Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Jeg ville ikke solgt en eneste aksje i Kalera før informasjonen om hvilken SPAC Kalera har valgt etter anbefalinger fra BofA.

Når selskapet har annonsert hvilken SPAC de har valgt er det rimelig å tro at kursene vil begynne å gå (ref Novus / AppHarvest), og parallelt med dette vil jo selskapet også komme med allerede annonsert informasjonsflyt på ny (-e) lokasjon (-er). I et klima med så mye kursdrivende informasjon er det, for meg i alle fall, et mysterium at noen velger å trade på dagens kursnivå.

2 Likes

Men etter fusjonen med spac så selger du?

Nei, jeg har tidligere sagt at jeg sitter i aksjen over tid (3 - 5 år) da denne vil ha en solid utvikling med gode utbytter / kursvekst. Poenget var derimot at jeg ikke forstår at noen trader i aksjen nå.

Vel kan være korttidstradere som sier seg fornøyd med god avkastning de siste dagene.

Kalera er fremtiden, uten tvil! Noen her som kjenner til Reklima As? Og om de har planer om børsnotering i nær fremtid? Sirkulær økonomi i praksis. Ser de er samarbeidspartnere med Air Liquid, blant annet… https://www.reklima.no/

Helt enig, har til og med økt enda litt mer.
Kalera og USA og alt som de har på gang. Dette er min største aksje i portofølgen og blir beholdt.

1 Like

Det ser spennede ut det. litt usikker på kostnader og inntjening. Kalera har jo sagt at de produktene de produsere er faktisk samme prisnivå som andre og mer miljøvenlige og som ikke det var nokk så er planen og betlae ned fabrikkene på Ca 3 år. (Jeg vet at dette er nesten for godt til og være sant) men per nå så virker test anleggene som de skal og hvis Corona igjen åpner alt av resturanter tror jeg vi vil få mer kontraker og avtaler. Klarer de og få ett nettverk i hele usa kan de lever til de størster (Mc donald, Burgerking, og mat butikk kjeder etc) Kjempe spenneded.
I år skal det vel bli 8 fabrikker ferdige og 10-15 nye anonseres…

1 Like

Vinn vinn i alle ledd sånn som jeg ser det! Med Biden i førersetet kan dette bli bra :crossed_fingers: Vertikal dyrking som konsept er jo gammelt nytt, men håper og tror de får dette til i den skalaen de har i planene sine!

Ja, nå må de bare bli enig med en SPAC. Burde ikke være vanskelig :slight_smile:

Gjennom SPAC får selskapet inn betydelige midler en kan håpe de vil benytte til internasjonal ekspandering. Det globale potensialet er antageligvis mindre konkurranseutsatt enn USA, og i tillegg mindre utviklet. Tre til fire større anlegg i sentrale Europa vil jo kunne betjene store markeder med relativt kort transport.

1 Like

Jeg har jo hatt denne aksjen siden start og fulgt ganske godt med. Det som jeg har sett i det siste er at volumene stiger men det er flere store milion kjøp. når jeg har sett dette tidligere så har det betydd at større aktører skal inn og legger inn flere større kjøp i løpet av dagen. Dette skjedde de forgående dagene og. Her tror jeg vi er i starten av noe… hmmm

Solgte ikke du denne?

Jeg solgte mesteparten Fredag 22.Jan og Mandag 25.Jan (Pgr nå har jeg flyttet alt over fra Sbanken til Nordnet) Jeg beholdt en del men kjøpte alt inn igjen (Som jeg skrev over for 2 dager siden). jeg har vært livredd da jeg var ute. Men hadde flaks med en Aker trade i mellom (Fra fredag til Mandag) men nå er gode gamle protofølgen opplastet igjen. (Play magnus, Hydrogen Pyrus, Hpro, Atlanthis sapphire og Quantafuel) … Nå må man sitte stille og vente… har vært en nervøs tid (Men flaks at børsen dippet noen prosent…

1 Like

Morsomt :slight_smile: Har holdt meg unna alle de du nevner der unntatt Aker, litt dumt i ettertid :slight_smile:

Jeg var jo med fra start og det har gått over all forventning. Så nå har jeg casha litt gjeld ned og blitt Privat banking kunde hos nordnet (Hva enn det er).

Alltid greit å kvitte seg med gjeld, uansett om rentene vil være lave i lang tid :slight_smile:

Holder Salmon Evolution og Cloudberry, det er mine grønne bet om dagen. Aker sine svinger altfor mye hver eneste dag, så de ble solgt :slight_smile:

1 Like
1 Like

Er enkelt for han der, legg ut noen ord og kursmål… Flokken biter på og drar kursen opp, litt som aksjeanalyser og aksjesladder her i Norge :slight_smile:

1 Like

Det vanskelige er å skaffe seg posisjonen så man blir hørt på da.

1 Like

Det er jo det nye det. Se makten bloggere har fått over alt. Tenk på mote, spill, livsstil , det er jo mer YouTube-kjendis og bloggere for hver dag. Nå begynner de på aksjer for fult og jeg tror det kommer til og ta fullstendig av. Tenk hvis de har hundre tusen følgerne kommer med 1 anbefaling og alle investerer 1000kr hver. (100.000.000 kroner) Det kan jo presse prisene opp på minutter på små / mellom selskaper og folk kommer til og tjene masse penger i perioder. (Og noen kommer for sent ut og taper) (Som har skjedd allerede) jeg har aldring doblet porteføljen min så raskt noen gang …(takket være tyske bloggere) :+1:t2:

Vi må følge med og ta del i skiftet på miljø og handle mønster.

1 Like

Det fortsetter i dag og. Dette er den første i dag, men i går var dete 3 slike store oppkjøp.
Her må det da være noe på gang. Kursen er opp 6 dager på rad, og 3 dager med over gjenomsnittet volumer… (Og de er på vei til og gå på børs i USA, med kurs mål på 70kr) :thinking:

2 Likes