Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Q1 ble som ventet, men venter i spenning på guiding for q2 og nyheter om nye lokasjoner/ partnere.

Q1 web cast…

Ja, mitt kursmål står fast. Jeg er overrasket om Kalera ikke står i 80,- før 31.12.21

Selskapet er i dag underpriset, og til og med langt under aktuelle analytikeres kursmål (uten at de nødvendigvis ofte er samstemt med virkeligheten)

2 Likes

Jeg har lovet meg selv å ikke selge denne og Ultimovacs.
Det er rett og slett for spennende å være med.
Tid er relativt.
Fremtiden er «leeeenge til jul»
Fortiden er «jøss, hvor ble det av de 10 siste årene?»:joy:
Kalera blir en vinner…nesten helt sikkert😉

2 Likes

Hei Asker

Kanskje du eller noen andre her kan forklare en halvspist Laban hva det her betyr?

Sitter og knuger på mine Kaleras aksjer. Pr nå er det litt minus, men. Blir sittende lenge her.

2 Likes

Dette er kun en teknisk manøver i forbindelse med US noteringen og vil ikke få noen innvirkning på deg som aksjonær. Når noteringen er fullført så vil aksjen være notert både i Oslo og på Nasdaq. Mulig de kutter Oslo noteringen på sikt hvis de finner det fornuftig, noe jeg håper de ikke gjør.

3 Likes

Nå er kursen den samme som sist jeg vurderte å gå inn :sweat_smile:

2 Likes

Takker for svar. Jeg holder med deg i det. Har fulgt litt med oppgjennom de siste årene på det feltet her. Teknologien begynner virkelig bli moden nå og Kalera er en aktør som allerede leverer og kommer til og være med å utvikle dette feltet videre.

Har ikke kjøpt fra notering og ligger litt bakpå nå, men tenker dette er meeeeget tidlig å komme inn uansett. Håper å kunne fylle på og være med på en flott reise her :money_mouth_face:

1 Like

Jeg er som sagt ute i dag (stop loss på 29kr) og venter på inngang. Jeg fikk ikke med meg presentasjonen men kursen dag men sa de noe om USA. Jeg syntes de bruker enormt med penger det er mutt minus (sett vekk ifra investeringene) (tenker da lønn +++)

Elsker kalera og skal inn men ved 20% tap har jeg policy om og ta stop loss i high risk selskaper og ta en time out.
(USA hår jo rett i dass i dag da) høy rente er ikke bra for vekst selskaper )

1 Like

Her er link til presentasjonen for de som ikke fikk sett.

Kalera Q1 webcast 12.05.2021 - YouTube

De skryter av ett fantastisk møte med industry leading fast food chain. Kan være feks BK og McD.

1 Like

Ja det er det jeg tror de får til. Skal inn her på sikt, det er ett kjempe selskap (men tror Norge er feil børs så jeg har vel 1-7 mnd på meg )

Kalera – Mandatory notification of trade

2 Likes

Interessant.

2 Likes

Inside salg er aldri bra… at Hagen kjøper er viktig da… hmmm

1 Like

Gamle styreformann selger ca 25% av beholdningen når ny styreformann blir utnevnt. Eksisterende eier og ett annet styremedlem kjøper over halvparten. Men, det var en merkelig lockup hvor han ikke kan selge hvis han ikke får lov - ok, men det får han sikkert, så den er nok ikke så mye verdt.

Totalt kan man kanskje si at han cashet inn og per i dag ikke har intensjon om å selge mer, men det kan endre seg - og at rapport når en annen person skal ta over hans stilling, det er kanskje fair?

3 Likes

Innsidesalg er selvsagt aldri bra. Men det er ikke unaturlig at grunnleggeren av Kalera tar gevinst etter 11 år. Han selger 1/4 av sine aksjer og setter 12 mnd lockup på resten.

3 Likes

Ryddig å hjelpe investorene som betalte kr 46,50 for Vindara å snitte ned litt.
Tipper de har gitt Gretland litt pes…det ville jeg gjort😅
Viktig å ta vare på nøkkelinvestorer/personer.
De synes nok 27 er billig.
Dette er bare positivt.

Zuckerberg har redusert i FB gjennom årene😉

2 Likes

Det er mer timingen.
Hvorfor selge når de er så ekstremt billige (-43% fra topp) og ikke kunne vente 3-6 mnd. Har han ikke troen nokk på at det går riktige veien ? Tror han er smart investor og jeg tror ikke dette er positivt for kursen i morgen… (men det er min mening)

Hagen som kjøpte, så trenger ikke å være så negativt :slight_smile:

Jeg har vurdert å kjøpe den siste tiden. Har ikke greie på teknisk analyse, men det var en her som sa den sannsynligvis gikk ned til rundt 28. nå som Hagen har kjøpt seg inn, så er det vel å tro at det er et gunstig tidspunkt å kjøpe ? Eller hvor langt ned kan den gå egentlig ? Presentasjonen var lovende med mange nyheter i vente