Mange av aksjene jeg har best avkastning på har opplevd vanvittige fall. Startet å kjøpe Magnora i fjor på 29 kroner. Det var tabbe for den falt som en stein ikke lenger etterpå. Trodde bunnen var nådd da plutselig Sveaas dumpet 20 prosent av akjsene. Det ble en lang og smertefull nedtur, men jeg holdt motet oppe og kjøpte mye på ca. 15 kroner. Nå står den rett under 25 kroner og jeg opp 50 prosent på en liten investering som ble en veldig stor investering til slutt. Lover ikke noe, men tror det samme kommer til å skje med Kalera.
Har vært stille fra selskapet en stund nå. De er på overtid med annonsering av nye lokasjoner. Plutselig klinker de til med mange meldinger om nye fabrikker og Nasdaq notering og kursen snur opp.
Det er 548% opp til ATH nå…
Har en troen på vertikal innendørs landbruk med lite vannforbruk så er nå spørsmålet kun på hvilket nivå vil en inn.
Og høyt strømforbruk?
Er det høye strømpriser i Kuwait, Singapor og USA?
Hmm, sjekket for November og de var bare marginalt opp vs 2020 i USA. Hadde trodd olje/gassprisene hadde påvirket dem mer.
Tar litt til eg.
Husk. Kursmål på 14 = skal ned til 7
ja, skulle tatt den alvorligere , kunne spart en del
men men har nå ikke snitt fra oktobers så det er vel ok likevel
Hvem har bestemt at det er slik det funker?
Hvem selger på 8,5 når man kunne solgt for 25 kr for 3 måneder siden? Seriøst. Er det noen som selger nå, kanskje i håp om å kjøpe på lavere kurser?
Bare en observasjon over tid. Gjelder ikke alltid, men ofte nok til at det har festet seg
Nasdaq ligger an til å få sin verste januar måned noensinne. Kanskje ikke noe å hige etter å noteres nå. Har et lite håp om at stemingen er bedre når sommern kommer og covid er ute av bildet.
kan umulig være verre å være der de er nå.
Men mulig mange selger for det er vanskeligere å eige den etter flytting ? OM det har noe å si, regner med det ikke blir dobbel børsdrift ?
Supert at de har tenkt på det for det har ikke jeg. Nå eier jeg den både i AS og på investingskonto.
ikke eg heller, selv om eg har kun på AS, den er for billig til å la vær likevel
håper eg
At det er femte dag på rad med fall på børsen hjelper heller ikke på stemningen. Når man ser tilbake om et par år vil sannsynligvis dette fremstå som et veldig bra tidspunkt å kjøpe på.
Tatt et forsiktig lodd her nå. Begynner vel nesten å bli småbillig nå?