Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Ila januar

2 Likes

The road to Easy Street goes through the sewer.

Utrolig at det bare er tre måneder siden de hentet penger på kurs 25. Over 150 prosent over dagens kurs. Jeg har kjøpt litt mer i dag.

Jeg tenkte på Kalera da jeg så en investors checkliste for nye investeringer i går: Negative short term market sentiment.

3 Likes

Tatt litt igjen i dag her å. Nytt forsøk :wink:

Kursmål på 14 tilsier vel kurs ned til ca 7?

1 Like

Det blir nok et tøft år for vekstaksjer så jeg ville ikke kjøpt denne hvis ikke jeg var long. Jeg skal prøve å holde på aksjene til 2030. Spent på kursen da.

Interessant; SAP 4 Hana er tydeligvis en sentral del av produksjonssystemet i Kuwait :wink:

Bowery sniker seg innpå Kalera med to nye store anlegg og det ene i Atlanta der Kalera allerede er lokalisert.

Meet Bowery Georgia: Locust Grove Farm

This year, we’re putting down roots in the southeast. In the Atlanta Metro Area, to be exact, where our new farm in Locust Grove, Georgia will serve a population of 20 million people within a 200-mile radius. With this expanded reach and scale, it’s safe to say we can’t wait to open our doors (expected opening date is first quarter 2023).

Our new indoor smart farm will create more than 100 year-round green jobs in Henry County, Georgia and we plan to use power from 100% renewable sources.

Meet Bowery Texas: Arlington Farm

Howdy, Texas! Our new farm will be located in the Dallas Fort Worth Metroplex, serving a population of 16 million people within a 200-mile radius (this farm is also expected to open in the first quarter of 2023). Just like all Bowery siblings, our new farm in Arlington, Texas will grow pesticide-free Protected Produce, 365 days a year—regardless of sun, rain, or extreme weather.

Our Texas farm will also create more than 100 year-round green jobs, and we plan to use power from 100% renewable sources.

We’re Growing: Hello Texas and Georgia! - Bowery Farming

1 Like

Er det ikke rom for mange anlegg i samme region? Det står at det er snakk om 20 millioner mennesker i regionen. Tror hverken Kalera eller Bowery har nok salat til å tilfredstille behovet.

Nei, det er nok ingen problem, Kalera har jo fordelen at de allerede er i drift også.

Prisingen av privateide Bowery er jo helt hinsides Kalera. Kalera er jo langt foran i utvikling/utbygging.

Vi får satse på at Kalera er for lavt priset og at dette rettes ved Nasdaq notering.

image

5 Likes

Jeg tror vi kan se en solid reprising på Nasdaq men jeg tørr ikke slippe julebelen helt løst ennå fordi:

• Bowery er ikke børsnotert og har derfor kunnet øke prisen sin jevt og trutt uten shortere som ødelegger.
  • Det er mye shorting i USA. Beyond meat, som jeg også eier og som er i samme sektor, er blant de mest shortede aksjene i USA (ref… Short Interest - MarketWatch). Jeg tror imidlertid at Kalera vil lenge gå under radern til shortere fordi market cap-en er så liten.
  • Vekstaksjer generelt har fått skikkelig juling det siste året i USA. Det kan imidlertid hende at vi får en rotasjon tilbake til vekst ila året når inflasjonen avtar eller går ned.
  • På et par års sikt så tror jeg vi kan få en helt annen pris. Jeg har planer om å tipse et par amerikanske investorer som jeg følger på twitter (som allerede eier Beyond og Oatly mfl.). Forhåpentligvis så vil de se potensialet og videreformidle det til sine følgere.
7 Likes

Interessant å se hvordan &ever anlegget fungerer i Kuwait, det virker å være langt mer avansert/automatisert en Kalera sine US lokasjoner.

2 Likes
2 Likes

Klarte ikke holde meg unna kjøps knappen i dag, nå får en prøve å holde til usa notering, men vi får se-

og tett sl :wink:

Den var jo meget sterk i går. Jeg fikk nesten fomo på slutten av dagen. Kjøpte litt i dag i stedet. Har bud på 8,9 så da får jeg kanskje stop-loss aksjene dine :grinning:

Skummelt med stop loss nå når vekstaksjer er ned 10% en dag og opp 10% neste dag… Fort gjort å miste en stor oppgang. Jeg tenker at om du er villig til å putte inn penger slik som markedet er nå så er det viktigste å få en fin snittpris, og så spille long term spillet… Bare min tanke da, med mindre du day trader selvsagt

Det var nå veldig tett :joy:

Hei,
Ja - kjører ikke manuell stopp, mer som at eg følger med og ser det ann. Men nå er det ikke mange uker siden den var på 12, og noen måneder siden så var en glad for å få under 30, så skal ikke rare rekyl nyheter før det blir moro.

oktober 30+
november 22+
desember 12+
januar 9kr - spørsmålet er vel om det snur nå ? eg starter i alle fall ta en trade / long posisjon.

Ja jeg skjønner godt at folk bruker SL, så hater ikke haha, og jeg bruker det selv mye i leveraged crypto trading, men for mer langsiktige investeringer så er jeg litt redd for å bruke SL.

Personlig har jeg troen på at det er et bra nivå, men dessverre er jo hele markedet ganske kjørt nå… Det er skikkelig skjørt og det kan fortsette å være det en stund. Det kan hende det fortsatt tar litt tid før det snur, men bra mulighet for en fin snittpris nå. Det er jo selvsagt kjipt å være investert i vekstaksjer for tiden, men som du sier, når det snur så kan det gå fort oppover hehe :call_me_hand: