Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Jeg klarte ikke og vente lenger så da er man inne igjen. Ikke gøy og være ute. Har jo fulgt de fra start og (Kan ikke kjøpe fond)… Håper 25,8kr var en teknisk bunn. Men det er lave volumer og aldrig lett og treffe bunn…

4 Likes

Velkommen tilbake.
Håper du ikke tråkker i salaten😜

1 Like

Det var 0.15 øre i gevinst i dag…(det dekker vel gebyrene ) men vi tar det med salat vi får…:flushed:.
Nei den var dårlig… …

Bare å sitte. Fremtidens dyrking er innendørs uten fare for tørke…

2 Likes

Jepp, tenkte det samme.
Fler joiner nok reisen på Nasdaq.

1 Like

Noen som gidder å regne på markedsverdien til Bowery vs Kalera - og forklare diffen?:blush:

1 Like

Det er bare å fylle på så mye en kan på dagens lave nivåer. Alt mellom 25 og 30 er jo en gavepakke
Kalera vil bli vurdert mellom 1,5 og 3 BUSD, altså betydelig over dagens nivåer. Dagens verdsettelse er et resultat av at aksjen befinner seg på en mikrobørs hvor media omtaler aksjen som “et selskap som skal dyrke salat på hustak i USA”

Notering er lovet i høst, så frem til da er det bare å fylle på med aksjer.

4 Likes

Jfr kursutviklingen i Kalera (og Quantafuel) og DNB SMBs (fondet) nedslag av aksjen. Kan noen som har tilgang til aksjonærregisteret gjøre en “kvalifisert” vurdering om hvor mye DNB SMB har solgt seg ned i Kalera vs Quantafuel fra og med april og frem til i dag?

Se spørsmålet i sammenheng med min vurdering av aksjekursens utvikling i spesielt mai der jeg oppfatter at DNB SMB fortsatt holder på med nedsalg. Det virker som om fondet er ferdig med nedsalget i Qfuel.

Finner ikke Dnb SMB på listen over 50 største i QF ( nå eller i April) og dermed vil ikke nedslag synes, men i Kalerea har de solgt seg jevnt og trutt ned fra ca 4,3 Millioner aksjer den 13/4 til ca 1,5 M aksjer pr 26/5 ( -t3 dager). Får håpe de snart er ferdig med nedsalget sitt da det åpenbart har presset kursen nedover da omsetningen ikke er så stor i aksjen.

1 Like

Takk for raskt og godt svar :slight_smile:

Gikk en grei pott på slutten av dagen i dag! Kanskje nedsalget tok slutt med den?

Vi håpe det. Nå har DNB SMB holdt på med nedsalget vel lenge. Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvorfor aksjonærer selger seg ut nå. I relasjon til nyheter fra USA om utfordringer tilknyttet tradisjonell “farming” og f eks utviklingen for APPH ( APPH 16.28 0.66 4.26% : AppHarvest, Inc. - Yahoo Finance) den siste uken.

2 Likes

Hmm. Den posten på 1,1 M aksjer blir spennende å se hvem som tok/ solgte.

Jfr klokkeslettet for transaksjonen: virker som om dette er en transaksjon som har gått mellom to parter først for deretter å bli rapport til børsen.

1 Like

Akjsonærer i fond vet antageligivs ikke noe om triggere i individuelle selskaper. Jeg tipper 90 prosent selger basert på primitive følelser som frykt og eufori. :grinning:

Ser på egen trader, Sbanken:

Ser at det har gått en annen transaksjon på 40K+ før den på 1,1M+.
Totalt er det omsatt for over 1,2M aksjer etter børsslutt.

Godt mulig at dnb er ute av listen med salget i går. Ser fra dagens liste at de er ned nye 212’ aksjer ( er vel tradingdag fredag 21/5) så la oss håpe vi er kvitt det nedsalget. Bra jobba dnb…

1 Like

Det må være frustrerende for en fondsforvalter å måtte selge aksjer man har troen på nærme bunnen fordi kunder vil ut av fondet.

1 Like

Nice :slight_smile:

Bra trøkk i salaten nå - endelig🥳

3 Likes