15000 aksjer.
Litt ned før den skal opp ? Eller er det andre årsaker
Ingen kan si helt sikkert på kort sikt, vekstaksjer som jo Kalera er har falt mye pga høyere forventninger om inflasjon og renter, fed kom i dag med nyhet med en plan om å holde renten uendret fram til 2023 og 10 åringen falt noe. Tror sånn sett kalera vil reagere litt opp i morgen. Men jeg sitter long fordi jeg har klokketro på prosjektet og da blir kursvingningene kortsiktig litt mindre viktig. Jeg kan for lite om teknisk analyse til det og er mer interessert i selve selskapet.
Helt enig med Ms90. Utdrag fra finansavisen: 10-årsrenten faller etter oppgang
Sentralbanksjef Jerome Powell bekrefter onsdag at Fed hvert fall vil holde nullrenten til 2023. Styringsrenten ligger på mellom 0 og 0,25 prosent, hvilket følgelig også vil fortsette.
Jeg personlig tror at måten vi dyrker mat på i verden, vil få mye mer fokus etterhvert som tiden går.
Kalera disposisjonerer seg for fremtiden.
Jeg lastet opp hele veien ned i dag, og sitter helt rolig:)
Høres bra ut. Jeg har erfart å laste opp andre steder på nedgang og så har de falt mye mer. Uten at jeg har sett noen årsak. Men slik er det vel…
Kalera er en av de jeg føler meg relativt trygg i på lang sikt, blir spennende å se fremover.
Ja, jeg fyller på i dag når det dukker opp slike kjøpsmuligheter som dette
Sitter med en grei slump aksjer i påvente av notering i USA.
noen tanker om når det vil bli varslet om notering?
Notering kan bli annonsert når som helst. Det er informert at forhandlinger med SPAC`er startet i desember 2020, støttet av Bank of America (BofA - egen pressemelding).
Normalt tar slike forhandlinger noen måneder, i tillegg er det også taktiske spørsmål opp mot eventuell emisjon / splitt / andre vurderinger parallelt med noteringen.
For min del tror jeg informasjon om SPAC er neste melding fra selskapet nå når informasjonen om Minnesota er sluppet.
Da ble det kraftig økning i Kalera. fikk askjer ned i 34-34,1kr. Her må det være sjokk salg og en enorm mulighet. Med alt som har skjedd i det siste
Alt leveres på tiden.
Emisjon på 45,5kr (Har penger en stund til)
Oppkjøp av nytt selskap
Kanskje det er folk som er usikre på USA noteringen som gjør at folk dumper…
Spac er vel ikke like hot atm som for noen uker siden! Jeg liker godt korreksjonen som har kommet nå, fylt på en del på nedturen og en drøm hadde vært å få denne helt ned til 30 igjen🤩. Tålmodighet er helt klart caset med Kalera. Min tidshorisont her er 3-5 år. Gleder meg allerede til å se ebitda tall fra anleggene som jo er antatt å bli enda bedre med oppkjøpet av Vindara. Spac er spennene men for min del ser jeg mest fram mot nyheter om anlegg i andre land. Vertical farming er blant de fleste estimert til å ha opp mot 20 milliarder dollar i market cap 2025/26 og jeg tror kalera vil få en betydelig market share. Dette blir stort i lengden
Ja jeg måtte selge andre aksjer for og få mer inn her. (har nå 30k aksjer) men har kjempe troen på dette selskapet. Nå blir det og sitte på hendene og ikke selge noe her.
Overaskende mye juling i det siste, jeg tror det har mest å gjøre med sektor-slakten, og at APPH måtte nesten halveres i verdi før den snudde opp igjen.
Kan være også at noen har mistet troen på US-notering i nær fremtid. Det fundamentale er jo fortsatt like bra, de holder guiding, og har nettopp hentet 250 mill på kurs 45,5. Denne vil komme sterkt tilbake.
Det er jo ikke sikkert at det blir noen notering i US, og om det skjer så skjer det ikke nødvendigvis via SPAC, SPAC er vel ikke like hot som i desember. BOFA er jo hyret for å se på mulightene:
BofA Securities, which is a part of Bank of America Corporation, will assist Kalera in its review of certain strategic options available to the company including a transaction involving a listed special purpose acquisition company (SPAC).
Tror ikke nedgangen bare er naturlig. Lett å tenke at noen har en short, og ser en gylden mulighet denne uken. Men det kan jo være flere motivasjoner for å ønske kursen ned, så hva vet jeg
Det aller viktiskte for meg er at denne nedturen er ikke naturlig. Det har ikke kommet noe negative nyheter, det ingen ting som tyder på problemer. Selvfølgelig så er det mange andre aksjer som har steget flere hundre prosent som ny synker pgr risk for vekstaksjer. At kalera blir dratt med ned mener jeg er helt feil og gir meg en god sjangs til og få kvalitets aksjer som har stor sjangs til og gjøre det bra på sikt. Jeg handlett så mye jeg kunne da den var på 20kr og høstet litt gevinst og inn i andre aksjer på 40kr. Men med nyheten om kjøp av frø selskap og nå nedgangen som har vært ble det kraftik økning i dag. (Faktisk dobbling fra 15k til 30k aksjer) snitt 34kr - 35kr. Nå er det bare og vente og kommer den mer ned så får man vel ta imot litt til dag. Endelig en aksje som har blitt litt billig igjen…
Emisjon og start kurs var jo 30kr da den kom på børs. en gøy dag i dag.
Siste 11 dager er 10 røde… med nedgang
For min del ganske trygg på at de ser det mest hensiktsmessig å gå via SPAC da dette synes enklest, rimeligst og raskest hva gjelder vei til notering.
Nyhetstrømmen fjerner litt av den finansiellakrobatikkfølelsen også
Røff dag på børsene in US of A i dag. Men APPH stod i mot: APPH 21.91 0.39 1.81% : AppHarvest, Inc. - Yahoo Finance
Ellers, slik vurderer jeg Kalera i dag:
-
Annonsering av en evt SPAC kommer ikke nå. Det er ikke riktig timing, les: Volatile markeder. Men innen utgangen av Mai så har vi nok fått melding om SPAC-tilnærming.
-
Ellers ser jeg for meg at en evt SPAC-annonsering må komme etter meldinger om bygging av nye installasjoner i USA og internasjonalt. Kalera trenger nok mer oppmerksomhet i USA siden de ikke er på børs der i dag.
-
Styret og ledelsen har nok behov for å markere seg som handlingsdyktige i dagens marked. Det er nok viktig for markedet in US og SPAC-partner å se at de leverer også når det stormer.
Uansett, jeg har trua på Kalera Bare se her, tradisjonell “farming” har nok av utfordringer: What are the benefits of regenerative farming? | World Economic Forum (weforum.org)
Helt ærlig så tror jeg at mange som har investert ikke har forstått investeringen. Det og satse kortsiktig på en SPAC program og notering i USA er veldig vanskelig og time. Som vi ser så skal det ikke mye til for at dette kan dra ut litt og ikke bli noe av.
Fra mitt stå sted så er jeg mer interesert i expansjonen som Kalera driver med og så utrolig flinke de er til og levere på tid og budsjett. (Jeg hadde qfuel en periode og det er jeg heldig vis ut av nå… men der kom ingeng ting på tid eller budsjett) at vi får en ond sirkel med flere selger og så kommer andre og tar stopp loss forde ingen ting skjer.
Da mener jeg at vi som er erfarne investorer kan benytte sjangens og kjøpe med begge hender og så vente… slik som i går når den falt rett ned til 34kr. 4 kroner mer en emisjonskurs i Oktober.
Helt enig!