Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

Venter på test av bruddet, om vi får det gjenstår å se… :wink:

1 Like

18.8.2021, 08:37 · TDN Finans

KAHOT: NORDEA MARKETS NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 60 FRA 91, GJENTAR KJØP

Oslo (Infront TDN Direkt): Nordea Markets nedjusterer kursmålet på Kahoot til 60 kroner pr aksje, fra tidligere 91 kroner, og gjentar en kjøpsanbefaling.

Det fremgår av en oppdatering onsdag.

Nedjusteringen kommer etter en svak organisk vekst i andre kvartal, og meglerhuset har nedjustert 2021-estimatet for justert ebitda med 15-21 prosent.

“Imidlertid gjentar vi kjøp da vi mener risiko/avkastnings-profilen er attraktiv”, heter det i rapporten.

TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70

Kahoot! Group Reports Second Quarter 2021 Financial Results

1 Like

Er det jeg har uthevet over bedre eller dårligere enn forrige kvartal?
Mener å huske det var dette tallet som delvis var grunnen til at den falt etter forrige rapport.

Får håpe vi kommer oss over 42 i dag. Det tror jeg er sunt for kursen (selv om jeg ikke kan så mye teknisk).

Ser bra ut dette - dobbel-bunn bekreftet, men fremdeles inne i den fallende trendkanalen.
Neste motstandsnivå rundt 45 kr blir interessant å følge med på :slightly_smiling_face:

4 Likes

Hva må vi avslutte på i dag for å bryte ut av den fallende trendkanalen?

Fy for et rally her i dag! Unner dere som er aksjonærer her denne dagen :+1:

2 Likes

47.70 ca. Sammenfaller med siste 50 dagers snitt også.

1 Like

Såvidt brutt over nå, trenger close rundt her og follow-through i morgen. Men merk 50-dagers glidende snitt som kanskje blir litt for tøff å bryte på første forsøk? :thinking:

2 Likes

Reparerer for tidligere uker.

Kan bli vanskelig å avslutte over 47,7. Ser ut til at endel var fornøyd med 20% oppgang i dag.

1 Like

47.6 nå, så kan jo håpe at kursen slutter over 48 før helgen. Fint om den kunne holde seg litt stabil og nærme 50 til neste godnyhet.

TA-eksperter: Når er det fornuftig å kjøpe? Ligger det noen sperre som må brytes før kursen kan ta av?

KAHOT: DNB MARKETS OPPGRADERER TIL KJØP, OPPJUSTERER KURSMÅL TIL 85

Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets oppgraderer deres anbefaling på Kahoot til kjøp fra tidligere hold, og oppjusterer kursmålet til 85 fra 45 kroner pr aksje.

Det fremgår av en analyse fra meglerhuset mandag.

DNB Markets skriver at de har oppgradert anbefaling og kursmål siden det er mer på linje med deres DCF, og meglerhuset ser delvis lavere risiko ved kortsiktig trading.

“Vi ser på den gjeldende aksjekursen som attraktiv for langsiktige investorer som søker eksponering mot et SaaS-selskap innen e-læring, med høy margin og høy vekst”, skriver DNB Markets.

Martin Brennmoen martin.brennmoen@tdndirekt.com Infront TDN Direkt

Kahoot ca. 16 min ut i videoen :slight_smile:

1 Like

Mulig den skal ned å teste brudd på trendkanal ved 47.6 på et tidspunkt?