Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Alle venter på informasjonen om vekslingskursen i fusjonen med SPAC, og informasjonen om kommende nye fabrikker i USA / internasjonalt. Til slutt ønsker nok mange / alle å se tallene som beviser ROI på 3,y år :slight_smile:

Her er det bare å være tålmodige, liker at der skjer på lavt volum, hadde den falt på høyt volum ville det vært mer bekymringsfullt. Jeg har personlig fylt på i dag. I likhet med @Pervorisk har jeg handlet denne siden 20 tallet og snittet meg opp til 33, jeg har aldri vært så høyt eksponert mot en enkelt aksje som denne før, men jeg sitter personlig meget komfortabelt og ønsker å fylle på videre i denne i årene som kommer. Foreløpig ikke noen meldinger som har gjort meg ukomfortabel med selskapet, har full tillit til ledelsen. Blir spennende å høre hva som blir meldt på onsdag!

Fy faen - nå trodde jeg kursen hadde droppet til 23 :joy:
Onsdag blir spennende - og Q1 12.5.

Fortsetter diskusjonen fra Kalera:

Minner om at en amerikansk investor betalte 50% over pris på OTC da denne sto til 18 i kurs i sommer og hevet da kursen til 27.

Da fikk jeg 1400 aksjer til på 32.85 :scream: da har jeg 35k totalt…
Hvis folk vil gi bort aksjer til den prisen blir det nokk enda mer.

1 Like

Hvor stor andel av portisen har du her nå @Silvertailfox ?
Jeg har vurdert “all in” her selv, men får meg ikke til å gjøre det.
Nicket mitt er ironisk:-)

Fortsetter diskusjonen fra Kalera:

De som liker å sammenligne med app harvest skjelver nok litt, ned på 14 tallet der i dag og godt over 60% ned fra ath

1 Like

Jeg har alt for stor prosent del kan jeg si (70%) men jeg halverte alt i Jan i år etter enetyrlig oppgang. Så har mye cash som er tatt ut av markedet pgr ATH. Jeg kjøpte jo masse på 20-21kr og solgte enndel mye på 33-35kr men at ennfår den nå til 33kr er jo fantastisk.

Ingen nyheter som forklarer dette, de leverer alt på tiden og er i rute. De hadde overtegnet emisjon på 45.5kr (som jeg nesten ble med på :scream:). Volumene er så små at de som selger må være stop loss eller folk som desperat trenger penger. Jeg sitter long og må jeg kommer til og være til skipet synker (noe jeg ikke tror skjer) men så får det så være.

Nå er det vel ‘bare års rapport’ for 2020 som kommer 21.04.21 så kommer Q1 12.mai. Men det er ikke lenge til.

Teknisk så er jo alt på bunn , så en hver inngang nå burde ikke være feil nei.

Financial calendar for Kalera AS FINANCIAL YEAR 2020 21.04.2021 - Annual Report 23.06.2021 - Annual General Meeting 24.02.2021 - Quarterly Report - Q4 FINANCIAL YEAR 2021 11.08.2021 - Half-yearly Report 12.05.2021 - Quarterly Report - Q1 11.11.2021 - Quarterly Report - Q3 This information is published pursuant to the requirements set out in the Continuing obligations.

Inflasjon og rente frykt presser ned vekstselskaper.

Sant, men for kalera sin del vil de allerede kunne tjene mye penger i 2022 og om de holder det de lover om tilbakebetalingstid på anleggene på 3 år( de har holdt alt de har lover hittil og vel så det) så synes jeg det er en overreaksjon. FED har vel meldt at renten ikke skal heves før 2023, de har heller ikke mye lån, men cash så jeg mener kalera blir straffet hardt, men for all del kan fort reagere videre ned mot 20 tallet. Jeg tar i mot med åpner armer

Tiden vil jo vise om de leverer eller ikke, men akkurat nå så er de dyre uansett.

Din mening, jeg hadde ikke fylt på om jeg anså det for dyrt nå åpenbart

Som igjen er din mening :slight_smile:

Jepp presisert bare at det du sa «nå er de dyre uansett er meget subjektivt» på likt grunnlag som mine tanker om selskapet

Dyrt og dyrt, men ja det er markedet som bestemmer. De hadde emisjon på 30kr da de ble notert og fikk in 930 mill og har vel hentet ca 1.8mrd cash. De verdsettes til 5.5mrd men har jo gjort ganske mye på de 6-8 årene de har holdt på. I det siste har det skjedd enormt og kommer de i mål med planene blir det mye omsettning de beste årene med gode marginer.

Men alt er risk reward og selvfølgelig kannting ned mer. Men det kommer som regel til ett punkt hvor det begynner og bli meget attraktivt. Jeg mener vi er der nå og mulighetene frem over blir meget spennende. ( men vekst selskaper er alltid risky) (jeg var med qfuel fra 12kr til 84kr men mars i fjor var de 8kr) og nå er de 40kr ish.

Plenty vokser i sneglefart sammenlignet med Kalera.
Tror det er bl.a Jeff Besoz som står bak.
Han er jo ingen dumstut når det gjelder innovasjon.

1 Like

Bezos har via et Vc selskap investert mye i Plenty ja og Kalera står ikke noe tilbake for det selskapet. Vi har også en del profilerte folk på laget, eks landbruksminister i USA og Bill gates sitt ene funding selskap er på eiersiden i Vindara. Er også meget fornøyd med styret og deres bakgrunn, Kim lopdrup med sterk utdannelse fra Harvard og bra track i Red lobster, tipper Kalera vil få til noen meget fine retail avtaler på plass etterhvert, og særlig innenfor restaurant kjeder.

1 Like

Kalera vil få og har mange konkurrenter, det er naturlig i et voksende marked som Vertical farming, jeg tror det vil bli en del konsolidering i markedet om noen års tid og da vil det være et par meget store, jeg sitter i troen på at Kalera er en av de. Man skal huske på at Kalera har drevet med Vertical farming og forsking på det i over 10 år og er såvidt jeg kan skjønne langt fremme i utviklingen av teknologien. Dette vil være avgjørende. De bruker og har brukt store ressurser på R&D noe som vil vise seg lønnsomt over tid. Med tanke på konsolidering så ser jeg på det som meget positivt at de ser på strategiske muligheter innenfor M&A og jeg likte svært godt oppkjøpet av Vindara. Kalera har store ambisjoner og jeg er nok altfor solgt men jeg har en god følelse på at de vet utmerket godt hva de holder på med, spennende fremtid

2 Likes

Kalera ekspanderer betydelig raskere enn samtlige konkurrenter.
De har brukt god tid på r&d (10 år), og nå gjelder det bare å rulle ut det remmer og tøy holder.

2 Likes

Anbefaler å følge kalera på Twitter/ LinkedIn😊, er hvertfall liten tvil om at Vertical farming er fremtiden

1 Like