Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

Voluntary offer – offer document approved

KAHOOT! – KANGAROO BIDCO STARTS THE OFFER PERIOD FOR RECOMMENDED BEST AND FINAL CASH OFFER OF NOK 35 PER SHARE

Sjekk den overskriften…skulle tro selskapet bydde på seg selv. Her skal det tydeliggjøres på vegne av tilbyder at man ikke bør spekulere i noe høyere bud.

Recommended best🤣
Er så mye lurerier på aksjonærers vegne

Hvor ligger lureriet?

1 Like

Veldig spesielt at selskapet selv oppfordrer aksjonærene til å godta budet. I tillegg er CEO selv en av kjøperne, svært uvanlig.

Selskapet selv har sagt hvert eneste kvartal siste to årene at de ønsker børsnotering i USA og jobber mot det.

Planen nå er det blir tatt av Oslo Børs og blir notert i USA med nye eiere og investorer. Alle vet at hadde Kahoot blitt notert i USA i dag hadde børsverdien lett triplet seg. Tek aksjer med stort potensiale er heftig priset over atlanteren.

Kort oppsummert, kjøpergruppen inkl Henoa gjør en helsikes god deal, og kommer til å tjene enormt med penger. Øvrige aksjonærer får bare en liten premie.

2 Likes

Ikke uvanlig at ledelse og styret anbefaler/ ikke anbefaler et bud, men de kan med fordel legge det frem litt mer objektivt i håp om at det kommer konkurrerende bud. Men det er kanskje ikke håpet deres.

Jo det er uvanlig, gi meg gjerne et eksempel hvor et selskap kommuniserer at de ikke anbefaler aksjonærene å godta et konkret bud.

Nå er det jo store deler av ledelse og styre som står bak budet. Informasjon eller anbefalinger som kommer fra dem har derfor ingen troverdighet/verdi.

1 Like

Helt uaktuelt å selge frivillig på disse nivåene.
Latterlig lavt bud

1 Like

Synes det er interessant å se hvordan folk tolker budet. Er personlig av den oppfatning at budet er ganske rimelig, dog nevneverdig at jeg har en forhåndsinnstilt negativ oppfatning av selskapet og dets evne i fremtiden til å skape inntjening.
Men jeg kan godt ta feil altså.
Ser ut som at de fleste er svært uenig (med mye god begrunnelse i at styre/ledelse (?) høres inhabile ut ifm. å rådgi aksjonærene?)

Jeg er vel fortsatt i pluss i aksjen etter å ha sittet leeeenge både opp og ned.
Har veldig troen på den langsiktig, og tror spesielt notering i USA vil være en katalysator for ytterligere vekst (og sikkert også verdsetting).

Har egentlig ikke lyst til å selge noensinne. At noen forsøker å tvinge det igjennom på disse nivåene er borderline uvirkelig. Heldigvis er det nok fornuftige eiere til at det nok ikke vil skje.

Kistefos og Folketrygdefondet vil si nei, trolig flere som henger seg på. Tror ikke de klarer 90% og det blir nedstemt

Kistefos har ~ 2% eierandel, Folketrygdfondet nærmere 5%. Med andre ord har ~7% av aksjonærene gått ut og sagt de vil avslå budet, er ikke mye som gjenstår for å toppe 10% nei da.

https://www.dn.no/bors/kahoot/kistefos/goldman-sachs/kistefos-sier-nei-til-kahoot-avtalen-god-corporate-governance/2-1-1488288

Vet någon hur många procent utgör småaktionerer?

Kahoot! ASA - Conclusion of independent statement related to the voluntary offer by Kangaroo BidCo AS for the shares in Kahoot! ASA

1 Like

Passe desperat av Kahoot å BETALE et selskap for å gjøre en “uavhengig” vurdering av verdi…

Ikke f* om jeg selger på disse nivåene

Det gjøres av styret i alle slike situasjoner, så helt normalt (for så vidt også helt normalt at de synes prisen er fair, det skjer vel 99 av 100 ganger)

2 Likes

Kahoot! Group Reports Second Quarter 2023 Financial Results

Styreleder ute og panisk forsøker å forsvare at dette budet er “fair” igjen…
Heldigvis ser det ut til at folk ikke er dumme nok til å tro på dette.