Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Herlig kombo - DNB SMB “ut” og MSCI NORWAY INDEX “inn”.
Kilde: MSCI_May21_MicroPublicList.pdf (… which will take place as of the close of May 27, 2021)

1 Like

Ja, jeg tror dette hadde størst betydning for kursoppgangen igår.

2 Likes

Dnb er og er ihvertfall bekreftet ute av Kalera.

1 Like

Må humre litt når jeg leser at Aerofarms (med en fabrikk i New Jersey) er priset nøkternt (i følge CEO i SPAC som fusjonerer med Aerofarms, Spring Valley Aq.) når de prises til “bare” 850 MUSD = 7 MRD NOK…
Hørte intervju med CEO i begge selskap, og internasjonalt var Midt-Østen kanskje det tydeligste potensial internasjonalt med over 90% import. Overrasker meg litt om ikke den regionen er den Kalera slipper som første internasjonale, kanskje gjennom oppkjøp av Badia Farms?

Bare gjetter her, men det er jo litt av moroa.

1 Like

Spennende tanke :slight_smile: Ja, dette med mulig oppkjøp av Badia Farms :wink:

1 Like

Nå skal du se at det skjer ting også i Norge :slight_smile:

https://kapital.no/inside/naeringsliv/2021/06/01/7676748/erik-bohler-og-stein-erik-hagen-vil-etablere-kalera-i-lier.-neppe-svarer-statens-vegvesen.

2 Likes

Apropos monsterprising, APPH er nå priset til ca 14 MRD, og var oppe på 28,2 MRD

Noteringen i USA blir spennende, for å si det mildt.

Ja, var ikke noen bjellesau som drev kalera kursen nei.

1 Like

I mine øyne er kursutviklingen i Kalera merkelig. Les: selskapet skal på NASDAQ innen 7 måneder og konkurrentene er 3 gangeren i MCAP. Men en dag skjønner vel markedet potensialet i selskapet :slight_smile:

7 Likes

Full fres for APPH i kveld:
AppHarvest, Inc. (APPH) Stock Price, News, Quote & History - Yahoo Finance
Så får vi se hva som skjer med Kalera i morgen :wink:

3 Likes
5 Likes

Kalera AS: Notice of annual general meeting

Ser styremedlem Maria Sastre har solgt 50.000 aksjer. Men at 50.000 aksjer er ført opp på klientkonto hos en annen bank. Burde ikke dette vært meldt 3 dager siden??? Eller må vi anta at det er hennes aksjer som er flyttet til en annen konto?

Noen som kan gi en liten teknisk analyse på Kal? Fortsatt 34 som bør brytes?

For min del ser det ut til at aksjen vil korroleres med de øvrige ved notering, og at aksjen i den sammenheng vil justeres opp 2- 2,8 X gjennom konverteringen av Kalera Lux.

Holder, og avventer konverteringen.

Kalera Lux?

“Kalera is in the process of establishing a Luxembourg-based parent company for the group (“LuxCo”). The board of Kalera AS will call for a general meeting of Kalera AS shareholders to approve a merger of Kalera AS and LuxCo, through which Kalera shareholders will receive shares in LuxCo as consideration for their shares in Kalera AS.”

Hvis de holder annonsert tidsplan så venter vi på to meldinger i juni. Åpning av ny lokasjon - Housten og annonsering av ny lokasjon.

1 Like