Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Tror du er spot on der.

Det er kanskje ikke usannsynlig at de priser selskapet rundt 35,- til 40,- i en emisjon hvor dette benyttes til å bygge nye lokasjoner / stimulere JV`s globalt. Slik jeg ser det er det enten informasjon om nye intenasjonale lokasjoner som kommer først, eller noteringen i kombinasjon med en emisjon for funding av videreutviklingsprosess neste 1 -2 år.

Tiden vil vise :slight_smile:

1 Like

Jeg benyttet anledningen til å fylle på på 26-tallet forrige uke. Det viste seg å være lurt. Kalera var min beste aksje i går i en ellers blodrød portefølje. Tror oppsiden er stor og flere skjønner at dette er nære bunnen!


Salatsesongen er over og prisene stiger?

1 Like

Du har et poeng her Lars Erik. Men før @Kalera går på NASDAQ så vil jeg tro at det blir gjort med en meget god «gearing» strategi som inneholder meldinger om følgende:

a. «First seeding» site Houston (est sep 2021)

b. Oppkjøpet av &ever gmbh er gjennomført (est sep 2021)

c. Fusjonen med Kaleras datterselskap i Luxembourg er gjennomført (okt 2021)

d. «Harvesting performance» på site Orlando og Atlanta (Q3, report nov 2021)

e. Evt emisjon for utbygginger av flere siter i US of A, og/eller internasjonalt. F eks her hos oss …
Møter motstand fra Statens vegvesen | Kapital … etter at «veien er gjort vid og bred» i Lier :wink:

d. Så blir det noteringen i US of A (des 2021, eller rett over nyttår).

Så skal vi ikke se bort fra at det kommer ytterligere børsmeldinger om innsidekjøp, prisøkning på salg (les: oppstart etter Covid-19), ytterligere bedret vekstytelse på frø fra Vindara samt enda bedre ytelse for de operative anleggene (les: bruk av big data, AI, bruk av nye led-lys, energieffektivisering osv)

Det blir en særs spennende høst :blush:

6 Likes

Tror ikke på emisjon. De har jo gjort opp kjøp av selskap med aksjer til kurs 36 og den tidligere US landbruksministeren sitter i styret og kjøpte på 45. Da må emisjonskursen ligge godt over det.

2 Likes

Men om “gearingen” inn mot noteringen treffer så kan vi fort komme over 45 :wink:

I følge planen fra 2020 så skulle de annonsere 8 nye lokasjoner i 2021, men så langt har de bare annonsert 1, St. Paul. Jeg regner med at de har kommet langt i planlegging av flere US lokasjoner og kanskje internasjonalt og at dette blir meldt på løpende bånd før og etter US notering.

2 Likes

Kunne ikke vært mer enig i løpet du beskriver :slight_smile:

Spennende blir det, timing er avgjørende.

Merger between Kalera AS and Kalera S.A.

5 Likes

Noen som kan forklare dette?

Jaja, antar Gretland får litt mail i dag :slight_smile:

Slik jeg leser det får alle aksjonærer i Kalera 1 aksje i Kalera Lux pr. 2 aksjer i Kalera AS. Har du et ujevnt antall aksjer, f.eks 22145 så vil avrundingen følge fremgangsmåten i oppsettet fra selskapet (NewsWeb).

Mye tekst om ventetid i forhold til regler både i Norge og Luxembourg knyttet til kreditorkarens opp mot tilgodehavender (standard reglement).

Så snart alt er på plass vil det komme dit JNorway og jeg diskuterte i tidligere innlegg hvor selskapet vil komme med informasjon om emisjonskurs knyttet til notering, nye lokasjoner, nye JV`s, kontrakter m.m. Det vil da bli en bookbuilding inn mot noteringen.

Ut fra hva jeg leser ut av teksten fra selskapet så aner det meg at det også vil komme en splitt. Her kan sikkert andre lese mer ut av teksten, men det ville altså ikke overraske meg om vi ser en splitt i forkant av notering (ref. f.eks. Vaccibody)

Kalera vil da fjernes fra Oslo børs, men erstattes med at KalreaLux noteres istedenfor. Har er det bare å sitte og vente på flere nyheter utover i på ente av notering i USA. Dette er megabra.:+1::+1:

1 Like

Grattis; Innlegg Nr. 1000💪

Jfr min tidligere melding (se nedenfor). Ser at dagens melding treffer pkt c . Ser også at EOGF-en (ekstraordinær generalforsamling) skal gjennomføres i november (ikke oktober).

Det som også er positivt med denne meldingen er at både “board and management” i selskapet leverer iht tidligere komminuserte plan(er). I mine øyne skaper dette stor troverdighet på at planene deres gjennomføres. Det lover godt. Nå er det bare å vente på at de andre punktene i listen inntreffer utover høsten :wink:

6 Likes

Notice of extraordinary general meeting – Merger between Kalera AS and Kalera S.A.

Dagens melding er iht høstens terminliste👍

Det er den absolutt. Er veldig spent på noteringsprosessen må jeg si.

Ha en fin dag :slight_smile:

Det stemmer. Kalere leverer iht terminlisten :wink: Spennende tid nå :slight_smile:

Og med en dag igjen av september, og iht terminlisten, så bør det komme en børsmelding innen utgangen av morgendagen (eller fredag) om status på “Site Houston” og fusjonen med Kaleras datterselskap i Lux … :wink:

Jfr denne nyheten (DN Investor) så kommer trolig meldingen om start innhøsting på site Housten, og dermed også status tilknyttet fusjonen, kommende uke. Men kommer meldingen(e) i løpet av dagen i dag så klapper jeg mine hender :wink:

1 Like