Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Supert at de har tenkt på det for det har ikke jeg. :grinning: Nå eier jeg den både i AS og på investingskonto.

ikke eg heller, selv om eg har kun på AS, den er for billig til å la vær likevel :wink:

håper eg

At det er femte dag på rad med fall på børsen hjelper heller ikke på stemningen. Når man ser tilbake om et par år vil sannsynligvis dette fremstå som et veldig bra tidspunkt å kjøpe på.

1 Like

Financial calendar

2 Likes

Tatt et forsiktig lodd her nå. Begynner vel nesten å bli småbillig nå?:blush:

Det begynner å bli det, men du kan sikkert scrolle tilbake 3mnd her der alle sa det samme, haha.
Enten er det billig nå og en fin pris å kjøpe på, eller så skal vi langt videre ned i dypet senere i uken.
Tror mange sitter på gjerdet til Onsdag/Torsdag etter fed har snakket.

Kun jeg som reagerer på at det ikke kommer insidekjøp her? Ned over 80% fra toppen… Emisjon i oktober til kurs 25kr… Spøkelser i skapet? Eller er det nyheter på vei? :thinking:

De som kjøpte på 9 og nå fikk stop loss utløst?

1 Like

Kalera Announces Sale Leaseback Transaction with Modiv

2 Likes

Meget interessant. Det er derfor man aldri skal stole på analytikere som sier at selskap må hente penger. Det finnes alternativer.

Jeg tenker også på Aker Offshore Wind der en analytiker sa at det kommer kriseemisjon. Folk selger så aksjene på bunnivå. Så kommer Røkke Jr. et par dager senere og sier det ikke er aktuelt. Hva er alternativet? Kanskje et konvertibelt lån.

Jeg tror mange rikinginger vil sikle etter å gi Kalera et konvertibelt lån, med konverteringsrett langt over dagens kurser.

Flott melding, så får vi se om den starter en liten rekyl :slight_smile:

Jeg synes den klarte seg bra i dag. Pluss nesten seks prosent. Kanskje syv-tallet er bunnen. Ble litt nysgjerrig på det som stod i børsmeldingen om deres nye “capital light” expansion strategy. På side 40 i den nyeste investorpresentasjonen snakker de om to modeller. Den en joint venture, og den andre er “build and sell”. Mon tro hvor mange millioner de får for et ferdig anlegg. De har allerede flere prosjekter på gang. Tror dette kan bli veldig bra på sikt.

1 Like

Kan noen forklare denne grafen? Atlanta er testen for proof of concept. Vil det være full produksjon der før investor presentasjon 17. feb.

4 Likes

Kalera provides Luxembourg Merger Update

7 Likes

Plenty får inn 400 millioner dollar fra blant annet walmart; og skal samarbeide med dem fremover. Valuation er nok dårligere enn ved forrige runde. Men dette betyr at det er verdi i vertical farming, selv om aksjekursen til Kalera kanskje ikke antyder det. Så neste emisjon blir nok ikke på 30; men kanskje 20? eller 15. Jeg vet ikke. Men tror det er håp i alle fall.

1 Like

Info om Plenty er ikke så tilgjengelig, her er infoen jeg har. Noe er galt her, Kalera som er feilpriset får vi håpe.

1 Like

Interessant “move” av Wallmart. Skal ikke se bort i fra at Walmart sluker hele selskapet noe frem i tid siden selskapet er en del av Walmarts verdikjede :wink:

Min oppfatning er at Kalera er for lavt priset på Oslo Børs. Se dette også sammenheng med verdien av Bowery Farming (som også er omtalt her) :wink:

1 Like

Interessant at Pleny og Bowery henter penger som tilsvarer flere ganger hele verdien til Kalera hhv. 400 og 300 mill. dollar. USA er et større land med mye penger hvor også investeringsbeløp er mye større.