Hvorfor finnes dette? Er det fordi det dumpes mange aksjer før nyttår og så bli det rekyl?
Er julekuler og nyttårsraketter samme?
Hvorfor finnes dette? Er det fordi det dumpes mange aksjer før nyttår og så bli det rekyl?
Er julekuler og nyttårsraketter samme?
Er vel fleire moglege scenario som trigger nyttårsrakettane. Den eine som du er inne på, er aksjar som blir pressa ufortjent mykje ned av selgarar som skal ha tilbake på skatten til sommeren igjen. Rekylen er strengt tatt berre tilbake til 'fair" pris
Er vel dags og løfte denne.
Jeg har valgt meg ut PSKY som årets julekule, den har falt ~85% fra toppen og 65% YTD.
Rent teknisk tenker jeg dette:
Denne kan bli en rakett nå i desember
Her har du listen fra DNB markets.
Har kjøpt meg opp På Idex Biometrics som har et skyhøyt potensiale på både kortsikt og langsikt
Alltid noe skikkelig god gevinster på sånne lister, MEN, for å være captain obvious her.
Mange av disse har skyhøyt potensiale for å gå tom for kontanter og/eller hente penger. (Ikke spesifikt idex, de har kanskje hentet noen kroner nettopp.)
moral of the story: ikke kjøp et vrak usett.
Sjakk’s kortliste over julekuler/nyttårsraketter (les: likvide tapere)
uten å lagt ære i arbeidet så tror jeg alle faktisk har penger / går i pluss godt nok til at de ikke konkurs før jul, om ingen krever inn gjelda.
PRS, ja. De kjenner jeg godt til og har nå kjøpt mer i. De er ferdige med all rekonstruksjon/gjeldssletting og fremstår som et godt alternativ for å nyte godt av oppgang fremover innen oljeservice. Merkelig at den ligger så lavt. Det er mitt bet i tillegg til VSSAB.