Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Enig, men Kalera annonsert i 2019 at de vurderte SPAC, og det ble gruser av AppHarvest. Ifm kjøpet av &ever, fremhevet ledelsen at de hadde mye likviditet, når de allikevel velger å kjøre emisjon nå, er det egentlig ett styrketegn?? Hva skal de da bruke resterende likviditeten til?

Kalera AS: Private placement successfully completed

Da er det vel på tide å vurdere inngang igjen for min del :slight_smile:

Kan noen forklare meg hvorfor de kjører emi for å tilbakebetale et lån? Var vilkårene for lånet dårlige?

Kalera AS: Mandatory notification of trade

Du fikk rett Herr @Tomola , det ble:

(the “New Shares”) at a price of NOK 25 per New Share at the date hereof (the “Private Placement”).

Tenker Hagen og Bøhler smiler bredt nå :wink: Ja, siden sluttkursen i dag med all sannsynlighet vil være over 25 NOK :wink:

Skal vel en tur ned og tette gap?

I løpet av dagen går vi nok under NOK 25, men om @Kalera kommer med en ny melding om f eks “oppstart innhøsting i Houston” denne uken så havner vi vel over NOK 25 kl 1620 i dag :slight_smile: La meg si det sånn, selskapet bør komme med noen nyheter i nær fremtid som gjør at andre aksjonærer, som ikke fikk være med på denne rettede emisjonen, får noe igjen.

1 Like

«Houston Calling» er def en trigger. Kommer det nyheter der, så er det gamechanger. I presentasjon 11.8.21 ble det sagt at fremtidige kunder av K. Var imponert og aldri sett tilsvarende anlegg i bransjen. Videre ble det i presentasjonen sagt at &ever kunne bli finansiert gjennom lån eller «other sources available to Kalera». En pen måte å skrive «Emisjon». De kunne valgt å ikke kjøre emisjon, men min erfaring m K. Er at de henter cash etter først å få opp kursen. Utfordringen er at det ett gap mellom ledelse og investorer. Ledelsen kommuniserer «on time om budget» mens de store investorene i alle rundene siden starten har forfordelt seg selv ved emisjonene. Det går bra så lenge kursen stiger. Dette er ikke en krise-emisjon, de hadde 30 juni 84 mill USD i cash. Kan de komme strategiske oppkjøp? Tror det er en kjøpsmulighet i dag.

Jeg også.

2 Likes

Har venta på inngang her :smiley: Kjøpte på 24,65 og mer på 24 :+1:

Teknisk innebærer 24 kr også en dobbel bunn :+1:

3 Likes

Samme her. Så dette passet meg fint. Tok lodd på 24,- så får vi sjå korleis utviklingen blir om man muligens fyller på meir.

3 Likes

da ble det jammen noen logg på meg og her. Fikk de til 24.2kr (Er ikke det en ekstrem overreaksjon).

1 Like

Man fikk ikke være med på emisjon, men fikk kjøpt billigere i markedet, selskapet har nok penger. Nå kan det bare gå oppover :smiley: :moneybag:

Jeg skjønner ikke hvordan de profesjonelle tenker: Er det furtne investorer som deltok på dyrere emisjoner som nå lemper ut aksjene? Hva med å tenke på grunnen til at man kjøpte aksjene i utganspunktet. Sannsynligvis hadde det noen med troen på at innendørs landbruk vil bli stort i fremtiden. Denne emisjonen endrer ingenting.

1 Like

Med Emi på 25 skal traderne ut da det danner en sperre for oppgang over 25 på kort sikt

1 Like

bilde
Desert Control kr 21,89 vs Kalera 24,70. Begge arbeider med samme miljøproblemer, men Desert Control har levert langt bedre resultater pt. De er «on time on budget». Nå må Kalera levere eller så blir de forbigått

1 Like

Jeg prøvde å kikke litt på selskapet nå, men klarer ikke finne ut hva slags kapasitet de forventer å nå på de forskjellige anleggene og hvor de har kommet nå i forhold til det.

Hvis du mener de er sammenlignbare, så er det kanskje lurt å se på MCAP? Ikke kurs, for det blir jo bare latterlig….

1 Like

Kunne du forklare hvorfor det er viktig å se på markedsverdien, og hvordan det påvirker investeringsstrategien din