Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Jobbe i bank - rådgiver - interessant/god lønn?

Jeg har vurdert å søke jobb i bank og ser det stadig er jobber som “finansiell rådgiver” og liknende utlyst.

Ut fra temaene som forumet dekker ville jeg tro det var en del bankfolk i omløp her.

Er arbeid i bank interessant og givende?
Hva ligger egentlig en normal lønn på for de som er finansielle rådgivere e.l. i en bank.

“finansiell rådgiver = selger”.

Så du må like salg, Så vil sikkert noen si at du må ha litt tvilsom karakter siden målet er å maksimere profitten til banken… ikke kunden.

4 Likes

Ja, jeg ser jo det ut fra utlysningene at du må være litt på hugget. Antakelig en del stillinger med provisjonsbasert lønn?

Tviler egentlig på at banker lønner så godt og det er sikkert ikke lurt å spørre om lønn sånn umiddelbart. :slight_smile:

Lov å spørre om lønnsnivå i første interjuv runde

1 Like

Vent med å prate om lønn til du vet om du er keen på jobben :slight_smile:

Det er som regel et fast punkt på intervju(ene) etter førstegangsintervjuet.

2 Likes
1 Like

Takker for svarene! Litt interessant, men kjedelig hvis jobben i stor grad er å oppsøke nye kunder og være som en slitsom klegg i folks hverdag. Får vurdere og ringe for å forhøre meg litt.

Ser lønnsnivået ligger mellom 540 - 680 alt ettersom. Ikke så interessant å gå ned i lønn heller.

1 Like

Forståelig! Tror jobber innenfor forvaltning er vesentlig mer givende, enn å ringe rundt til fremmede å pushe fondsandeler. Bare slik jeg tenker. :blush: Det er selvfølgelig “lettere” å få jobb i ett stort salgsapparat

1 Like

Du må definitivt ha et selgergen, for jeg blir oppringt av min “rådgiver” hvert år og det er jo basically som en coldcall å regne.

7 Likes

De har sluttet å ringe til meg :joy:

5 Likes

Jeg spurte hvordan de kunne anbefale fond med 2% årlig kostnad. Var ikke så lett :joy:

1 Like