, om ikke annet.
Sant. Oppleves litt som å skrive et strengt brev til Ayatollah Khamenei.
Iran handler med Kina, Iraq, UAE, India, Afghanistan, Pakistan, Tyrkia og Russland primært mener jeg? Han blå jøden på youtube er min favorittkilde til tema(Nuxanor, så ingen tar feil og tror jeg er smart eller noe!). AI er forøvrig enig, men vil ta med tyskerne, så noe effekt.
Tenker heller godeste Kaja Kallas og Ursula Von Der Leyen har fått tips om hvordan de kan komme med tomme ord som emosjonelt treffer mange liberale hjerter. Har litt lite tillit til Brüssel og EU. Er årsak til at Europa har vært så avhengig av Russland.
Men det er veldig bra og viktig at en så stor aktør gir et tydelig signal, glad for det.
Bra tiltak!
noen som har oversikten til denne listen i intervjuet
er sikkert x-anntall ganger vi har postet denne videoen.
IRGC til UK sier du, de er ikke redd for å bli radikalisert i UK?
Tror i grunn islamsk brorskap i Storbrittania kan radikalisere Khamenei litt. Khamenei er ganske moderat, med kjente uttalelser som “husk å voldta jomfru jenter i fengsel før vi henretter de, så de ikke kommer til himmelen.” -delsistat av ayatollah Ali Khamenei. Muslimsk brorskap er vel i snitt enda et par hakk værre.
https://www.timesofisrael.com/uae-said-to-slash-scholarships-to-study-in-uk-citing-fear-of-muslim-brotherhood/
Siste fra Nux på tema:
IRAN ATTACKED US. THEY’RE F*CKED… 

God helg gentlemen and female gentlemen!
Er det ikke litt merkelig at olje ikke stiger mer?
Tviler markedet på konflikt i Iran?
Kan liksom ikke se for meg at presteskapet kan gi seg nå.