Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Når dette er feilene du gjøre etter ti år med teknologiutvikling er det et massivt rødt flagg. Skal denne teknologien da prises til 4mrd? Jeg har først kjøpt meg inn nå etter at kursen har havarert, så jeg har ikke noe å klage på. Men kjenner folk som var med på IPOen som føler seg grundig lurt. Tror du virkelig at anleggene vil nedbetales over 4 år? Ser det ut som markedet tror det?

Men Gretland er ute nå. CEO er byttet ut. Og vi fikk hentet penger på fantastiske kurser. Derfor er jeg bull.

Gretland eier 4 millioner aksjer gjennom sitt selskap Kreano AS som er et datterselskap av Convexa AS som han eier 100%. Kreano AS er nr. 16 på den siste aksjonærlisten. Han solgte 1.166.177 aksjer i mai og sitter altså igjen med 4 mill. aksjer.

1 Like

Høres nesten utrolig ut at de ikke klarer å få nok strøm. Har de klart å legge anlegget på så feil sted. :see_no_evil:

Orlando var som de skriver et prototype anlegg. Vi får se hva de leverer i Atlanta og Houston.

Gretland har gått av som styreformann. At han fortsatt eier noen aksjer spiller vel liten rolle? Han har vel en lockup på disse aksjene på 180 dager? etter salget til Hagen, så ingen akutt risiko for at han selger heller.

Ja, han er nok «ute»som du skriver siden han bare fortsetter som styremedlem og nå eier bare 4 mill. aksjer mens han tidligere eide 5,2 mill. aksjer.

Kalera to Go Public on NASDAQ through Merger with Agrico Acquisition Corp.

3 Likes

Noen som vil forklare dette?

Fusjon på ca. 8,20 NOK med potensielt 10% ekstra hvis milepæler x2 nåes? Ikke akkurat veldig imponerende for Kalera, men sikkert bra for Agrico. Det var nok den beste måten de fant for å hente inn mer penger uten å tryne kursen videre ned.

Kommer sikkert pump i Kalera på at de sniker seg inn på Nasdaq.

Det vare vel egentlig synd. Men de ligger jo med brukket rygg allerede og kursen har jo bare falt og falt. Det kan jo bety at det blir mer stabilt frem over men de blir jo nesten kjøpt opp til latterlig lav pris… tenk på de som var med på emisjon på 45/46kr (husker ikke helt men høy).

Hvis jeg forstår dette riktig så får man 0.091 Agrico aksjer pr. KAL aksje man eier…?

Syns dette er trist. Hadde håpet på en større kursoppgang før noe slik.

Hva skjer med bytteforholdet 0.091 om kursen går opp før fusjonen gjennomføres?

Skjønner egentlig ikke hva dette vil si for meg som eier, vil hver av mine aksjer gi meg 0,091 aksjer i det nye selskapet etter fusjon? Det er jo ikke stort.

Contigent Value Right er veldig spennende, spent på betingelsene for målene.

Pris Agrico aksjer = $10
Pris KAL aksjer = $0.89 (med dagens dollarkurs, og aksjekurs på 8 NOK).

0.89 : 10 = 0.089

Dette forholdet vil nok variere frem til fusjonen er gjennomført med mindre de har satt en cut-off date (bør stå i meldingen, men jeg orker ikke å lese den en gang til :slight_smile: )

1 Like

Det tilsvara kun eit 2,5% tap i verdi. Dvs. at at om du eiger aksjar i Kalera for 10.000, vil du eige aksjar for 9765 etter fusjonen, basert på gårsdagens sluttkurs (Kalera 8 og Agrico $10,06).

Edit: korrigerte frå -3 til 2,5%

1 Like

Kaster meg , tar tapet. Lykke til videre.

Jeg tenker det er rart hvis ikke det forholdet er “spikret” nå. Ellers hadde det vært smart for Kalera-aksjonærer å shorte Agrico aksjer og vice versa.

Aksjer på NASDAQ kan vel ikke holdes på ASK, noe å tenke på?

Ingen har Kalera på ASK i utgangspunktet, da de er notert på Growth

2 Likes

Takker for god forklaring fra begge. Litt “sette kaffen i halsen” morgen her. Ser markedet mottar det godt også så puster igjen nå :slight_smile:

I utgangspunktet ser jo dette ut som en skandale. Så skjønner godt at du kaster inn hånkle LongTrader. Men Spcaer er ikke hva det en gang var. Bonusen på 20 % (har jeg forstått det riktig) bør være godt innenfor rekkevidde for at de store aksjonærene i Kalera har godtatt dette. DVS at vi snakker 10 kr pr aksje. Ikke great. Men gitt tingenes tilstand er det vel det Kalera er verdt. Alternativet var sannsynligvis verre.

1 Like

Jeg synes det høres ut som tidenes dårligste beslutning å kaste håndkleet nå. Sannsynligheten er vel stor for at det blir et salg på bunn.
Kanskje dealen er dårlig, ja, men de har jo blitt nuket på børsen og det har ikke vært en eneste positiv ting ved å være listet på Euronext Growth, og det har jo gjort en åpenbar skade for Kalera. Hele poenget med å komme over på Nasdaq er jo at det er et mye bedre marked for en slik aksje å være listet og det forventes nok en åpenbar opptur der.

3 Likes