Det er som om du forventer at det kun vil være Iran som selger olje i disse 60 dagene? 
Neida, men de som vil inn/ut må følge Irans rute. Flere har allerede testet ut den vanlige ruten siste dager, og de har blitt angrepet.
Så hva er sannsynlig flow vi kan forvente oss de neste 60 dagene? Jeg tipper ca 30-40% av normal flow pre krig, og av de 30-40% så vil Iran mate inn/ut alt sitt.
Kan du linke kilden?
Edit
IRGC has fired drones at commercial shipping in the Strait of Hormuz nightly since Sunday’s MOU signing. U.S. forces intercepted all of them. No threats to vessels or personnel, per a U.S. official. - NBC News
Nå blir det 60 dager hvor Iran får kjørt inn sin nye avgifts scheme slik at skip “lærer seg reglene”, så poff dag 61 så må det betales, og alle er godt innkjørt hvordan ting skal fungere.
Er det 1,5 mill fat Iran står for?
Da blir den effekten greit overkjørt av dette:
Rykende fersk IEA-rapport: For mye olje i markedet i 2027
Krigen i Midtøsten har skakkjørt oljemarkedet, men neste år er det ventet mer olje enn det markedet skal trenge.

Under sanksjoner, kan de eksportere fritt vil jeg tro de har mer å gå på.
Høres ikke akkurat ut som om USA satt med alle kortene i forhandlingene når Iran får dette inn i “avtalen” 
Under the agreement, the US will allow Iran to sell its oil and petrochemical products, and Tehran may be able to tap into a $300 billion development fund if it meets commitments related to its nuclear program in further negotiations. The document does not include specifics on what will become of Iran’s highly enriched uranium.
Men for all del om det blir en fred, så er jeg all-for-it!
Jeg er spent på om Bloomberg faktisk har fått tak i den korrekte “memorandum of understanding”. 
CNN som vel har det samme dokumentet skriver:
The 14-point memorandum of understanding has not yet been officially released but a copy of it was obtained by CNN from a US official. A diplomat who saw it at the G7 summit in France this week confirmed its contents, as did two other diplomatic sources with knowledge of negotiations.
Så det virker å være greit nok verfisert, og tydeligvis noe USA er interessert i at skal lekke ut.
Edit:
Men selvfølgelig, så har jo trump mulighet til å trekke/ombestemme seg som det kommer tegn på nå:

Så han kan ha fått en dårlig mottagelse fra sine egne partifeller på de 14-punktene 
“The text is not final; it’s a memorandum of understanding. If I don’t like it, we will go back to dropping bombs on their heads. If they don’t behave, we will go right back to dropping bombs.”

Oj, det er en sterk avtale som ingen vet hva inneholder 
Minner meg om litt om da 2FY læreren min som skulle forklare oss om “svak kjernekraft” 
Men her er’n:
[Kanskje]
Til og med på norsk.
@polygon sin favoritt [?] sier dette om hele opplagget:
"Dette er jo en våpenstillstand mer enn noen avtale med innhold, sier Janne Haaland Matlary til NRK.
Hun er professor i internasjonal politikk ved Universitetet i Oslo.
– Iran tjener mest på dette, fordi sanksjonene skal trekkes tilbake og frosne midler skal frigis. Og så sier Iran, som så alltid før, at de har ingen planer om å produsere kjernevåpen, sier Matlary.
Hun mener det er Trump som har hatt mest behov for en avtale.
– Hans enorme interesse for å få denne avtalen på plass viser også dette behovet hans, mener Matlary."
Og så kan man jo mene hva man vil om Matlary, men spikeren treffer hun på hodet, as per usual.
Very Strong er den ikke akkurat. Mest av alt DJT som prøver å trekke småhenda og litjkaren sin ut av ormebolet han uforvarende – fjottkuk som han er – stakk dem inn i.
Vinnere: Irans styresmakter.
Tapere: Irans befolkning, og mange andre med.
Dette er jo ikke seriøse folk…

Edit:
Og for de som tror det blir bedre om tru,p går av:
Edit 2
Tenk deg å ha en sjef som behandler deg sånn
Iran må ha språket på en gitt måte for “domestic politics” ja.
La meg tenke litt? For hvis ordlyden blir dårlig / det virker som Iran har tapt, så kommer iranerne til å stemme ut IRGC og prestene ved neste valg?
Og der var signeringen på Fredag avlyst gitt… shocker
Kilde?