For et freak show …
Det er en relativt logisk eskalering etter at Iran tok kontroll over et par skip ved hjelp av småbåter.
EDIT. ser det er båter som legger miner.
Og amerikanerne tok vel sine gamle minesveipere som lå i gulfen ut av tjeneste i fjor? Så de har vel ingen minesveipere i området nå, og enten er minesveiperne i gang og jobber det de kan og det da å bare tredoble aktiviteten blir jo bare 
Trump skriver mine “sweepers”. Får meg til å tro det er noe annet enn en klassisk minesveiper. Tipper det samme hva hadde vært nødvendig for å oppdage alle de forskjellige typene miner Iran har.
Ser ut som at Israel og USA har vært gode på regimeskifte. Fått satt inn fyren de har ikke bare drept kone, barn og foreldre til, men også gitt han varig mén.
Sikkert veldig interessert i våpenhvile han ja 
Selv etter alt dette er han mer rasjonell enn President DONALD J. TRUMP

60 dager løper ut 1 mai men det er visst mange muligheter til å fortsette å drite i kongressen, så dette kan ta tid.
Lurer på om børsene vil reagere hvis (når) det fortsetter etter 1 mai (?)
Kongressen kommer aldri til å “pull the plug” med slik situasjonen er nå. Aldri.
Enig. I mai begynner vel en del strategiske oljelagere å tømmes.
Kanskje først da oljeprisen spurter
De som tror dette er ferdig innen 1 mai kan ta seg ei bolle…
Du kan jo se det som en eskalering eller du kan se på det som maks press mot Iran for å få slutt på krigen.
Jeg må forresten si at jeg sånn inni meg lurer litt på om Iran med umanned underwater vehicle (UUV) kan angripe og skade/senke et amerikansk hangarskip. Hva slags forsvar har egentlig USA mot slikt? I utgangspunktet, så er vel det største problemet for Iran at hangarskipene er for langt unna til at UUV-er faktisk når bort.
Jo,resultatet vil jo uansett vise seg til slutt hva effekt det har 
Men hangarskipene ankommer alldri alene,de blir som regel fulgt av ubåter og andre type båter
men selvfølgelig,det hadde blitt store overskrifter om Iran hadde klart å senket ett av skipene…men da vet vi alle hva responsen ville blitt…
Derfor oljen faller?
Iran’s foreign minister expected in Islamabad on Friday night
Pakistani sources to Al Jazeera: ‘High likelihood’ of breakthrough in US-Iran talks
Government sources have confirmed there is a “high likelihood of a breakthrough” in US-Iran talks in Islamabad, as a delegation led by Iran’s Foreign Minister Abbas Araghchi is expected to arrive in the Pakistani capital tonight.
Earlier today, Iran’s foreign minister held a telephone conversation with Pakistan’s Deputy Prime Minister and Foreign Minister Ishaq Dar, confirmed by both sides.
Pakistan’s Foreign Ministry said the two sides exchanged views on regional developments, the ceasefire, and ongoing diplomatic efforts in the context of US-Iran engagement.
Dar underscored the importance of sustained dialogue, while Araghchi appreciated Pakistan’s “consistent and constructive facilitation role,” the ministry said.
Iran’s state news agency IRNA also reported that Araghchi held a separate telephone conversation with Pakistan’s Army chief Field Marshal Asim Munir.
However, Pakistan’s Foreign Ministry and the military’s media wing did not confirm or deny any such call, nor has there been any independent confirmation from Islamabad of a conversation between Araghchi and the military leadership.
Earlier this week, at least nine US planes arrived in the city to drop off communications equipment, vehicles, security staff and some technical personnel.
Men hvor mange ganger har vi ikke hørt lignende? Jeg kjøpte nettopp mer oljerelatert 
Den faller for samme grunn den faller hver dag mellom 13-1500. BS news noen kaster ut og media biter på hver gang.
Man skulle virkelig tro at “pakistanian sources” snart er oppbrukt?
Ja jeg kjører svinger på dette her siste to ukene. Det er gratis penger rett og slett.
Er vel ikke de sikreste kildene men, ikke helt fjernt å tenke seg heller🥶
Nå ble jeg sjokkert 
“In opposition to earlier Pakistani media reports, the trip does not appear to be for negotiations with the US.”
Er det noen som har oversikt? Vi leste vel nettopp at Kushner og Witikoff var på vei, og nå dette
Her en referanse til det første som bare var en time eller to gammel nyhet