Er en småsparer, og har kun 9k aksjer totalt… Mener det er latterlig lavt priset når selskapet er «oppe å går» før en Nasdaq spac.
36% økning, fra spac til nå, i antall bedrifter de selger varene til. Ja, de har lite cash og trenger mer. Er 300mill virkelig prisen for dette selskapet? Skrekk og gru…
Tilsier inntekt og historikk noe høyere verdsettelse?
Absolutt ikke, men oppkjøp av &ever, vindara og nye fabrikker betyr noe i lengden. Hvertfall for meg som tenker 2-3 år fram i tid. Skulle selvfølgelig ønsket at jeg lå i pluss, men det er ikke realiteten p.d.d. Da velger jeg å snitte meg ned på sterk dollar, som igjen ikke er det lureste…
2-3år er jo ikke mye, spesielt ikke for ett selskap som stort sett lever av emisjoner.
Mulig du har rett, håper ikke det. Du har investert i Kalera?
Hva er dine tanker rundt selskapet og eventuelt hvorfor?
Sånn jeg leser det her https://fintel.io/doc/sec-kalera-public-ltd-co-1909152-s1-2022-october-07-19272-3608 skal vi vannes ut til ei tynn suppe ser det ut til. Kurs på 0.6 om noen uker da.
Til kurs 1.27$ var ikke mye å skryte av…
Lurte på hvor de skulle skaffe de utestående 18mill$ av totalt 50. Fikk vel svaret her dessverre. Noen som greier å lese hvem som for tilgang til units? For det er vel bakt inn noe warrants osv som jeg ikke skjønner så mye av.
Kan noen opplyste forklare denne emisjonen? Pris, utvanning etc?
Takk for info
Litt rart at de eier 15 av 23 mill aksjer?
De har vel ganske betydelige verdier i anlegg og vindara mm. Håper nesten på en rask konkurs her, så kanskje man får igjen en del av penga sine:joy:
Er risikofaktorer noe de er pålagt å ha med i et prospekt før en emisjon? De virket da utrolig positive mtp videre drift under investorpresentasjonen for en uke ell to tilbake✌🏼
Sikkert pålagt det ja,… De kan ikke garantere noe ene eller andre veien.
Men sånne der risiko info, får meg til å frykte om vi allerede har tråkket i salaten…
Til noe annet som nevnes igjen og igjen… warrants! Hva er fordelene med warrants? Er det noe å satse på? De nevnte også b aksjer…
Hva tenker dere om disse?
Hvis de går konk, så er alt tapt…
Var ikke så alvorlig ment, men de sitter vel på større verdier i to oppkjøpte selskaper og ganske mye infrastruktur?
Som jeg forsto det,… correct me if I am wrong…så har de ikke mye assets verdi heller. Fordi det ikke er “nedbetalt”…
At det tar flere år før de har"gått i null" i den avdelingen.
I would love to be wrong…
Jeg har forstått det motsatt. At de har kjørt emisjoner for å få bygget fabrikkene?
Noen som har oversikt over Kalera’s gjeld?