Kunne blitt en bra TV-serie. Kanksje litt vel virkelighetsfjern.
Iran media say Tehran rejects talks, calls on US to address regional concerns it initiated
Semi-official Mehr news agency has carried a statement from Iran’s Foreign Ministry saying that there is no dialogue between Tehran and Washington.
Trump’s comments aim at reducing energy prices and earn time to implement his military plans, read the statement.
It added that there are “initiative” by regional countries to reduce tensions but that their concerns should be referred to Washington, “the party that started this war”.
Hvis det stemmer så er det en stor middle finger til Trump
De spiser nok ik taco i Iran
Ser jeg bomma litt her på vurderingen av Trumps kognitive tilstand i mai’ 25. Den gangen trodde jeg han hadde innsikten til å forstå mangelen på kausalitet mellom egne kongelige dekrét og det som faktisk utspilte seg, men i hvert fall var oppegående nok til å ta inn over seg enkel opptik utad.
Nå er forbi det stadiet: Det ser ut til at han faktisk tror at han styrer alt rundt seg. Og så blir det full on tantrum når ikke begivenhetene utspiller seg slik han “bestemmer”.
Foreløpig blir de bombet hardt av IDF i hvert fall.
Flere som poengterer at amerikanske bakkestyrker fortsatt sannsynligvis er på vei, og at utspillet dreier seg mye om å kjøpe noen dager til de er på plass.
Hvorfor hører jeg tobladet helikopterrotorlyd og introgitaren til “Gimme Shelter” i hodet mitt akkurat nå? 
Det er grimt og sige men jeg håber faktisk at det i så fald ender med usa får en del lig poser sendt retur fyldt.
Jeg er træt af deres vi må bombe løs fordi vi er den store bølle i skolegården politik.
Ser ut som Trump snakker sant og Iranske medier lyver om at det har vært konkret dialog:
13:54 CET
Senior officials from Turkey, Egypt, and Pakistan held separate talks with U.S. envoy Steve Witkoff and Iranian Foreign Minister Abbas Araqchi, according to an Axios reporter posting on X.
The reporter also said that Turkey, Egypt and Pakistan have been passing messages between the U.S. and Iran over the past two days in an effort to de-escalate.
Løgner 1 sier løgner 2 lyver, løgner 2 benekter dette og sier løgner 1 lyver, aaand repeat 
Men det som betyr noe er hva den offisiell Iranske linjen blir. De har valget mellom en middle finger eller å si at det har vært og vil være dialog - uansett om det har vært det eller ikke, og om den ev. har vært fruktbar eller ikke.
Er vel greiest å bare avvente til man faktisk ser stredet er åpent og båter kjører gjennom før man trekker en eneste konklusjon.
For at Iran skal gå med på noe som helst, er det kommet dit at de vil kreve økonomisk oppreisning for skadene og trygghet for at det ikke blir nye angrep i fremtiden - jeg tror de ser på dette som helt nødvendig for deres egen overlevelse. De må bare stå løpet ut til de får en god avtale (ikke slik som tidligere), for alt annet betyr bare nye angrep igjen i fremtiden.
Legger merke til at han bruker frasen “the country of Iran” i meldingen her mens han tidligere har brukt “the terrorist regime of Iran”. Kan det tenkes at det betyr et eller annet? En tanke jeg fikk var om det kan tenkes om USA har vært i kontakt med andre enn IRGC/prestestyret.
Anyway, bare en tanke.
Iran har alle trumf på hand. USA har ingenting. Alle veit det, utom T-rump.
Er det noen inrikes debatt om dette i USA? Jeg har ikke koll på hva de driver med der borte før tillfællet.
Trump sier han har snakket med noen som “Seem to be leading” the country. Uten å ville si hvem det var. “But not the son”
Live nå
…men han vil helst snakke om ICE og left wing radicals og andre inneriks-greier. Til og med “men and women sports” nok en gang 
“They called and wanted to make a deal” påstår han
“Why wouldn’t they want a deal?”
Han vil ikke svare på hvorfor bakkestyrker er på vei
Og så mer om illegal immigrants… bla bla
Bruker mye tid på å disse han sikkerhetsduden som sa opp
We have numerous leader groups. I do not concider him the leader [the son] . I think we have people who are very representative of the people.
Og så mer ranting om transgender. Herregud
Det er “15 points of agreement with iran” sier han. Og å aldri få atomvåpen er en av dem. Sier at han skal få “the nuclear dust”
Me and the ayatolla will control the strait. Men så er det i neste setning at han vil ha regimeendring likevel.
The want a deal very badly, but I will not guarantee anything.
Ferdig
…det er jo 100% rot
Jeg tror Trumpen bare ville ha olje ned og børsene opp.
Det var en gang børsene var styrt av selskapenes nøkkeltall. Kødder ikke