Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Iran - Småprat

Dette har vi kun en iransk kilde på, ifra hva jeg har fått med meg, så er det bullshit

Resten stemmer vel sånn ca. Iran har prøvd å ta ut amerikanske skip, USA har angrepet stedene hvor disse våpnene kommer fra. Iran begynner å utføre trusselen sin om å angripe sine naboer

3 Likes

Jeg finner ingen troverdige kilder på at det var Iran som først satt igang, men det er nok ikke så nøye sånn sett hvem som først fyrte av.

Det som er mest interessant i det hele er den media block out som skjer siste tiden.

USA har da pratet i vei om hva som har skjedd? :thinking:

Iran virker kanskje litt stillere enn vanlig?

Pratet i vei ang sin versjon av skipsangrepene ja. Total silence ang UAE.

Jeg har kommet dit at jeg nå tror mer på hva Iran sier enn USA. Begge sider har å tjene på å komme med sine versjoner, men USA har tatt løgn til et helt annet nivå, mens Iran sine løgner som er bevist hittil er kun rundt små detaljer og flisespikkeri om ordlyd i hva de sier.

5 Likes

Forrige gang, så skrøt Iran av å ha jaget amerikansk krigsskip. Centcom sa at det ikke hadde skjedd, men at de hadde skutt på og så bordet er iransk tankskip. Og dokumenterte det hele med en video. Iran har kommet med ingenting.

Skjønner ikke hvorfor du stoler mer på Iran en Centcom.

4 Likes

USA sier og at de har full kontroll over stredet med sin blokk, men det er bevist at 3 Iranske tankere har kommet seg inn siste dagene. Det via AIS og satelitt bilder, ikke kun et utsagn.

Sa ikke Centcom og at omtrent ingen amerikanske baser ble truffet i begynnelsen av krigen? Det har vel blitt kraftig tilbakebevist som ren løgn av CNN nå i senere tid når andre lands satelitter har vist bilder av minst 16 baser skadet.

Så nei, jeg stoler null nix på hva USA kommer med. Bare den helt ville lygingen de daglig kommer med rundt avtaler som er timer unna signering , hvor Iran må kommentere det noen timer senere er feil burde jo være mer enn nok til å ikke tro på noe annet de sier heller, selv om noe av det de sier helt sikkert stemmer. Men hvordan i alle dager kan man stole på hvilket er sannhet når de beviselig kommer med løgner daglig?

6 Likes

Er det? Har ikke fått med meg. Har du link til kilden din? Jeg prøvde å finne noe, men fant bare info om 2 amerikanske og to skip fra UAE.

Bare google det så finner du kilder. Samme med baser skadet VS rapport skadet.

Nei, det gjorde jeg ikke. Fant ingen kilder som støtte dette: “bevist at 3 Iranske tankere har kommet seg inn siste dagene”

Så at CNN hadde noe greier om skader på amerikanske baser, stemmer sikkert, men har ikke sjekke det.

Da bør du legge litt mer innsats i søk. Samtidig kan du se litt på størrelse område de skal blokkere og hvor mange skip de faktisk har der til å uføre en faktisk full blokkade. Fysikkens lover begrenser det ganske greit.

Seriøst, du kommer med en påstand, jeg sjekker, finner ingenting og du mener jeg burde søke bedre? Din påstand, din bevisbyrde.

8 Likes

Siden det ligger lett tilgjengelig på nett og jeg ber deg bruke litt tid på å søke det opp og du ikke gidder så orker ikke jeg heller å bruke tid på slikt.

Du selv påstår alt Centom kommer med er sannheter, men du trenger ikke komme med kilder på hva du selv sier? Kun en regel som gjelder på hva andre sier det?

Når jeg henviste til kilder for Centcom sine tidligere løgner så bare avfeier du det med “ikke sett noe på det”.

Liker at du bruker mer tid på å svare her i stedet for å komme med link. Jeg prøvde seriøst, fant ingenting og går nå utfra at du er full av sprøyt.

3 Likes

Fikk raskt iaf tre treff, https://x.com/TheCradleMedia/status/2052687906326651168.
Uansett kjent sak at det første offeret i krig er sannheten.
Det finnes vel ingen som tar det Trump sier for god fisk lengre?

3 Likes

Fornøyd nå? Etter å ha lest akkurat hva jeg sier så kan du selv bekrefte det videre med å selv lete opp satelitt bilder osv for videre bekreftelse om du fremdeles mener det er sprøyt.

Sender du over dine kilder på Centcom kun taler sannhet?

https://www.wsj.com/livecoverage/iran-war-trump-ceasefire/card/u-s-military-strikes-tankers-trying-to-break-blockade-xPU1MTuFHmDvditIkElj?mod=mhp

U.S. military forces carried out airstrikes on Friday, hitting and disabling two empty Iranian-flagged oil tankers attempting to circumvent the American naval blockade against Iranian ports, according to U.S. Central Command

The vessels struck were very large crude carriers attempting to return to an Iranian port on the Gulf of Oman, the M/T Sea Star III and M/T Sevda, according to a statement from Centcom.

Samme skip?

Demokratene bryter tabu og krever USA forholder seg åpent til Israels atomvåpen.

2 Likes

<

image

Ser ut som det ikke var svaret han hadde lyst å høre i det minste:

5 Likes

Det faktum at han tapte mot Biden og at Obama er fredsprisvinner og var en veldig populær og suksessrik president rir han som ei mare 24/7/365 :sweat_smile:

5 Likes