Klart Israel vil ha regimeskifte. Men Israel er også det landet av alle som er involvert her som lever best med at Iran blir et nytt Libya. Israel grenser ikke til Iran. Og så lenge Iran slutter (one way or the other) å utgjøre en eksistensiell trussel for Israel, eller slutte å backe diverser proxymilister rundt omkring i Midt-Østen, så har Israel på en måte kommet i fra det bedre enn utgangspunktet. På bekostning av nesten alle andre (om dette blir sluttutfallet da)
Forsåvidt enig med deg om at vi skal ha et bredt kildetilfang her. Kan bare i forbifarten bemerkes at når jeg kjører tre CNN-videoer på rad som jeg gjorde ovenfor, så handler det lite (for min del) om at det er CNN, og snarere hvem som får snakke i videoene, og det var hhv John Bolton, Pete Buttigieg, Marjorie Taylor Greene. Vi er sikkert enige om at de tre ville sagt omtrent akkurat det samme om de var på Fox eller CNN eller et annet sted. Ganske begrensa hvor mye man kan styre utsagnene deres med spørsmålsstillinga, imho.

LIVE: Pahlavi Announces Iran Government - Iranians Prepare Uprising To Topple IRGC