Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Iran - Småprat

Ikke ment som et for eller i mot Israel-innlegg fra min side.

Bare ment som et apropos at DJT ikke klarer å ta høyde for at andre aktører har andre behov / ideer enn ham selv.

Det opereres på et nivå hvor han trolig ikke klarer å ta høyde for at kua som blir til burgerne han trør i seg, trolig ikke ønsker å avgå med døden for å bli burger [creds til alle som tar referansen her]

4 Likes

Den store bomben hadde ført til at Israel hadde sluttet å eksistere. Hadde vært selvmordsangrep.

Pakistan har også bomben btw.

2 Likes

Fordi Israel er fullstendig avhengig av USA.

Hvis USA bestemmer seg for å takke for seg så er det bare å ønske Israel lykke til.

5 Likes

Skal love deg at det her kommer ikke til å gå slik du håper.

Israel hadde kanskje tjent litt da på å spørre hvorfor.
Evnen til selvransakelse eksisterer tydeligvis ikke i Israel.

7 Likes

Nei det er en annen diskusjon, og ikke minst en langt mer komplisert en.
Men skal det være slutt på bombing så må det stoppe begge veier, viss ikke så blir det som det blir.

1 Like

Hvis vi skal tro på oljeprisen så har Kong Donald sikret fred i midt-østen, for første gang på et par tusen år :laughing:

1 Like

Kan love deg tilbake at det ikke blir noen atombomber.

Han gjorde det ingen gud har klart!

1 Like

Vanskelig med selvransakelse når man er guds utvalgte folk

4 Likes

Ikke at jeg støtter Israel, men det er ikke nødvendigvis så enkelt. Irans uttalelser er ødeleggelse av Israel og kontroll over hele regionen. De ser ut til å følge opp begge.

IRGC har nylig uttalt at hamas snart skal gjenoppbygges. 7. oktober utløste visstnok krigene der i dag.

Da iransk støttede opprørerne inntok Jemens hovedstad for rundt ti år siden, erklærte sentrale personer i maktapperatet at de da kontrollerte fire hovedsteder (Irak, Syria, Lebanon og Jemen), og at den fjerde ville åpne veien for å trenge dypt inn i Saudi-Arabia. SA ledet den arabiske ligaen i en proxykrig som drepte flere hundre tusen helt uten Israel. De første droneangrepene mot olje, flyplasser og shipping oppsto under den krigen med iranske droner, sendt over SAs grenser i både sør og nord via proxyer i nabolandene.

3 Likes

Irans uttalelser er ødelegge av Israel.

Israels handlinger er folkemord, okkupasjon og etnisk rensing. Iran vil alltid være mange hakk bedre enn Israel.

Hvis ord er så onde, skal vi ta en gjennomgang på Israelske ministere sine ord?

3 Likes

Når Irans proxyer fikk muligheten, så slakta de noen hundre festivaldeltakere. Vil tro at det er to parter der som fortjener hverandre.

Iran er vel kanskje hakket verre, de undertrykker sin egen befolkning også.

2 Likes

Folkemord er verre enn å undertrykke egne folk? Massemord av barn?

4 Likes

Når du sender folk rundt på motorsykkel for å drepe ditt folk som protesterer? Vel, hva hadde Iran gjort i Israel hvis de fikk muligheten?

Ille er det begge deler.

3 Likes

Kjøper ikke det argumentet som frikjenner Israel hver eneste gang. Hva om hva om hva om.

Fakta: Israel begår folkemord, etnisk rensing og er direkte ansvarlig for drap av uskyldige mennesker, spesielt barn i nyere tid.

4 Likes

Et veldig enkelt og bra poeng fra Vance - la oss håpe de hører på ham og sjefen hans:

8 Likes

Har ikke unnskyldt Israel for fem flate øre, jeg sier bare at jeg tror Iran er hakket verre. Jeg har ikke inntrykk av at du er noe som helst kritisk til Iran… Så kan du tenke på det.

8 Likes

The art of surrendering

3 Likes

Jeg lurer på hvor mange mennesker Israel dreper for hver Israeler som blir drept? Sånn i gjennomsnitt?

2 Likes