Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Har nettopp vært emisjon på 25 nok. Ser ut som topp 50 stort sett sitter i ro. Dette er snodige greier.

godt å få kursen ned på jorda, var ikke måte på hvordan den ble hauset her inne av enkelte på 40kr+

Diskonteringsrenten har ikke vært særlig høy på vekstaksjer det siste året :face_with_hand_over_mouth: imo burde aksjen vært kurset høyere nå enn for et år siden mtp antall operasjonelle lokasjoner nå mot da.

Jeg sjekket cash vs cash burn og tenker at de trenger cash innen et år. Hva blir kursen på den emisjonen. Det er spørsmålet jeg stiller meg.

1 Like

Noen som kan si noe om marketcap på dagens kurs?

Ca 3,5 milliarder… Skal selge noen salater for å forsvare det :slight_smile:

2.7 milliarder med dagens kurs

2 Likes

Mcap betyr vel ingenting i dagens marked, ref: elbilmarkedet.

Ah, så inne på nordnet… Men det må selges noen salater for å forsvare det også…

Det er vel mer en trend enn noe annet.

Positiv trend for selskaper med høy mcap uten earnings :see_no_evil:

Heller mot elbil markedet, alle leter jo etter neste Tesla opptur…

1 Like

Dette var jo kollaps, har de større aktørene begynt å selge seg ut?
Kjøpte uansett tilbake litt Kalera under 14 kr :grin:

Skjønner ikke helt dette voldsomme fallet, men markedet bestemmer. Vil nok komme nyheter fremover i q4 som vil være positive. På Pareto sin webcall med ledelsen så sa de at de ville annonsere 2 nye locations shortly ( hva nå enn det er i tid). Samtidig er Denver straks oppe for start. Får satse på en nytt momentum når flere av fabrikkene er i drift og omsetningen øker for hvert kvartal. Skulle gjerne sett noen innside kjøp, men det har ihvertfall vært lite salg fra topp 50 som er betryggende. Noen verdier må det være her som ikke alle ser, da de fikk kjøpt &ever på verdi 36 pr aksje.

Det jeg har reagert mest på med kommunikasjonen til CEO er at han lover mer enn en bruktbilselger. På q1 lovet han store nyheter om kort tid, men newsflowen tørket helt inn inntil &ever oppkjøpet 6 mnd senere.

Så ville ikke satser huset på nye locations selv om han proklamerer det

De må jo spare nyheter til noteringen på nasse😉

Er ikke sånn det funker.

1 Like

Fremdeles ingen nedsalg i topp 50, heller en økning. Gårsdagen får man ikke se før tirsdag, men fra q3 og 3 dager etter har det ikke vært noe nedsalg fra topp 50. Småaksjonærer som selger mao.

2 Likes

Denne uken, så har 5m aksjer blitt omsatt, 2,5% av aksjene i selskapet.

1 Like