Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Iran - Småprat

Gidder ikke engasjere meg i noen diskusjon med deg om det stemmer som Christian sier over her at du bruker Hamasflagg.
Er man Hamas sympatisør så gjør det i mine øyne at alle andre poenger man kommer med rundt feks Israel eller USA sine feilgrep er ren propaganda og kan ikke bli tatt seriøst.

7 Likes

Hva er et Hamas flagg? Aldri sett et Hamas flagg eller brukt et Hamas flagg. Kjøper ikke de zionist argumentene dine uansett. Israelsympatisører er verre i min bok enn Hamassympatisører uansett.

1 Like

(Kanskje best å holde seg til Iran-konflikten, så det ikke avspores for mye - selv om proxyene også kan være interessante å diskutere…)

5 Likes

IRAN: DIFFERENCES WITH THE US HAVE NARROWED OVER PAST WEEK

IRAN: THERE ARE STILL ISSUES TO BE DISCUSSED VIA MEDIATOR

US AND IRAN CLOSE TO EXTENDING CEASEFIRE BY 60 DAYS, SAY MEDIATORS

Gode nyheter dette.

1 Like

Han mener nok at det absurd at han ikke klarer å svare “nei, de har ikke rett til å utslette israel” og at dere ikke kan gi Israel skylden for de en million dødsfallene som Iran har bidratt til gjennom sine proxykriger.

4 Likes

Samme som å si at damer som kler seg lett på byen fortjener å bli voldtatt.

La oss legge victimblaming fra oss. Israel trykker på knappen, Israel tar et valg om å drepe barn. La oss ikke legge skylda på andre.

I så fall kan vi begynne å lage en liste:

• Hamas har ikke skylden for 7 oktober
  • Russland har ikke skylda for krigen i Ukraina (det er NATO og USA som har bidratt til dødsfallene)
  • Jenter som kler seg lett på byen fortjener å bli voldtatt
  • Hitler hadde ikke skylda for andre verdenskrig. Det var England og Frankrike som hadde presset dem så hardt etter første verdenskrig at de ikke hadde noen valg.

Hva mer har vi?

2 Likes

Urfascinerende. Null delskyld til Israel. Absolutt all skyld til Iran. Snakk om å være en mester i balanseringens kunst :trophy:

2 Likes

Nei, jeg er ikke radikalisert som deg. Det går an å holde begge ansvarlige.

2 Likes

Nettopp. Så jo, man kan gi Israel skylden for sin ekstremt kyniske fremtreden. Side om side med Iran, for å være en alt for aktiv bidragsyter.

4 Likes

Israel supporterne er de mest partiske folka som eksisterer. Tror alle andre klarer å se at det er flere skyldige parter og ting er ikke svart og hvitt, men for Israel supporterne så er Guds valgte folk fullstendige engler, aldri feil, bare forsvarer seg selv. Når de bruker sniperrifle til å skyte små barn i hodet så er det Iran sin feil. Når de voldtar Palestinske fanger så er det Hamas sin skyld. Når Epstein har koblinger til Israel så er han så klart Russisk agent.

2 Likes

Det snakkes mye om at man skal ha aldersgrense på sosiale medier, men det nevnes sjelden at folk over 7X år burde finne seg noe annet å gjøre enn å poste weird stuff😵‍💫:grimacing::flushed:

6 Likes

Jeg trenger ikke velge, begge to driver med folkemord.

Btw, jeg blir veldig overrasket hvis du ikke støtter Palestina.

6 Likes

Helt sikkert! :laughing: :taco::taco:

(https://x.com/BarakRavid/status/2058246979239522497)

A U.S. official briefed on the negotiations told me the Trump administration and Iran are close to a deal for ending the war and noted remaining gaps focus on “wording” of several points

1 Like

Håper moderator evner å se at @hummels nå prøver å få lukket denne tråden med sin politiske agenda.

1 Like

For en time siden:

Nå for 10 min siden:

Iran media disputes Trump’s Hormuz Strait to reopen statement

President Trump’s claim the Strait of Hormuz will fully reopen as part of a peace agreement with Iran is “far from reality”, the semi-official Fars news agency reports.

“Based on the latest exchanged text, if a possible agreement is reached, the Strait of Hormuz will still be under Iran’s management,” it said.

“Although Iran has agreed to allow the number of passing ships to return to the level before the war, this does not at all mean ‘free passage’ to the pre-war situation.”

The new agency added: “The management of the strait, determining the route, time, manner of passage, and issuing permits will remain exclusively under the control and discretion of the Islamic Republic of Iran. Therefore, Trump’s claim in this regard is incomplete and does not correspond to reality.”

Dette er helt som 90-tallsfilmen Groundhog Day

4 Likes

Ja da var man der for n’te gang igjen da. Kommer Iran selv ut og bekrefter dette offentlig uten forbehold eller begynner vi med den vanlige runden hvor Trump erklærer “historic deal”, mens Teheran sier “diskusjonene fortsetter” fordi det er fortsatt enorme ting som ikke er avklart her.
Hormuz skal åpnes, men Iran sier samtidig at stredet fortsatt er under deres kontroll.
Iran skal diskutere uranlageret sitt, men ikke nødvendigvis gi opp hele programmet.
Israel har presset på for videre bombing hele veien og Netanyahu har fortsatt ikke sagt et ord etter Trumps melding her og akkurat der opplever jeg nøkkelen ligger for Trump vil ha en avtale han kan selge som seier. Iran vil ha sanksjonslettelser og kontroll. Israel vil være sikre på at Iran faktisk er svekket på ordentlig og ikke bare har kjøpt seg tid.
Det er derfor jeg fortsatt ikke kjøper narrativet om at “alt er over”. Det lukter mer midlertidig frysing enn varig løsning, men hvis Iran faktisk bekrefter åpning av Hormuz og går med på reelle inspeksjoner rundt uranet sitt da begynner dette å ligne noe mer enn bare enda en Truth Social runde. Spennende blir det å høre hva Iran faktisk sier offentlig de neste timene og like viktig … om Israel aksepterer det.

4 Likes

Om dette blir noe av så må det vel gå inn i historiebøkene som en av de aller verste taktiske blunders of all time for USA?

Men spørs om stoltheten til Trump kommer til å tåle dette her helt til børsene åpner på Tirsdag før han setter igang med bombing. Han blir latterligjort selv av maga folk på X nå i stor stil.

6 Likes

Kilde?

1 Like