Nå er vi så nært grensen og den har vært oppe og testet denne før (Den var langt over men klarte ikke og slutte over forrige runde og korrigerte ned) Volumet er lavt så spenningen ligger i om kjøperene / slgere kommer som i går ettermidag… Fredags spenning kan man si.
Sitter med en følelse av at det kommer informasjon på SPAC snart, taktisk og tradisjonelt kommer slikt ofte etter børsslutt fredag. Jeg kan ikke se for meg at det drøyer mange uker til selskapet informerer, og volumene kan indikere at avklaring er i emning.
Ser en på FREYR og AppHarvest så brukte de kortere tid fra indikasjon om reverse merger til offentliggjøring enn KALERA. Når en vet at KALERA i tillegg ikke er tjent med å utsette prosessen unødvendig lenge opp mot det å bli synlig i USA (handler om posisjon i markedet, og kapitaltilgangen for videre vekst), så bør informasjon foreligge snart. Det var tross alt tilbake til den 22.12.20 informasjonen om BofA kom, og dette er jo relativt lang tid sett i en SPAC-setting. Der er det tradisjonelt SPAC-bygger som bruker lang tid på å finne essensen (merger partner), ikke omvendt.
Spennende tider.
Er visst flere store kunder som ligger å venter på info og kjøp. Ser fort 50++ her om ikke altfor lenge
Kjøpte hyproponisk salat på Rema 1000. Det var nytt for meg at det selges i norske butikker. Veldig kult! Dette er fremtiden
Q4-tallene rett rundt hjørnet nå, vi får tro de bekrefter produksjon og lønnsomhet.
Nok en ny lokasjon skal informeres ut i Q1, samt at SPAC-partner bør komme på plass offisielt i løpet av noen uker (senest). Prosessen startet jo i desember, og forhandlinger rundt partnervalg kan jo bare drøye til et visst punkt.
Antar de har en god informasjonsstrategi fremover med ovennevnte informasjonsstrøm godt planlagt
Ja, ikke lenge til Q4, tallene legges frem neste onsdag, 24. februar.
Overaskende at det har vært så stille fra selskapet så langt i Q1. På mandag er det 9 uker siden de leverte noe nytt, som var ny lokasjon- Hawaii/Honolulu.
Her er tidslinjen hentet prospektet:
Skal dere ha lønnsomhet nå??? Er ikke dette et vekstselskap?
2019:
"Visste du at Norge er verdensledende innenfor hydroponisk dyrkning? En metode der man dropper jord og heller dyrker plantene direkte i vann.
Det er krevende å drive helårs grøntproduksjon i Norge på grunn av det kalde klima. Grøntnæringen i Norge har derfor blitt gode til å tenke alternative løsninger.
Veldig mye av salat og urter som produseres i veksthus i Norge vokser nå i vann fremfor i jord."
De skal overhode ikke melde pluss i bunnlinjen nå nei.
Men var vel snakk om at anlegget i Orlando kunne snart begynne å tjene penger. Dette regner jeg med Covid har satt en stopper for.
Blir en utrolig spennende uke med Q, og regner med man får noe info om notering på Nasdaq der, og guding fremover. På Kalera.com kan man følge stillingene de utlyser, og det tyder på en voldsom vekst.
Appharvest(de Kalera gjerne blir sammenlignet med) har gjort et bra inntog på børsen. 10% opp på fredag og har nå mcap på $3.18B.
Hei fornybar,
antar jo at du forstod hva jeg mente med lønnsomhet, men tar meg likevel tiden til å forklare litt tydeligere til deg for sikkerhets skyld:
Lønnsomhet = faktisk ROI i anleggets produksjon opp mot indikerte resultat. Altså proof of concept, en tydeliggjøring av selve ryggraden i konseptet.
Kalera vil være i vekst i mange år fremover, noe alle har forstått. De vil også hente inn mere kapital for vekst, nå først i sammenheng med SPAC. Dette betyr naturligvis ikke at anleggene ikke kan vise lønnsomhet, site for site.
Det vises ofte til AppHarvest sin notering via SPAC for å antyde hva vi kan forvente hvis også Kalera velger denne varianten for en notering i US.
Hvor sammenlignbare er egentlig de to selskapene og hvem av de har kommet lengst? De produserer jo ikke helt de samme produktene og AppH har vel ikke samme strategi og vertikal dyrking i etasjer.
AppHarvest har lagt på seg noe vanvittig etter at SPAC/notering ble annonsert og de nærmer seg snart 4 gangen siden oktober. Noe av oppgangen til KAL er vel også smitteeffekt etter meldingen i desember om at selskapet har engasjert rådgiver for mulig SPAC fusjon/notering.
Tåler også KAL en prising på 30 mrd NOK?
Oppe på 39 nå ser jeg
Jeg antar KALERA kommer med informasjon på SPAC rett rundt hjørnet. De kan jo ikke risikere å ikke nyte medvinden i markedet. Det er ingen grunn til at ikke KALERA skal oppnå lignende multipler som AppH. Nrå det er sagt er det pussig at de ikke har kommet med info om SPAC allerede. KALERA har jo et rykte på seg når det gjelder rask, hyppig og god progresjon.
AppH har noe høyere inntjening, men lengre nedbetalingstid på anleggene. Alt i alt ikke veldig ulike i ide (AppH satser riktig nok på tomater o.l.), men KALERA har kommet betraktelig lengre i utbyggingstakt.
Informasjon om SPAC-partner onsdag, og Q4-tall torsdag hadde vært en fin uke.
Ser at AppHarvest ble dannet først i 2017 og i følge en sikkert utdatert kilde kun har 69 ansatte, Kalera har jo arbeidet med utvikling av sin teknologi helt siden 2010. Sannsynligvis de har et godt forsprang der. Nå har de laget oppskriften på hvordan vertikal dyrking kan utføres på en kostnadseffektiv måte og de kan nå rulle dette ut i stor fart over hele US og globalt. AppHarvest bruker jo også vanlige drivhus, Kalera er ikke avhengige av dette, de klarer seg med et isolert lager. De dyrker i høyden og kan på denne måten få ned kostnadene selv i bynære områder.
Enig i at de bør bruke tiden godt nå og kjøre på med SPAC/notering i tillegg til annonsering av nye lokasjoner. AppHarvest har i dag alene økt verdien med over NOK 2 milliarder!
Kan ikke skjønne annet at Kalera skal mangedobles på markedet i Us.
Handels mønster i Kalera
Jeg har jo som sagt fulgt med en del i det siste og ser at det er store poster som til tider selges og når de ikke selges er det nesten ikke omsettning. I går og fredag var det 2,9 og 3,9 Milll.
Her ser en handle på 21,8 mill som ikke vises for total salg nå, og det er 44600aksjer for kjøp på 43.5
Kan jo ikke forklares men kan tyde på noe er på ferde…
Teknisk er den jo helt fantastisk…
Selskapet skal legge frem Q4 i morgen, men de har ikke invitert til noen webcast. Skuffende at de ikke viser seg frem og gir muligheten til en Q&A seanse.
De skal ha webcast kl 0900. Sjekk investor på hjemmesiden.
Kl 09.00 er EST da
Kl 15.00 for oss