Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

CEO Jim Leighton snakker om at det kan fortsette å være vanskelig kursmessig, før det ville snu i q4 22 - q1 23 når hver lokasjon etter hans plan skal være profitable i seg selv. Med hans kunnskap og erfaring fra restaurantbransjen (som er beintøft med syltynne marginer)har jeg troen på at han vet hva han gjør og er i stand til å ta rette avgjørelser for å få til en positiv drift.

Samtidig skal skal det ekspanderes i flere produktkategorier (noe vi ikke har fått se fruktene av ennå). Det er gjort en rebranding (etter mitt syn som jobber en del med branding så ser det veldig bra ut!) Så alt i alt gjør de i det store og det hele ting riktig på mange områder nå.

Personlig sitter jeg stille med mine 6.5k aksjer etter at Nordnet ikke ga meg tildeling før kursen hadde falt til 3-4 dollar. Ringte meglerbordet for å selge på 7$ men det gikk jo ikke for jeg hadde ikke tilgang til aksjene. Har et papirtap på 590k nå og det er dessverre en stor del av min portefølje. Hva jeg savner med Nasdaq er mer informasjon om hva de store aktørene gjør i aksjen, og hva som faktisk skjer, hvem selger?

Teknisk ser det ikke bra ut med trendkanalen kursen er inne i, men jeg vet også hvor store svingninger Nasdaq har. Jeg tror at en liten positiv nyhet nå som bekrefter at Jim sin strategi fungerer, vil kunne gi store positive kursutslag.

3 Likes

Jeg kjørte det brevet rett i søpla, tenkte det var vanlig spam ang rapporter osv…
Krise å ikke ha fylt ut det?

Aner ikke. Har selv ikke sendt inn min…

Jeg har aldri hatt amerikanske aksjer før… men hvis du har realisert tap/gevinst, så vil nok IRS vite av det. (Som nevnt tidligere, så trodde jeg skatteetaten/banken hadde full oversikt, og tunga ut av munnen. Klare til å ordne opp din lomme).

Computershare tilbyr primært aksjeregistrerings- og overføringstjenester til selskaper notert på børser, men tilbyr også teknologitjenester for børser, investortjenester for aksjonærer og ansattes aksjeplanstyring.

Computershare fungerer som overføringsagent/registrator til en rekke amerikanske selskaper. For disse selskapene kan registrerte aksjonærer administrere sine egne eierandeler direkte ved å bruke deres nettbaserte plattform, Investor Center.

Gebyrer:
Du kan også be om et salg ved å ringe Computershare på telefonnummeret som vises på kontoutskriften eller transaksjonsråd eller ved å sende en skriftlig forespørsel til Computershare. Et servicegebyr på $15,00 pluss et behandlingsgebyr, for øyeblikket på $0,12 per hver hel aksje og del solgt, vil bli belastet for hvert salg.

Kalera har 1,5 år til å rekke milepæl målene,… Det er her jeg tipper computershare kommer inn… Dersom de ikke har den ønskede aksjekursen på nasdaq over en måneds periode, slipper de å betale vår belønning…
Ergo sitter vi bare med antall du har idag.

Hva tror du/dere er sannsynligheten for at Kalera når de ambisiøse målene?

Hva ville dere estimert Kalera hadde fått om de hadde klart å solgt Vindara? Og hva for GmbH?

In particular, we intend to sell our international operations and Vindara and have initiated processes to identify buyers for these assets and businesses. The successful completion of these
transactions will enable us to reduce our cash burn, improve our liquidity position and permit us to focus on the growth of our successful US operations and
business. Although we have initiated processes to divest our interests in Kalera GmbH and Vindara, there can be no assurances that any buyers will be
identified or that transactions will be successfully consummated on terms and valuations acceptable to us or at all.

1 Like

Tar man med aksjeandelen ved oppkjøptstidspunkt var det jo noen dyre oppkjøp, men med dagens aksjekurs er aksjedelen så å si verdt ingenting.

Så hvis vi kun ser på cash, betalte de 23m EUR for GmbH, og 14,25m USD for Vindara.

Kanskje klarer de å få noe i nærheten av dette? Tipper noe lavere pga makro og markedet.

1 Like

Eiere pr 17.10. Er Canica ute eller er det bare ikke synlig her?

Kal_ownership_all_v3.pdf (97,7 KB)

Hvor og når er dette fra?

Ligger i dagens sec filing, er en del sider, men står en plass inni der. https://investors.kalera.com/sec-filings/sec-filing/s-1a/0001493152-22-028525

Mener å ha sett et par plasser at et risikoelement er at de kan slite med å integrere GmbH anlegget til Kaleras strategi, og hvis det egentlig bare er enda et kostnadssluk, slik som resten av lokasjonene, kan det gjerne være greit å få det solgt.

Samtidig er det jo ikke sikkert de får solgt noen av disse. Vindara har sikkert noe nytte for seg, men tror ikke at frøteknologi alene kan få annleggene cash positive, der må de få opp salgsvolumet, til ok priser.

3 Likes

Hva kjøpte de Vindara for i sin tid?

Guimalle skreiv om det i går👍🏼

Noen som vet når neste Q-rapport kommer?
Jeg har ikke klart å finne info om det noe sted…:relieved:

Ah, da misforstod jeg posten. Trodde dette var tilbakeregnet mot dagens aksjepris. My bad.

Spørsmålet er om det er nå man skal snitte ned. Børsene pleier å stige etter midterm elections (8. nov) og leste på twitter at børsen (tror det var S&P) aldri har vært lavere ett år etter mid-terms. Har lagt inn bud på 5000 på 0,61.

Oj oj oj… Hva gjør dere da folkens? Snitter ned? Selger med tap, mumifisert og stille i båten?

Hvor mye gjeld har Kalera? Finner ikke at de rapporterte en balanse for Q2.

Snitter ned, som jeg for så vidt har gjort gjennom hele fallet…

1 Like