Hvor har du kursmål på 70 fra?
Hei
Jeg har ikke mailen bekreftet selv (Ettersom jeg ikke er medlem /bruker hos Artic) men her er mailen som jeg leste…(Kanskje noen på forum som kan bekrefte Artic sitt kursmål Kalera jeg har hørt det fra 2 stk så stoler på det)
Hei Chirp,
som Biobio skriver så fremgikk kursmål på 70,- i nyhetsbrev fra Arctic (mottatt i går). Jeg mener for min del at dette er et realistisk kursmål før notering i USA. Etter notering i USA tror jeg nok vi vil se høyere prising enn dette.
Det er en realitet at KALERA ligger en del hestehoder foran konkurrentene, og dette i et marked som vil bli meget stort. Husk også at selv med de ambisiøse planene KALERA har i USA kun dekker 3% av markedets etterspørsel pr. i dag. Da leverer de til markedet ett bedre produkt som er mer holdbart uten miljøgifter.
KALERA blir nok liggende på kistebunnen i mange år da de vil ha en solid kursutvikling parallelt med sterk vekst de kommende 10 år. Vil kanskje, men tviler på det, vekte litt ned når vi passerer 350,-
Selskapet er antageligvis dager unna å informere om en SPAC, og det er rimelig å tro at de i dagens børsklima ikke vil gjøre en avtale som er mye forskjellig fra prinsippene i Novus / AppHarvest. Dette vet markedet, og implisitt ligger det jo da en mulig tredobling av prising om en kan følge prinsippene i siste sammenlignbare SPAC. Det er ikke logikk i prisingen av KALERA sammenlignet med peers i USA, ei heller opp mot AppHarvest.
Med disse data er det logisk rom for prising mellom 70,- til 130,- etter SPAC = notering i USA. Uansett, svaret på hvor aksjen går får vi når SPAC er meddelt markedet.
Denne er jo og verd og få med seg, for de som ikke har den.
Som Arctic skriver i dag: (Dette var slutten av des)
KALERA: NEW FACILITY
- Kalera announced yesterday, that they will establish a large facility in Seattle, Washington.
- Kalera is targeting 16 large facilities by Q4/22 and in total 40 facilities by end 2025.
- Measured in tonnes, Kalera will be 3x the combined production of Aerofarms, Bowery and Plenty by end 2022.
En ting jeg ikke skjønner helt med dette selskapet. Er det norsk siden det er notert på Euronext Growth? Men de skal drive dyrkingen først og fremst i USA? Og børsnoteres i USA gjennom merger med en SPAC? Eller er det et amerikansk selskap i utgangspunktet også?
Ekstremt forenklet, ett norskeid amerikansk selskap med internasjonale ambisjoner.
Jeg har et dumt spørsmål, når SPACen er ordnet og Kalera er notert i USA, hva skjer med den norske noteringen? Blir den notert begge steder? Om så, skjer det at kursen utvikler seg veldig forskjellig? Jeg ser for meg en rask kursutvikling etter noteringen, så bør man kjøpe seg inn i SPACen så fort den blir kunngjort? (Slik som med Freyer)
App harvest har nå en market cap nesten 4 ganger så stor som Kalera! vil tro kursen til Kalera vil være noe korrelerert med app harvest og at det derfor kan bli en videre oppgang mandag, men hvem vet. Uansett spennende tider i vente! Mulig vi får vite mer 24 februar
Dette er jo helt perfekt. App harvest stiger og som vi ser så er volumene store med flere million handler hver dag. Den brøt ATH som er en styrke og er helt i toppen av teknisk stignings mønster. Brytes det så endres vel stignings takten og…
Noen som har kontroll på hvor langt appharvest er sammenlignet med Kalera? Med tanke om at de er priset 4x kalera.
For de av dere som venter på en SPAC-nyhet fra Kalera. Dette er SPAC:
Kilde: Vil ta to nye teknologiselskaper på Wall Street via bakdøren | Finansavisen
Nyheter på Kalera idag? Pump fra Tyskland? Oppdatert kursmål fra meglerhus?
Eller bare normal kjøpsinteresse i et selskap hvor de fleste aksjonærene ikke ønsker å selge på nåværende tidspunkt.
EDIT: Volumet er jo meget spinkelt foreløpig, men det understreker vel også det faktum at ikke det er så mange selgere. Kjøpere må oppover i boka for å få de volumene de vil ha.
Hehe, kan nok være så enkelt ja
Det er fine dager i Kalera. Bare å nyte oppgangen og høyere opp skal vi!
Det virker veldig lovende med notering i statene og prisingen av Kalera mot sammenliknbare selskaper. Har ventet på en liten dump for å laste opp mer, men det har bare gått oppover i februar. Blir spennende å følge i ukene som kommer! Jeg er superbull på vegne av Kalera.
Da ble det handlett 3k til … (Qfueld forsvant i morgensalget.,…)
Med de siste dagene volumer, rimer det ikke at omsettningen skal bli så lav i dag. den kommer nokk opp (så fremt de store fortsatt skal inn) og teknisk så har den brutt stigende trend og er perfekt for videre opptur. Ja den har gått mye men er fortsatt ekstremt rimelig prisett i forhold til alle andre tilsvarende selskaper i USA. (Så hvis de nå får en nyhet om SPAC program og usa notering tror jeg vi ser starten på ett veldig spenneded selskap.
Det er jo bokstavelig talt tomt for selgere… (Jeg selger heller ikke)
Gikk 150 k på et blunk der.