Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Israel / Iran

Altså, det er vel ikke så veldig stor sjanse dronene rekker frem til faktiske mål. De går sakte og det er god tid ta dem ut før de når frem. Og hva med Iron Dome? Vil ikke den ta ut det som eventelt når frem?

Iran “måtte” gjøre noe etter attentatene til Israel. “Alle” har ventet på noe skulle skje og har hatt god tid på å forberede seg.

Mandag er alt back as “normal”

Eller??

4 Likes

Ja, jeg vet det og du vet kanskje også USA svarte tilbake ved å først varsle Iran på at de kom til å bombe slik at evt proxys fikk tid til å slippe unna.

Det er katt og mus. Hverken Iran eller USA ønsker direkte konfrontasjon og i hvertfall ikke krig. Kun Israel som ønsker dette.

4 Likes

Fra meg tidligere i kveld…

2 Likes

Jeg tviler. Tror du skip kan seile forbi Iran nå? Det tror ikke jeg. Jeg tror heller ikke Israel lar være å angripe Iran. De vil nok se an litt, så ikke nødvendigvis i kveld…

1 Like
1 Like

Sååå, Iran sender 500 droner og missiler mot Israel fordi de tror Israel vil like å se eksplosjoner på himmelen?

Bare så det er sagt, så passer nok dette Russland svært bra. USA vil bruke mye ressurser her som de ikke kan sende til Ukraina.

2 Likes

Kanskje du heller skulle slutte å kommentere person og fokusere på sak. Flott hvis du deler dine dype analyser og opplyser oss andre ignorante.

8 Likes

Dere trenger vel ikke krangle her i tillegg :grinning:

1 Like

Hvis Iran virkelig ville skade Israel så ville ikke et slikt droneangrep vært det de gikk for. Bordet fanger og Israel har nå siste tid gjort såpass mye skade til at regimene i Iran føler de må svare. Å sende en visst antall droner til et land med verdens beste luftvern skaper nok ikke noe stor skade.

3 Likes

According to the Israeli systems, there is no indication that ballistic missiles have been launched as of now - Nir Dvori

Var Iranske medier/styresmakter som meldte dette i utgangspunktet.

Gir vel eventuelt mest mening å vente med disse enda en stund.

1 Like

Dette blåser nok over hvis de bare er snakk om droner.

1 Like

Tviler. Israel kommer til å svare, og høyst sannsynlig vil de eskalere.

Iran har sendtt droner fra bla Irak.

Det skal være store mengder luftvern i gang over Israel nå.

Og ikke nok med at Israel har kapasitet til å ta ned dronene selv, de får god hjelp av onkel Sam og UK. Spill for galleriet.

4 Likes

Hizbollah og Houthi-opprørerne meldes å være med på angrep mot Israel

Både houthiene i Jemen og libanesiske Hizbollah er angivelig med på det iranske angrepet mot Israel natt til søndag.

Hizbollah melder å ha sendt raketter mot de israelskokkuperte Golanhøydene, ifølge nyhetsbyrået AFP.

AFP siterer videre et ikke navngitt sikkerhetsselskap på at houthiene sender droner mot Israel. Reuters siterer sikkerhetsselskapet Ambrey på meldinger om et koordinert droneangrep. Iran som natt til søndag angriper Israel med droner og raketter, støtter begge gruppene.

Ja, og hvor mange moped droner vil treffe fktiske mål inne i Israel? Tilnærmet null vil jeg tippe.
Its all smoke and mirrors.

1 Like

Hva får de ut av å framstå som tannløse?

Ambassade angrepet, droneangrepet som drepte et visst antall som minnet generalens død og selve drapet på generalen. Sier deg selv at Irans regime må gjøre noe for å holde fasaden.

En full konfrontasjon ville være Bibis våre drøm. Til nå ser det ikke helt it til å bli realitet. En får håpe det forblir kun en drøm.

4 Likes

Evangelistenes bønn om Armageddon blir neppe hørt denne gangen heller. Men det bygger seg opp mot alle evangelikalske kristnes frelse, slik de ser det.

Måtte alle kristne, jøder og muslimer slippe denne perverse drømmen. Måtte verdenssamfunnet irettesette all vold, terrorisme, utsulting, barnedrap, fengselstortur og øvrig dævelskap.

Moralsk skakkjørte USA sitter med nøkkelen til bedre løsninger både i Midt-Østen og Ukraina.

9 Likes

At responsen er tannløs er din definisjon. Regiment i Iran vet nok bedre enn deg og meg hva som anses til å være en «god nok» respons for å ikke miste ansikt internt.

Selv vil jeg tippe at dette droneangrepet ble iscenesatt etter at USA har blitt forhåndsvarslet.

Til syvende og sist er det Biden som har nøkkelen. Skal ikke mer enn 1 telefonsamtale til for å dempe hele shitshowet som pågår.

4 Likes