Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Spennende oppkjøp i dag. Vindara utvikler frø som designet for innendørs dyrking. Selskapet legger grunnlaget for en kjempe. Nå planlegger de å utvide produktbasen med spinat, basilikum og jordbær.

Significantly increase the output from Kalera´s current and future facilities by reducing the grow cycle and providing higher yields
Lower costs of goods sold by reducing costs of seed and energy efficiency/automation
Significantly improve Kalera´s future unit economics and EBITDA
Be better positioned to offer differentiated products and have an improved ability to optimize color, texture, flavor, firmness and nutrient profile
Accelerate and expand Vindara’s seed research and development programs focused on the indoor farming sectors to support overall CEA market share growth
Develop a strong product pipeline beyond lettuce to include high yield basil, high yield spinach and high yield strawberries
Accelerate the development cycle of proprietary products with and for customers while also generating value through the development of custom seed for the indoor farming industry at large
Provide additional revenue generation opportunities to the CEA global market
3 Likes

Kalera - Maria Sastre proposed as new member of the Board of Directors

2 Likes

Fantastisk. Makan til Genistrek og kjøpe frø fabrikken. da har de redusert risikoen maksimalt med tanke på leveringer og utvikling.

Jeg er nå glad at dette er min største investering, makan til vekst selskap skal du lete lenge etter. Og ikke minst at de levere tind på den tiden de skal og på budsjett.

Se den veksten hitil, og de har så vidt begynt. Tenk i løpet av året skal det komme flere fabrikker i usa og mulighetene for og ekspandere andre steder i verden er jo enorm.
En veldig fornøyd investor

Revenue grew 715% YOY in Q4 2020
despite continued challenges due to
COVID-19 and the conclusion of the
temporary state government food
program during Q3 2020

2 Likes

Alt ser veldig bra og solid ut. Spennende oppkjøp og bra vekst.
De skriver også i presensjonsjonen at muligheten for notering via Spac is ongoing.

Mulig jeg er dårlig til å lete, men jeg finner ikke den presentasjonen det refereres til noe sted.

Kan noen peke meg i riktig retning?

1 Like

Q4 2020: Finance income - 23,687

Det er vel ikke så veldig imponerende? Er dagens operative anlegg av liten størrelse vs de som etterhvert kommer i drift andre steder?

Kan ta med litt fra presentasjonen:
“The Orlando facility was built to serve the foodservice and leisure market. COVID-19 impacted our sales rampup due to having approximately 80% of our target market in Central Florida closed during H2 2020. We decided to pivot our sales efforts and reconfigure our facility to be able to serve the retail market which has continued to accelerate at some key retail accounts - i.e., Publix doubling volume in the last 6 weeks and Winn-Dixie added in Q1 2021. We have also already added 5 new foodservice distributors so far in 2021”

Se vedlegg på newsweb.no

1 Like

Takk!

Har også lest meg opp på aksjonærlisten i Vindara, som nå blir aksjonærer i KALERA. Navnene fremgår nederst på denne siden:

Gode navn å ha med videre på aksjonærlisten til KALERA er bl.a. Bill&Melinda Gates Foundation, Syngenta, Arch Venture, Hatteras, og Bayer,

1 Like

Se også på Bayer sin egen satsning på frø til urban farming, spennende!

Må bare spørre, hvorfor bryr du deg om finance income i Kalera? Er vel ikke akkurat der fokuset ligger idag…

Det er uansett ikke regnskapstallene som er det interessante foreløpige. De har en plantasje som først kom opp på 100% produksjon i Q4.

Spør du virkelig om hvorfor man skal bry seg om hvor mye inntekt anlegg genererer?

Men nei, det er langt i fra det eneste jeg fokuserer på i dette caset så spørsmålet mitt var mer som et deltspørsmål. Det kom neppe frem av forrige innlegg.

Jeg spør virkelig om hvorfor du ser på finance income. Finance income viser ikke hvor mye inntekt anleggene generer. Da må du se på revenue.

Smart å lese seg opp litt mer før man prøver seg på en nedlatende holdning.

Her må jeg nok legge meg litt flat, ja. Jeg blingset og ser jo nå at jeg kikket på helt feil kategori for jeg var jo på jakt etter inntekt. Sorry og takk for korrigering.

1 Like

Godt oppsummert av FINANSAVISEN:

3 Likes

Info fra Webcast:

nyheter på SPAC og nye lokasjoner m.m. kommer i løpet av kommende dager / uker.

1 Like

Sterk hinting av news er bare dager unna. Utrolig spennende.

1 Like

Ja det var jo helt fantastisk. Snakk om hinting. De kommer med masse nyheter veldig snart, både når det kommer til andre land og at de jobber med USA notering. Jge tror denne presentasjonene virkelig kan sette fart på dette. Jeg likte den presentasjonen. Skulle hatt mer penger og gått inn…

2 Likes

Likte veldig godt presentasjonen selv, alt ser ut til å være i rute. Selv under Covid. Og at det kommer nyheter innen dager og. Markedet likte også presentasjonen godt, og kan gi flere dager med oppgang dette. Meglerhusene må vel inn og justere kursmål også. Men nærme seg prising av appharvest er vel ikke mulig før man er på Nasdaq.

Herlig. Må innrømme at jeg så for meg 50-tallet i dag, når meldingene tikket inn i morges. Sterk avslutning :slight_smile: