Fikk fyllt litt mer på “sluket” ikke så god pris som andre her, 1.8 men det får bare være… fornøyd med å snitte mer ned.
Tror de sår hver 28 dag? Voksetid 42 dager. Uansett… whatever… hvis dette funker og de blir store, (flere kunder) så kan de så oftere.
Min egen salat har 35 dager voksetid, men med min lille skala og forbruk, burde jeg så hver 10. dag.
Plass er større problem. 
På norsk:
ORLANDO, Florida, Nasdaq: KAL, “Kalera” eller “Company”), et vertikalt oppdrettsselskap, kunngjorde i dag at det vil være vertskap for en 90-minutters virtuell Analytiker- og investorarrangement torsdag 22. september 2022 kl. 13.00 Eastern Time.
Analytikere og investorer vil få muligheten til å høre fra toppledelsen i Kalera om den overbevisende globale markedsmuligheten innen Controlled Environment Agriculture (CEA), og spesielt vertikalt jordbruk; selskapets differensierte Consumer Packaged Goods (CPG) strategi; sine prioriteringer for lønnsom vekst; en oversikt over drift og enhetsøkonomi; en oppdatering om Kaleras overlegne teknologiplattform og viktige økonomiske beregninger. Kaleras visjon er å lede verden til bærekraftig næring og er på et oppdrag om å være den anerkjente lederen innen lokalt dyrkede, renere, smakfullere og mer næringsrike produkter. En spørsmål og svar-sesjon vil følge presentasjonen.
Det virtuelle analytiker- og investorarrangementet vil inneholde presentasjoner fra:
- Jim Leighton, president og administrerende direktør
- Fernando Cornejo, finansdirektør
- Aric Nissen, markedssjef
- Austin Martin, Chief Operating Officer
- Dr. Jade Stinson, medgründer og president i Vindara, Inc.
Direktesendingen av arrangementet vil være tilgjengelig via Kaleras nettside på [www.investors.kalera.com] og et opptak vil være tilgjengelig kort tid etter presentasjonen.
Et styremedlem som trekker seg.
https://investors.kalera.com/static-files/47ce0733-f9a4-4dcf-a8c6-14ad8abb197a
Vet du hvorfor han trekker seg?
Sto at det ikke hadde noe med selskapet eller uenigheter å gjøre, utover det var det vell ingen grunn?
var det derfor aksjen droppet?
Ingen som vet hvorfor aksjen stupte så mye. Kanskje en investor som bare måkte ut aksjene. Kanskje en emisjon på gang og som har lekket ut.
Jeg kjøpte litt i går på 1,69. Er det noen med kontroll på økonomien til Kalera som kan si noe om utsiktene fremover? Når vil de måtte hente penger igjen? Jeg har fått med meg at de henten 10 mill usd i juli: https://investors.kalera.com/news-releases/news-release-details/kalera-public-limited-company-announces-100-million-private
Jeg er ikke noen finansguru så jeg skjønner meg ikke helt på warrants versus vanlige aksjer. Men fra mitt amatørsynspunkt så er det kanskje en fordel å utstede warrants i stedet for askjer for oss andre aksjonærer da det begrenser antall aksjer tilgjengelig for salg inntil warrantsene blir eventuelt omgjort til aksjer, noe som kan drøye et par år.
Er det noen som har undersøkt lønnsomheten til hvert enkelt anlegg? Det er vel forståelig at Kalera ikke driver lønnsom i dagens fase, men hva med de anleggene som er operasjonelle, er de lønnsomme?
De er fortsatt i “oppstartfase”.
Det vil nok ta en stund før de får nok kunder og etterspørsel til å betale ned assets, fete lønninger til ledelse og sin tidligere shopping affære…
Her må man tenke langsiktig…
Greit nok at de er i en “oppstartfase”. Hadde bare likt å sett regnskapet til et operativt anlegg isolert sett. Konsernregnskapet til Kalera som kombinerer alle anlegg, finansielle og ekstraordinære kostnader gjør det ikke enkelt for meg som investor om bedriftsplanen deres er lønnsom.
Enig i det som skrives her med tanke på nysgjerrigheten på lønnsom drift.
Hvis en kunne sett på et operasjonelt anlegg. Sjekket hvor stor grad av kapasiteten som utnyttes. La oss si at det er 100%. Hvor mye av det som produseres blir solgt ut til konsumer og hva skjer med resten? Det virker for meg, som at mye av det som produseres går til spille og forblir usolgt. Eller jeg håper i hvert fall det er casen, for hvis ikke, tjener de fantastisk lite penger.
Mulig jeg har fulgt med for lite, men er dette informasjon som kommer frem på ulike presentasjoner i fra selskapet og i kvartalstall og lignende? Noen som har noen tips eller lenker til hvor en kan finne litt “ned-i-grøten-info”?
De har jo noen kvartalsrapporter som du kan se på nettsiden deres.
På torsdag har de webcast, der vil du kunne stille konkrete spørsmål, dersom kvartalsrapportene ikke er tilstrekkelig.
https://investors.kalera.com/events/event-details/kalera-investor-day-event-2022
Og i morgen er det “investor event” for Kalera 
Impactful event…uhm hm. News: ny logo.
Hva fikk dere ut av dagens investor-presentasjon? Her er mine take-aways
- Sweet spot og lønnsomhet ved produktsalg i intervallet 65-70% av kapasitet.
- Fokus på positiv kontantstrøm og lønnsomhet før videre ekspansjon. Ikke noe nytt ved det.
- Benyttet mye tid på å få frem hva som gjør at Kalera differensierer seg i fra konkurrentene. Vektla spesielt det faktum at Kalera er vertikalt integrert, opererer internasjonalt og trakk frem Vindara’s ekspertise.
- Finansieringsbehov? Kom vel frem at de har behov for $50 mill og beskrev hva de pengene skal bidra til å finansiere. Akkurat her tror jeg ikke de med stor grad av sikkerhet kan si hva ting faktisk vil komme til å koste, da priser på materialer, arbeidskraft med mer fluktuerer voldsomt.
Uavhengig syntes jeg de gjorde en god figur, selv om det for mange oss er mye “old news”, så håper jeg det kan bidra til at amerikanske investorer får en bedre forståelse av Kalera, slik at de har bedre grunnlag for å vurdere selskapet opp i mot sammenlignbare selskaper.
Takk for punktet oppdatering.
Mye old news ja, men noe nytt var det vel også å spore?
Sa de hvordan de ønsket å skaffe disse 50mill? Som nå vel er dobbelt av hva selskapet er verdt på børs.