Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Timingmessig er det vel få ting som passer bedre enn at nåværende styreformann selger en del av beholdningen når han blir erstattet med ny styreformann som skal ta selskapet videre til neste fase.

At en større investor selger med innsideinformasjon er selvsagt aldri bra, men jeg tror ikke det kunne times veldig mye bedre enn på en rapport hvor det samtidig informeres om at han erstattes.

Angående kursen tror jeg utviklingen på indeks i USA har mer å si, og det ser ikke nødvendigvis superbra ut nei :slight_smile:

2 Likes

Hagen har vært med en god stund, han økte bare nå :slight_smile:

Som sagt - jeg tror han “måtte” selge for å blidgjøre investorene som betalte 46,50 i emisjonen for å kjøpe Vindara.
Se på det som en rep.emi uten emi.
Smart.

Mulig jeg er stokk dum, men dette er utelukkende positivt i mitt perspektiv.

1 Like

Nå kan ikke jeg privatøkonomien til Gretland, men det kan jo fint være så enkelt som at han ønsker litt mer likviditet til å betale regninger? Formuesskatt? Kan være så utrolig mange grunner til at man selger, så poenget mitt er at det trenger ikke være negativt at han selger så lenge innsidere plukker opp mye av det.

Ja hvis det meste går ned så følger nok denne med også på tross av gode nyheter. Får se det an… sannsynlig synker den hvis jeg kjøper mer nå☺️
Om 5 år er sikkert kursen høyere enn idag

2 Likes

Du mener han tar en Bøhn i qfuel :joy:.
Det gikk ikke bra. Han har til salt i grøten den mannen.

1 Like

Heldigvis så er det ikke qfuel jeg har aksjer i, da hadde jeg vært meget bekymret😂. Pyrolyse av plast høres fint ut, men teknologien ser ut til å henge i en tynn tråd.

Hydroponisk dyrking derimot er en velkjent teknologi som er bevist og fungerer optimalt.
Kostnad på kunstig lys vil nok også gå ned ettersom teknologien utvikler seg.

Det er mye mulig at Kalera skal videre ned, men det gjør resten av samme sjangeren også. Så da blir egentlig spørsmålet om hvilke selskap som står igjen når stormen er over? Jeg satser på at Kalera står der når alt er lagt i grus🙈.
Er så i rødt at jeg selger ikke uansett nå😂

2 Likes

Veldig bra sagt. Jeg er helt enig og venter bare på inngang igjen.

1 Like

Salget av posten kan være basert på en mindre nå-reduksjon holdt opp mot warrants / tegningsretter knyttet til kommende notering ved Nasdaq. Ikke vet jeg. Uansett gull at Canica plukker aksjer på direkten :slight_smile:

1 Like

Fikk varsel på denne nå nettopp, touchet et av mine pivotnivåer.
Kan vel regne med en bounce opp mot 30 men tvilsomt slik det ser ut nå at den bryter opp av trendkanalen på kort sikt… :thinking:

Syntes den ser veldig 23kr ut.

1 Like

Ikke uenig i det - samtidig er moment kommet såpass langt ned at en kortsiktig bounce ikke er å utelukke. Det er også bullish divergens på 4 hr chartet - men enhver bounce som ikke snur trenden på daily vil jo bare skape et potensielt bjørneflagg :see_no_evil:

Enig i at det kan ligge en bounce i kortene, men syntes den ser ut til å prøve å kopiere bevegelsene fra 23kr og oppover - bare motsatt vei.

1 Like

Akkuratt nå ønsker jeg den “litt” lenger ned… men føler klima for investeringer er litt surt så vet ikke hva som skal trigge vekstaskjer… (Eller krypto…)

Krypto bør man vurdere å gi opp i sure tider, der er det ikke noe fundamentalt overhodet. Kun sentiment og moment - hvor spillegale er folk for tiden?

Vekst kan jo alltid trigges av nyheter, men er nyhetene forventet er det ofte ikke stor reaksjon.

Husk at DnB smb fondet pøser ut aksjer på alle kurser her. Er i praksis de som sender kursen ned dag etter dag pga innløsninger. Jeg gikk ut av Kal for en stund siden, og følger med på når DnB smb roer salgene før jeg går inn igjen

3 Likes

Hvordan vet du at de er de som selger?

Skrev jo dette på en annen link men gjelder jo for alt.

Hvis USA får ekstrem inflasjon så vil folk få mindre penger og mindre penger går inn i aksjemarkeder og krypto.
Oslo børs er på all time high og USA.
Jeg har solgt mesteparten av aksjer og cashet inn gjeld så har noen poster igjen men tror jeg sjal ned med risiko over hele fjøla.
Da blir det Fond…(kjedelig) men til neste krise har jeg bunkret opp store mengder med cash.

De «smarte» pengene vet at SMB må selge nå, så de bare tar imot litt og litt på lavere kurser.

1 Like

Appharvest, som Arctic sammenlikner verdsettelsen av Kalera med er opp 40 % siden den bunnet ut for noen uker siden. Liker ikke helt sammenligningen, men det sier noe om potensialet. Fryktelig kjedelig å sitte i Kalera for tiden, men regner med nyheter fremover som kan dra oss nordover igjen.

4 Likes