En annen detalj fra møtet, farmen i Kuwait vil gå relativt raskt i “break even” etter oppstart 
Fra Investor Event i går: Kalera Playbook 
Jeg likte spesielt side 39 og 44 i denne presentasjonen. Les: JV-modeller samt omsetningsmål for alle farmer i US som er eller skal ferdigstilles i år (~$72M per år). Om du vi legger til fremtidige omsetningstall for “farmene” i Honolulu, Columbus, Munich, Kuwait og Singapore så er det ikke unaturlig å tenke på en omsetning på >$100M per år 
Hvis jeg leser tallene på side 45 rett, så redegjør de for hvordan de skal skaffe opptil 32MUSD av de 50 de trenger innen november. Men det er litt mer grumsete for meg hvordan de skal skaffe resterende 18MUSD. Kan det se ut som om de gjør dette ved å skaffe seg mer gjeld, kontra å vanne ut aksjonærer? De sitter vel på en bunke aksjer også, som kan selges for å skaffe kapital, men kanskje helst ikke til denne prisen.
Jfr event-en i går, den nye CEO-en har hatt en “debatt” med styret om at han ikke ønsker flere nybygginger (eller nye prosjekter) nå. CEO-en vil komme opp på et produksjonsnivå på min 65% ish på alle ferdige “farmer” før nye prosjekter kan påstartes. Han har fått med seg styret i denne saken. Med andre ord; jeg håper og tror at det ikke blir en ny emmisjon for å hente inn 18MUSD med det første… 
Dessverre er mine Kalera aksjer av eldre modell… ikke noe å hente på å selge, for min del.
Blodrøde tall…
Noen som har tanker rundt hva som holder den nede når Nasdaq stiger 3%? Emisjonsfrykt? Lavt volum?
Det virker som at selskapene som taper mye penger pt. sliter med aksjekursen. Den er heller ikke på radern til gjennomsnittsinvestoren i USA. Har ikke sett noen tweete eller kommentere den blandt de amerikanerne jeg følger.
Ikke greit å si…
…men sterk dollar da. Jeg kjøper ikke.
God artikkel rundt Spac og den dårlige befatningen mange av de befinner seg i. Stikkord generelt er 80% ned siden sammenslåing på Nasdaq, liten cashbeholdning og konkurser.
Får ikke lest den. Sign up stuff…
Har dere fått post fra computershare/Kalera? Jeg fikk et idag, et skjema om skatt og andel CVR…
Har dere laget ComputerShare konto? Og må man det?
Jeg fikk i går! Skjønte ikke noen ting? Vi skatter fra vår bank/megler slik jeg har forstått det?
Ja, nei… jeg skjønner ikke bæra… men så er jeg helt ny i aksje verdenen, så alt er nytt. Får ringe banken på mandag. Jeg har nemlig ikke så lyst på enda en konto å forholde meg til.
Det har vel sikkert noe med kildeskatten å gjøre? IRS er nevnt og taxpayer id? Wuuuut?
Lavt volum, kjøpte 1200 til:see_no_evil:
Mulig jeg som er idiot… men har troen på VF!
lol, wow… du er tøff. Her er det make it, or break it, eller hva… skrekk o gru.
Fy flate, nå får vi håpe Kalera selv står på hodet…
Men den jævla dollar kursen gir avsmak da… 10,75 uff…