Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

2 Likes

Ja, ved brudd ned så er det ikke usannsynlig at vi skal ned å teste den lengre trendlinjen du har der.

Litt flaks må man ha; det var snakk om ører før SL’en min ble trigget her (stiplet linje).
Brudd ned med bullish engulfing reaksjon opp er meget positivt. Nå får vi se om det er kjøpere her!

Spent på hvor mye penger som flyttes fra kahoot aksjer til autostore…

Det ble desverre brudd ned her (jeg er ute). Vi får se om den tar imot her på 56 - i så tilfelle har vi en dobbelbunn, men aksjen har vært ganske entydig i sin retning i dag, og det sier meg at det potensielt er “more to come”. Skulle vi ryke under 56 så kan det trigge fall ned mot området @Paddy80 nevnte.

3 Likes

Jeg tok noen lodd i går - krysser fingrene for brudd opp her over 52… :thinking:

3 Likes
3 Likes

Fortsatt inne, Noc? Ser vel lovende ut nå. Jeg trodde den skulle enda dypere på 40-tallet, men kan dette være bruddet opp vi ser i dag?

1 Like

Ja, er fortsatt inne. Gikk lavere enn jeg trodde i går, men var et gap der fra 23.08 som jeg ikke la merke til før i dag. Dette er nå tettet og vi har brudd opp av den fallende trendlinjen. Dette skal nok backtestes, så får vi svar på om det holder, eller om vi skal lavere :slight_smile:

Edit: Ser meget bra ut nå. Regner med litt motstand rundt 52, men tar vi ut denne i morgen f.eks - så kan vi potensielt se weekly low satt neste uke. Forutsetter at vi ikke tar ut dagens low da :slight_smile:

5 Likes

Ja, dette ser lovende ut. Bra fart i USA nå også, men spent på hvordan Q3-tall slår ut 4. november om vi får en opptur igjen nå. Har en tendens til å ødelegge momentumet i denne aksjen - selv når de faktiske tallene stemmer med (eller overgår) guiding.

4 Likes

Shorten økt med ca. 600k aksjer siden 10 dager siden. Forklarer nok nedgangen, i tillegg til litt svak utvikling i tech, generelt. Potensielt kan kvartalsrapporten avgjør om bunnen blir satt nå, eller om vi skal ned på 40-tallet igjen. Jeg holder denne til neste uke, liker higher-lows utviklingen.

4 Likes

Noen tanker i dag @Nocturne?

“Midt i mellom”, har lyst å se den flater ut litt på lavt volum og gjerne beholder den lave RSI noe nærmere nederste linjen.

1 Like

Fortsatt oppfører aksjen seg svakere enn jeg gir den kred for - men jeg økte posisjonen på 47.70.
Ikke umulig vi skal ned til trendlinjen @Paddy80 har skissert over (rundt 44.50 i mitt chart).
Men; siden flere følger med på den trendlinjen håper jeg det snur før :slight_smile:

3 Likes

Kjempe mot shortere er hardt nok i seg selv, når er de fornøyd?

1 Like

Har du vurdert å prøve deg i en aksje i stigende trend ? :sweat_smile:

Er dette referansen til «svak utvikling i tech generelt»?
Har vi en mer aktuell referanse enn Nasdaq?

2 Likes

Falt 11% siden toppen:

Ja, men det er norsk tech, og skyldes blant annet skuffelser fra Pexip.
Så det er ikke tech generelt som er gærnt, det er norske tech.

Enig?

Tror vi sier 60% siden toppen

1 Like

Sitter i ett par svenske, suser ikke oppover der heller…