Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Kalera Announces Closing of &ever GmbH Acquisition And Acquisition of Remaining Joint Venture Interest from Nox Management

3 Likes

Kalera: > A leader in using urban vertical hydroponic farming techniques.

Kilde: Investing in Vertical Farming Stocks | The Motley Fool

6 Likes

Meget positivt at de er nevnt på Motley Fool. De har maaaaange følgere og har stor respekt blandt investorer.

1 Like

god artikkel fra i går i usa også.

kalera har startet høsting av salat på houston anlegget! kommer sikkert børsmelding snart

3 Likes

Kilde?

1 Like

linkedin, en ansatt som la ut sent igår kveld.

2 Likes

Sjekket feeden på LinkedIn. Du har rett. Det er lagt ut en nyhet om dette😊 Selv om Kalera tidligere har kommunisert at første innhøsting skjer denne uken, på Site Houston, så bør det komme en børsmelding om denne positive hendelsen🤔

3 Likes

Kalera AS: Contemplated private placement

Noen som vet emipris?

Melding om emipris kommer nok før børsåpning i morgen. Les:

Tegningskursen, altså prisen per aksje i emisjonen, vil fastsettes gjennom en såkalt akselerert bokbyggingsprosess., kilde: DN Investor

Jeg er selv spent på emiprisen. Se dette i sammenheng med hvilken pris som ble brukt i transaksjonen ifm oppkjøpet av &ever GmbH , NOK 36, 68 per aksje, kilde: DN Investor

Ca 25

Når det er sagt (les: emipris) så kommer denne emi-meldingen noe uventet. Det meldes om at selskapet skal bruke innhentet kapital til å tilbakebetale et lån?! Men haster det så mye nå?! Ifm noteringen på NASDAQ så vil det være naturlig med en emisjon for bl a å få med andre store investorer i USA. Og siden denne noteringen skulle skje i år (tidligere kommunisert) så vurderer jeg at den innhentede kapitalen, som de nå vil ha, uansett ville vært tilgjengelig før nyttår.

Men om vi ser det med andre øyne så blir Canica (Hagen) og Macama (Bøhler) med på emi-en nå, og det passer jo godt for eierne av de to selskapene. Før Jul, og helt frem til noteringen på NASDAQ, står en rekke gode nyheter i kø (se «terminlisten» nedenfor). Å kjøpe aksjer for den kapitalen, som Canica og Macama går inn med nå, ville kjørt kursen relativt høyt opp i det åpne børsmarkedet. Se det i sammenheng med at det er relativt lav omsetning på aksjen om dagen. Derfor «passer» nok denne emisjonen veldig godt for Canica og Macama :wink:

Og om vi tar en titt på tidligere meldte «terminliste» (se nedenfor) så er status slik nå:
• Grønn ramme: pkt b og delvis pkt e (les: ovennevnte emisjon) er levert.
• Rød ramme: Pkt a (jfr meldinger på LinkedIn) skulle vært børsmeldt, men kanskje den kommer i morgen sammen med emi-kursen. Når det gjelder pkt c så er det meldt at EOGF-en skal gjennomføres 1. nov. Når EOGF-en er gjennomført så tar det seks uker før fusjonen effektueres, og da er vi midt i desember.
• Pkt d børsmeldes i midten av november, og pkt f tror jeg ikke blir noe av i år. Jeg tror Q1 2022 er mer realistisk. Se det i sammenheng med tidspunktet for når ovennevnte fusjon blir effektuert.

image

Her er min oppsummering i kveld; Kalera er i rute, selv om de blir noe forsinket med noteringen på NASDAQ. Og Canica og Macama blir to av “vinnerne” i denne emisjonen :wink:

Tegner seriøse internasjonale investorer seg og det er rabatt når markeder åpner i morgen, så kjøper jeg. Fort 4 kroner i gevinst.

1 Like

Om emikursen blir 25 så vil kursen (36,68) som ble brukt i fusjonen med &ever stå igjen i en grell kontrast🤔

Enig. Da bør det komme gode nyheter fremover, så kursen går. Der er flere misfornøyde insidere nå, på kurs 36 og 45. Alle blir mer happy om pareto sitt siste kursmål på 50 nåes.

Klart @Kalera når 50 NOK. Spørsmålet er bare om det blir før eller etter noteringen😉

De har skuffer på to emisjoner, hatt problemer m lys, og der har vært alt for høye forventninger mht Skallselskap. AppHarvest har også skremt investorene. Salatprisene steg heller ikke, selv om California brant. Det er Arizona som beveger salatprisen( ny guess). Kan de vise til sunn drift, er aksjen billig. 3.5 år payback pr anlegg

Etter at AppHarvest gikk på en SPAC-smell (les: under gransking nå) så tror jeg ikke @Kalera går på Nasdaq med SPAC. Og dermed er vi inne 2022 ved notering :upside_down_face::blush: