Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Kalera Announces New Chief Marketing Officer Aric Nissen

1 Like

bra med oppmerksomhet til sektor.

2 Likes

Ser ut som stadig flere «investorer» er lei allerede.
Hvor langt ned skal vi denne gangen?

En uke uten innlegg og ingenting tyder på at aksjen skal lengre ned. Salatindexen i USA viser at prisene er på vei opp. Fravær av nyheter og interesse hos investorer gjør at jeg kjøper aksjen for tiden. Neste nyhet er sannsynligvis annonsering av en stor dagligvarekjede til, jfr Daniel sin siste investor-presentasjon.

10 Likes

En liten analyse. Det er relativt rolige dager på https://www.euronext.com/nb/markets/oslo for @Kalera om dagen. Det betyr igjen at det er en fin mulighet for de som ønsker seg inn i aksjen. Slik vurderer jeg KALERA i dag. Vi ser nok ingen store bevegelser før deler eller hele listen nedenfor er oppnådd:

a. Site Houston melder om «first seeding» (est sep 2021)
b. Oppkjøpet av &ever gmbh er endelig gjennomført (mener det er kommunisert innen utgangen av sep 2021)
c. Fusjonen med Kaleras datterselskap i Luxembourg er gjennomført (forventes ferdig i begynnelsen av Q4 2021)
d. Melding om faktisk «harvesting performance» er presentert for site Orlando og Atlanta (kommer nok i Q3-rapporten)
e. Noteringen i USA (tidligere kommunisert innen utgangen av 2021).

Med andre ord; pkt a og b får nok egne børsmeldinger i sep. Vil tro at pkt c kommer som en egen børsmelding i okt. Pkt d blir vel kommunisert ifm fremleggelsen av Q3-rapporten (11 nov 2021). Regner med at pkt b og c må være gjennomført før notering i USA. I mine øyne må nok også «harvesting performance» for site Orlando og Atlanta være tilgjengelig før vi går på børs i USA.

Så tiden frem til 11. nov, og deretter 31.12, blir spennende for oss som henger med @Kalera. Gleder meg :slight_smile:

11 Likes

Spent på hvem som tok / solgte posten på 1.500.000 aksjer i dag…

Spennende.

Mulig nevnte transaksjon (1.500.000 aksjer) er tilknyttet kjøpet av &ever GmbH.

Kilde: NewsWeb (oslobors.no)

Ah… 🤦🏼 Trodde kursen var satt til 36…

Det byttet aksjer på 27.5 i dag. Men det er kanskje noe markedssystem her som jeg ikke kjenner til

… "subscription price of NOK 36.68. "

Kilde: NewsWeb (oslobors.no)

Gikk vel litt over 3 600 000 aksjer på 27,5
image

Bra analyse. På markedssiden ble der ifm Q2!presentasjonen trukket frem at set snart annonseres en ny stor kunde.

Takk. Tiden frem til Jul blir viktig for Kalera. Blir spennende med alle de kommende børsmeldingene :slight_smile:

Bare en børsmelding hadde jo gjort seg. Vært skremmende stille den siste tiden mht åpning, nye locations og generell info. Selv på Twitter har det vært stille. Trenger noen gode nyheter snart. Ørkenvandringen er forhåpentligvis over snart.

1 Like

Kalera AS: Announces New Key Customer Addition for US Market and Notes Progress in International Developments

8 Likes

Plukket litt til i dag😊

1 Like

Kalera ned på denne flotte meldingen? Noen synspunkter?

Det er mulig noen av disse fondene ikke er ferdige med å selge seg ned. Når det er sagt så er ikke H2 2021 det halvåret du skal selge deg ned i @Kalera :wink:

1 Like

Kalera AS: Announces Strong Growth in Existing Locations and Receipt of a $1.2M Energy Efficiency Incentive for New Houston Facility

9 Likes

Noen med tanker rundt timing på notering på Nasdaq? Finner ikke all verden på Kalera S.A. (Lux holdingselskapet) foreløpig, men får anta det skjer noe i bakgrunnen. Skal kanskje kombinere avlisting på Oslo og nynotering på Nasdaq med emisjon og nye ekspansjonsplaner?