Har Iran rett til å utslette Israel?
« AI-oversikt - Det er en mangeårig og sentral del av Irans offisielle politikk å motsette seg staten Israels eksistens, og iranske ledere har gjentatte ganger tatt til orde for landets utslettelse»
Har Iran rett til å utslette Israel?
« AI-oversikt - Det er en mangeårig og sentral del av Irans offisielle politikk å motsette seg staten Israels eksistens, og iranske ledere har gjentatte ganger tatt til orde for landets utslettelse»
Virker ikke som om Libanon er så fornøyde med Hizbollah, men de er ikke sterke nok til å kontrollere dem. Det er det vel heller Iran som gjør.
Hamas ble grunnlagt i 1987, Hizbollah tidlig 80 så vidt jeg kan se. Les deg litt opp på historien vil være min anbefaling. Ingenting i denne suppa som er svart/hvitt.
Ehmm, altså… du hevder vel ikke at organisasjonene oppstod i et vakuum, ut av ingen ting?
Spørs på hvilken kartprojeksjon man kjører det 
Vel, man klarte å lage seg en situasjon hvor 77 millioner amerikanere (informert eller uinformert) så seg best tjent med å stemme dette inn i eksistensen. Så kan vi diskutere hvordan det skjedde, men det er vel litt forbi denne trådens tema.
Som gode gamle George Bernard Shaw en gang sa det:
Democracy is a device that ensures that people shall be governed no better than they deserve.
Litt synd seff, for alle oss som ikke stemte i det valget da. Men vi kunne kanskje ha forberedt oss litt bedre på dette utfallet, gitt historien?
Artig nok har Trump og hans relativt uinformerte gjeng trolig reddet styresmaktene i Iran, i tillegg til å gi dem et kort de aldri hadde turt å spille ut uprovosert (Hormuz-kortet) hvis man bare hadde latt hele landet bare skure og gå.
Nei, absolutt ikke. Like lite som at at jeg ville påstått at staten Israel ene og alene oppstod i et vakuum etter WWII.
Point being; påstanden til @hummels treffer innenfor målstengene, selv om Israel hadde andre foretrukne metoder for å ta seg til rette den gang da.
Innenfor målstengene? Hvilke? Snakker vi forbi hverandre?
Når staten Israel ble dannet så var ikke situasjonen at sitat, @hummels “et viss annet land i midtøsten drev å bomba ihjel sine naboer.”
Her snakker vi om opprettelsen av Hamas og Hisbollah. Og former for agering fra Israel i årene forut.
Takk for at du beviste poenget mitt.
Har Israel rett til å begå folkemord i Gaza, annektere vestbredden, okkupere Libanon, bombe Syria, okkupere Golan Heights, kjøpe politikere i USA, og grine om antisemitisme hver gang noen kritiserer dem?
Han er vel av de som har Israelsk og Ukrainsk flagg som profilbildet sitt på facebook. Så blind at han ikke klarer å se hvor hyklersk han er.
Syns selv det er litt teit med flagg som profilbilde uansett hvilket flagg det er i støtte for, men det minst teite flagget man kan ha der siste par årene er vel Ukrainsk flagg?
De med Hamas og/eller Palestina flagg er hakket teitere enn de med Israel flagg.
Du burde kanskje se seg i speilet? Med Hamas og Iranflaggene dine? (satt på spissen, akkurat som deg, kjenner deg ikke godt nok til å vite)
Palestinaflagg må da være innafor. Hamas? Not so much.
Her viser du hvor dobbeltmoralsk du er. Ukrainere som er ofre er det minst teite flagget, men Palestina som har vært ofre for folkemord og etnisk rensning over 70 år er teit.
Du hadde hatt et poeng om jeg støttet Palestina og Russland - altså ene parten som er offer i et krig, og den andre parten som er angriperen.
Du derimot er så dobbeltmoralsk at du ikke skjønner at Israel er verre enn Russland noen gang kommer til å være.